Kilometerteller werkt niet

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Kilometerteller werkt niet

• Maker
    Discussie
  • beste,

De km-teller van de SC (1980 werkt niet , dus heb ik ze even eruit genomen en blijkt er 1 fiche niet aangesloten te zijn , ik zie echter geen loshangend draadje.

Weet iemand of deze fiche (A) moet aangesloten zijn ?

[IMG]http://i386.photobucket.com/albums/oo302/morris52/P1020143-kopie.jpg[/IMG]

Mvg, Guy

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • zal jullie tips eens uitproberen.
      houd je op de hoogte

Is normaal deze zaken.
        Toen via NL forum deze info gevonden nen naar Jan gebeld.

INFO

Jan heeft vorig jaar ook mijn teller gereviseerd. Heeft bijna alle onderdelen in huis om tellers te reviseren etc.

Geert.

Ik heb de sensor gemeten , alles ok
          De bedrading naar de meter , ook ok

Maar bij het draaien van de wielen merkte ik op dat de km/u nu wel werkt.
          Ik veronderstel dat er ergens een slecht contact was en dus heb ik alles gereinigd met contactspray.

MAAR 😕 : de km-teller (dus het aantal kms dat je gereden hebt ) telt niets bij.
          Dus heb ik maar de teller open gedaan en blijkt dat er een tandwieltje versleten is ( zelfs enkele tanden minder )

Het betrefd het tandwiel dat tegen het wormwiel staat.

❓ Weet iemand of dit nog ergens te koop is , en zoja waar ❓

Mvg, Guy

Wim

Draadjes zitten gewoon onder het luikje (4 parkers) met witte stekkers vast, kleur is geloof ik rood/zwart en bruin als ik het goed heb.
            Zet daar de OHM meter op, duw de auto vooruit en OHM meter moet reageren, zo niet dan is de sensor in de bak kapot.
            Meet ook de draden op OHM (piep stand) eens door vanaf de snelheidsmeter tot einde draad waar stekkers in een klikken, dan moet je op beide een pieptoon horen, geeft hij dezen niet in een van de twee draden dan kan er breuk zijn.

Ik ga er morgen toch naar kijken en zal enkele foto’s nemen.

mvg, guy

wim
                ik zit ook met dit probleem.
                is er een mogelijkheid dat je daar een foto kan van maken waar die 2 draadjes van zijn?
                :respect2:

Wim

Sensor op je bak, of de 2 draadjes in schakeltunnel, luikje achter de 2 stoelen. 💡

Ik had beter de zoekfunctie eerder gebruikt

Maar heb het antwoord op mijn vraag gevonden in een vorig topic > bedrading kilometerteller en toerenteller > blijkbaar is alles juist aangesloten.

Nu nog vinden waarom ze niet werkt

Mvg, Guy

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.