Kilometerstand bij aankoop 2dehands ?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Kilometerstand bij aankoop 2dehands ?

  • Maker
    Discussie

  • Amelot Didier
    Deelnemer

      Beste leden,
      Tot welke kilometerstand zouden jullie een 2dehands 993( 95-96) durven aankopen, rekening houdende met een gekende volledige historiek en 111 check ?
      Budget en prijs laat ik nu even in het midden … 😀
      Alvast bedankt voor jullie feedback

      PS : ik heb mij voorgesteld gisteren in de specifieke rubriek, mochten jullie het gemist hebben : vandaar dit eerste officiele bericht /vraag.
      Thanks,

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
      • [quote=”mcs51″ post=191472]Is er geen jaarlijkse technische controle in NL?
        Mensen van de GOCA noteren toch jaarlijks de teller stand.
        Bestaat de mogelijkheid om bij de GOCA de jaarlijkse keuringen in te zien van een te koop staand voertuig? Dat zou toch waterdicht moeten zijn, of niet?[/quote]
        Jawel maar net voor de controle de teller even terugzetten is perfect mogelijk.
        Ze noteren die stand maar op mijn carpas van een van de auto’s staat
        70 000
        75 000
        72 000
        78 000
        Dusja klopt niet hé maar maakt mij niet echt uit.

        Ik denk niet dat je die kan inzien.

        ASI

          Is er geen jaarlijkse technische controle in NL?
          Mensen van de GOCA noteren toch jaarlijks de teller stand.
          Bestaat de mogelijkheid om bij de GOCA de jaarlijkse keuringen in te zien van een te koop staand voertuig? Dat zou toch waterdicht moeten zijn, of niet?

            Met zo’n Km-stand heb je toch geen boekje meer nodig :coolness:

            [quote=”snoer 964″ post=191447]Mijn 993 heeft enkele weken terug de kaap van 200000 km behaald en de motor is nog niet open geweest (gereviseerd ) [/quote]

            Ach, kocht 7 jaar geleden m’n 993 4S met kloppende hystorie (rekeningen en boekjes) – tot ik de tweede eigenaar tegen kwam die mij vroeg of ik de Km-stand geloofde – hij had die wagen 3 jaar daarvoor verkocht met zo’n beetje dezelfde Km-stand – en de beste man waar ik hem van kocht reed er 3 jaar lang woonwerk-verkeer mee … en heeft wss met een losgekoppelde teller gereden vanwege de verzekering :wtf:

            De klok staat inmiddels tegen de 250K aan Km’s … en het blok draait nog immer als een zonnetje :driver:

              verdomme, vorige week, nog een carrera van 85 laten staan met 330 k km ‘s op de teller. Had wel geen onderhoudsboekje, dat samen met de hoge km stand heeft mij doen twijfelen om er niet voor te gaan.

                p003.jpg

                Mijn 993 heeft enkele weken terug de kaap van 200000 km behaald en de motor is nog niet open geweest (gereviseerd )Deze verbruikt bijna geen olie (0.5 l op 10.000 km)en doet steeds wat hij moet doen . wel al enkele onderdelen moeten vervangen op die jaren zoals de koppeling (+ – 170.000 km)Schokbrekers , ophanging driehoeken , buizen inlaatspruitstuk ,en nog wat kleine prullen .Inderdaad is het wel belangrijk van onderhoud te geven op tijd en stond en goede olie (juiste) te gebruiken .
                Succes :up:

                  Hier in Mol woont een man die zijn SC Targa nieuw gekocht heeft en zit nu ongeveer aan 500.000 km, zonder dat het blok ooit open is geweest. Dit weet ik van één van de beste mekaniekers van België, een man die bijna zijn hele carrière aan Porsche gewerkt heeft maar dit spijtig genoeg niet meer doet. Hij zei dat het uiterst belangrijk is om de Porsche eerst op het gemak warm te rijden voor je op het gas gaat. Eens het blok warm kan je zo hard je wil en zo lang je wil.

                  Wel grappig dat bijna alle Amerikaantjes hier te koop aangeboden worden met max 100.000 miles. :happy: :happy:
                  Nog zoiets grappig, kilometers telt blijkbaar alleen vanaf de impactmodellen, van alle Porsches van daarvoor heeft de kilometerstand geen belang. :mrgreen:

                    :happy: :first:

                      ik meen dat een gynaecoloog die regel ooit heeft bedacht. kweeni of hij van florida of LA was, maar het kwam van over den atlantic.

                        Ik denk dat de 100.000km. eerder mentaal is, waarom zou een 993 met 200.000km. en goed onderhouden minder goed zijn?

                          Ik denk dat het eerder mentaal is de 100.000 km. Waarom zou een 993 met 200.000 km. minder goed zijn?

                            100 000km, wie heeft dat ooit bepaald eigenlijk? Leaseplan? Auto-industrie? Vul zelf maar aan… 😀

                              Zelf nu eentje (993 cabrio) gekocht met 167d km op de teller. Vond dat initieel ook ‘veel’
                              maar mijn mecanicien overtuigde mij dat dit geen enkele rol speelt zolang de auto goed onderhouden is en de huidige staat perfect is… Mij ‘mentaal’ erover gezet en nu superblij met een prachtige 993.

                                Liever eentje met meer km waar alles grote kosten voor de 2/3 de keer gedaan zijn.

                                  Beste 911 Nl, de 993 zou enkel maar in de zomermaanden gebruikt worden, voor weekendgebruik en de occasionele reis ( naar het zuiden). Als ik denk aan 8000 km max per jaar zal ik er niet ver vanaf zijn. Ik zoek momenteel tot maximaal 150.000 km …

                                  Sent from my iPad using Tapatalk

                                    Algehele staat en goede onderhoudsgeschiedenis is belangrijker dan een lage Km-stand.

                                    Een blok met minder dan 150.000 Km kan ook in de soep lopen of op zijn 💡

                                    Vraag je ook af wat jezelf met de Porsche wilt doen – en hoeveel Km je er (per jaar?) mee gaat rijden.

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 47)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.