kilometerteller

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 kilometerteller

• Maker
    Discussie
  • hey allemaal,
    zoals blijkbaar wel meer voorkomt werkt mijn km teller niet naar behoren. hij draait ongeveer 2.5 keer te traag. per km telt hij dus ongeveer 400 meter. Ik heb in een boek en op de website van pelican parts een handleiding gevonden om dit te herstellen, doch dit lijkt me niet simpel en er is het risico dat de teller opnieuw dient gecalibreerd te worden.

Is er iemand van jullie die al ervaring heeft met het openvijzen van de kilometerteller of kan ik ergens voor een redelijke prijs een tweedehands (of nieuw) exemplaar vinden.

alvast bedankt

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
    • Bij VDO in brussel doen ze deze werken ook, ze zijn dan ook het center van VDO in Belgie en daar doet ze jomaparts ook binnen.

KRAUTLI NV
      INDUSTRIELAAN 15
      1702 GROOT-BIJGAARDEN
      02/481 72 50

http://www.krautli.com

Bij Joma parts http://www.jomaparts.be kennen ze iemand die tellerkes terug in het gelid doet lopen. Is dan zeker goed gemaakt, hoeft niet veel te kosten, bel eens naar hen.

ja, het is technisch gezien niet heel moeilijk,

enkel die rand omplooien, dat is bijna niet te doen zonder te beschadigen.

Ik durf geen foto’s tonen van de onze die we opengedaan hebben 😀

[quote=”j03p”:s49iqsk5]hey allemaal,
            zoals blijkbaar wel meer voorkomt werkt mijn km teller niet naar behoren. hij draait ongeveer 2.5 keer te traag. per km telt hij dus ongeveer 400 meter. Ik heb in een boek en op de website van pelican parts een handleiding gevonden om dit te herstellen, doch dit lijkt me niet simpel en er is het risico dat de teller opnieuw dient gecalibreerd te worden.

Is er iemand van jullie die al ervaring heeft met het openvijzen van de kilometerteller of kan ik ergens voor een redelijke prijs een tweedehands (of nieuw) exemplaar vinden.

alvast bedankt[/quote]

Vijzen zal niet gaan vrees ik maar je moet de rand omplooien achteraan en dan gaat het wel normaal gezien.

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.