kilometerteller werkt niet meer

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 kilometerteller werkt niet meer

• Maker
    Discussie

• Frederic_911
    Deelnemer

Ik heb een kilometerteller van een 930 turbo (denk ik, gaat tot 300km/h) in mijn 2.7. Sinds gisteren werkt hij niet meer, ik heb vroeger wel eens voorgehad dat hij tijdens het rijden wegviel. Iemand een idee waar ik kan zoeken?

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
      • [quote=”Vereeken”:3frocbkz]Frederic,

Vooraleer je naar het contact op de boite gaat zoeken stel ik voor dat je het toegangsluikje opent onder het tapijt tussen de voorste en achterste stoelen (middentunnel vier schroeven). Daaronder zit een “spade” connector die de speedo kabel signaal doorgeeft. Die kan losgeraken als gevolg van een laten zakken van de motor. Aangezien je aangeeft dt hij al eens nu en dan reageerde zou het ook dat kunnen zijn. Bij mij was dit het geval, eenmaal de trillingen toenamen een af/aan signaal en bij hard remmen als terug OK, tot hij op een bep. moment helemaal uitviel.

Groeten,

Michel[/quote]

hehe was inderdaad dat probleem…
        bedankt voor de reacties 😉

Dit heb ik ook al eens tegen gekomen idd

Frederic,

Vooraleer je naar het contact op de boite gaat zoeken stel ik voor dat je het toegangsluikje opent onder het tapijt tussen de voorste en achterste stoelen (middentunnel vier schroeven). Daaronder zit een “spade” connector die de speedo kabel signaal doorgeeft. Die kan losgeraken als gevolg van een laten zakken van de motor. Aangezien je aangeeft dt hij al eens nu en dan reageerde zou het ook dat kunnen zijn. Bij mij was dit het geval, eenmaal de trillingen toenamen een af/aan signaal en bij hard remmen als terug OK, tot hij op een bep. moment helemaal uitviel.

Groeten,

Michel

[quote=”RSR”:peoc25y4][quote=”Frederic_911″:peoc25y4]Ik heb een kilometerteller van een 930 turbo (denk ik, gaat tot 300km/h) in mijn 2.7. Sinds gisteren werkt hij niet meer, ik heb vroeger wel eens voorgehad dat hij tijdens het rijden wegviel. Iemand een idee waar ik kan zoeken?[/quote]

Contact op de boite zal stuk zijn of de kabel zal niet goed doorgeven.[/quote]

op welke kleur van kabel zit de speedpulse, deze kan ik meten dan?

[quote=”Frederic_911″:3f27ne9x]Ik heb een kilometerteller van een 930 turbo (denk ik, gaat tot 300km/h) in mijn 2.7. Sinds gisteren werkt hij niet meer, ik heb vroeger wel eens voorgehad dat hij tijdens het rijden wegviel. Iemand een idee waar ik kan zoeken?[/quote]

Contact op de boite zal stuk zijn of de kabel zal niet goed doorgeven.

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.