KINDERSTOEL 993 / 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 KINDERSTOEL 993 / 964

• Maker
    Discussie

• Gsus
    Deelnemer

Voor de eerste verjaardag van onze dochter ben ik op zoek naar een kinder(auto)stoel om haar (achterin) mee te nemen in de 993s4. De nieuwe modellen van kinderstoelen van Porsche passen blijkbaar niet in een 993 … .Wie heeft er nog een kinderstoel staan die niet langer in gebruik is (naar verluidt past een 964 model eveneens in de 993)? Misschien zijn er (andere dan Porsche) fabrikanten op de markt die een kinderstoel in het gamma hebben dat past achterin een Porsche ? Alle tips zijn welgekomen …

Filip
      filip@a-team.be

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
    • Anoniem

Setakira schrijft:

Voila heb vorige donderdag van fdeville het Porsche kinderstoeltje overgenomen. Merci voor de verkoop hé fdeville, Elisa is je zeer dankbaar 🙂

Dezelfde avond heb ik haar even in het stoeltje gezet op de tafel, ze keek mij aan met een air van: Wat is dit nu weer, je bent de auto er rond vergeten 😛

Nog niet kunnen testen in de cabrio maar weet dat het perfect zal passen. Stoeltje mooi opgekuisd en ziet er zoals verwacht als nieuw uit
        Volgende week papieren cabrio in orde brengen en dan eens echt testen.

Ik ga Elisa filmen de eerste keer dat ze in het stoeltje zit en ik de cabrio start 8)

Veel plezier ermee en denk eraan: binnen x jaar terug een nieuwe porsche rijders (met kleine kinderen) blij mee maken

ik heb er 2 jaar geleden 1 gekocht op ebay UK.

heeft me 175 euro gekost zonder transport,

is wel 1 met beertjes – de rechtse op de foto (dus links als je in de auto zit 🙂 )

beertjes

We gebruiken hem niet meer. Hij moet niet weg, maar mag als iemand er 1 nodig heeft.
          doe me anders een bod.

het gaat om de stoel (met gesp als je eventueel een aansluiting hebt om Airbag te deactiveren) het verhoogkussen, en het deel waar de gordel doorgaat, heeft bij mij (944SZ) zowel vanachter als vanvoor gestaan (2punts en 3 punts gordel)

Mvg,
          J

Anoniem

Nog iemand een passend stoeltje te koop?
            Eentje voor mij en een voor in een 993 van een kameraad dus nog 2 stuks gezocht …

ja blijkbaar iets te snel geweest, ‘van’ vergeten 😆

Anoniem

Setakira schrijft:

Dan niet in de regen gaan rijden hé 😀

Voila heb vorige donderdag van fdeville het Porsche kinderstoeltje overgenomen. Merci voor de verkoop hé fdeville, Elisa is je zeer dankbaar 🙂

Dezelfde avond heb ik haar even in het stoeltje gezet op de tafel, ze keek mij aan met een air van: Wat is dit nu weer, je bent de auto er rond vergeten 😛

Nog niet kunnen testen in de cabrio maar weet dat het perfect zal passen. Stoeltje mooi opgekuisd en ziet er zoals verwacht als nieuw uit

Ik ga Elisa filmen de eerste keer dat ze in het stoeltje zit en ik de cabrio start 8)

Amaai, als is dat zo zie moet ik mijn Prince stoeltje ook eens op Ebay zetten…

Heb er zelfs de originele factuur nog van 😉

O ja, past ook met tweepunts gordel. Heeft in mijn S gestaan(2 punts achteraan) en in de 964.

http://users.telenet.be/stefann/Porsche_160505%20046.jpg

Anoniem

Past volgens mij ook in alle oudere 911’s aangezien, als ik me niet vergis, het interieur en zeker ook de achterbank van een 964 dezelfde is als in de oudere 911’s. Anders mag je altijd ook eerst eens komen proberen hoor.

Past die ook in een 3.2? Of heb je een 3-puntsgordel nodig?

Anoniem

Ik heb er eentje exact zoals deze hier: http://cgi.ebay.at/Porsche-Kindersitz-Roemer-Prince-9-18-kg-/330541572636 .
                          Ik heb het gebruikt in mijn 964 zaliger ( 😥 ) en in de 996. De kinderen beginnen al wat groter te worden, dus wil ik het gerust verkopen. Als er moest interesse zijn, PM me maar.

Anoniem

Zou deze van een 993 of 964 dan ook passen in mijn cabrio van ’88 ?
                            Mijn zoontje is net 5 maanden dus binnenkort ook hetzelfde probleem hier …
                            Zijn eerste rit van’t kliniek naar huis was met de cayenne dus qua merk is hij al goed gestart hé :-)))

Bedankt voor de reacties. In Engeland en Amerika zijn er ook velen aan het zoeken naar oplossingen.

Eerst en vooral moet ik een (degelijk) stoeltje kunnen vinden met een klein grondvlak, daarna inderdaad nagaan of de rug van zetel eruit moet om meer beenruimte te creëren. Nadeel is dat de cabrio’s console in het midden groter is dan van een coupe dus nog minder plaats + enkel maar heupgordel beschikbaar.

Ivm kleine kindjes en sportwagens kan ik wel volgen, met Elisa rij ik zowiezo trager (volgens de regels) ook met de andere wagens dus dat zal wel meevallen maar toch bedankt voor de info sonar.

Als ik iets kan vinden laat ik het weten, Elisa is nog geen 12maand en nog geen 10kg dus moet ik naar iets op zoek dat overal ondersteuning geeft.

sonar schrijft:

Anderzijds denk ik op het toilet nog een oud nr van Total 911 te hebben liggen waar een artikel ivm kinderstoelen instaat.
                                Ik zal deze morgen eens inscannen en posten.

Bedacht net dat ik dat nr op vliegtuig heb laten liggen 😳

Anoniem

Heb geen ervaring met kinderkes, maar de zetels eruit halen (beetje meer vrije ruimte) en die bevestigingspunten gebruiken is dat geen optie of zou ik beter zwijgen?

PT

Seta,

Ik verwijs even naar een gelijkaardig topic van bijna 2 jaar geleden. Misschien is dit nog een optie voor je ! Indien je meer afmetingen wenst laat je maar iets weten !

https://porscheforum.be/index.php/forum/13-993/57213-kinderstoel-993

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.