Kinderstoeltje

Home Forum Zeverhoekje Kinderstoeltje

• Maker
    Discussie
  • Gegroet!
    Ben op zoek naar een kinderstoeltje (voor mijn dochter van 1,5 jaar) dat uiteraard veilig is maar ook achterin een sportwagen kan (GT86/911). Eentje die dus compact is zodat er maximale ruimte vooraan blijft voor de eventuele voorste passagier. De Recaro Young Sport Hero zie ik wel eens als tip voorbij komen in GT8- middens, maar deze stoel is al enkele jaren oud ondertussen en beschikt niet over Isofix waardoor het stoeltje kennelijk niet superstabiel staat (geen Isofix betekent natuurlijk weliswaar compatibel met een oude 911…). Iemand een beter/ander voorstel?

Bedankt!
    Stijn

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Bedankt voor beide adviezen. Weet alvast al van een andere GT86-eigenaar die naar volle tevredenheid de Young Sport Hero gebruikt. Dus de hoogte zal daarbij geen issue zijn. Misschien net een voordeel omdat ze zo toch nog iets van buitenlicht opvangen uit het hoge en kleine zijraampje. Denk dus deze piste te bewandelen, zo kan ze ook mee in de 993 en MX-5 NA zonder isofix.

Thx!

[hide]
        Hi,
        Ik gebruik zelf al 2 jaar een Recaro Young Sport Hero op de passagiersstoel van mijn Boxster. Dat die geen Isofix heeft stoort niet, want je kan die met de gordel stevig vastmaken en het is een zeer robuuste kinderstoel. Het enige waar je voor moet opletten is dat het een vrij hoge stoel is. Dus de achterbank van een 911 is mogelijks moeilijk.
        Mijn zoon en dochter genieten er beiden van om eens naast mij te zitten en uit het raam te kunnen kijken dankzij de hoogte van de stoel. Dus voor mij is de hoogte van de stoel een voordeel.
        Ik ben er echt tevreden van. Vorig jaar met mijn zoon (toen 3 jaar) naast mij naar Noord-Italië gereden zonder enig probleem. Hij heeft er (vaak) goed in geslapen en niet over geklaagd.
        Mogelijk alternatief als je absoluut isofix wilt, lijkt me deze: SPARCO voor groep 1/2/3, met Isofix-systeem
        Groeten,
        Tom

de zoon vorig jaar op verlof aan het slapen op de Jaufenpass

de dochter afgelopen zomer in de Recaro stoel

[/hide]

Je moet op zoek naar een Römer Prince kinderstoeltje met isofix zoals deze
          https://www.kleinanzeigen.de/s-anzeige/roemer-prince-isofix-kindersitz-porsche-mercedes-oldtimer/2213972446-21-18668 

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.