kinderzitje mogelijk in 911-modellen?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen kinderzitje mogelijk in 911-modellen?

• Maker
    Discussie

• porschky
    Deelnemer

wel vrienden, als liefhebber van al wat mooi is moest het er natuurlijk vroeg of laat eens van komen dat er een ‘ongelukske’ ging gebeuren… het ziet er dus naar uit dat ondergetekende voor de eerste keer vader zal worden… 😀

Aangezien ik met een Boxster S rijd, en het vrouwtje met een splinternieuwe Smart Fortwo, ziet het er dan ook naar uit dat ik, veel vroeger dan voorzien, afscheid zal moeten nemen van mijn perfecte Boxstertje… Geen nood dacht ik, dan neem ik terug een 911… een mens moet zich opofferen, nietwaar?

Nu kreeg ik echter van mijn officiële Porschedealer te horen dat er echter achteraan 964, 933 of 996-modellen geen kinder- of babystoeltjes zouden kunnen gemonteerd worden, enkel vooraan op de passagierszetel!

Zijn er mensen die hier andere ervaringen mee hebben? (voorste koffer niet meegerekend… 😉 ) Zo niet, kan er iemand aan goedkope antidepressiva geraken…?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
      • [quote=”martinbxl” post=242009]Ik heb een Porsche romer Prince PR01 gevonden, past dit in een 996?[/quote]

wss wel, maar is het romer prince of een porsche prince ?! KLIK

[size=2][i]De Porsche Prince en de Romer Prince zijn niet helemaal hetzelfde.
        Als je de 2 stoelen naast elkaar zet zijn ze aan de voorkant identiek, maar aan de achterkant is de Romer Prince een stukje breder.
        Hierdoor past de Romer Prnce dus niet achterin mijn oude 911 uit 1971.
        Blijkbaar zijn de achetrzitjes smaller bij een pre-73 model dan bij de latere versies.

Verder heeft de Porsche Prince een iets andere vorm aan de onderkant, met een los stuk schuim dat je eruit kan halen als de stoel teveel naar achteren gekantelt staat omdat bijvoorbeeld de rand van de zitting waar je de stoel op zet te hoog is. Ik den dat dit gedaan is voor als je de Porsche Prince op de voorstoel vast maakt. [/i][/size]

Neenee, ‘t is de mijne :mrgreen:

Nu is het mijn avatar, waarschijnlijk neemt hij de avatar over van diegene die de topic leest.

Lol! Ik zie *mijn* avatar bij Fdeville! :mrgreen:

Was naar boven aan’t scrollen, zag mijn avatar passeren, dacht bij mezelf “wat zou ik hier weer uit mijn nek gekletst hebben?” en zag dat ik aan ‘t gaan was over kinderzitjes 😯 Verder naar boven gescrolled en idem. Pas bij de derde post die ik las van “mezelf” had ik door dat ‘t niet ik was maar Fdeville :bounce:

Euh, wat staat mijn avatar hierboven bij fdeville te doen :think:

Ik heb een Porsche romer Prince PR01 gevonden, past dit in een 996?

Anoniem

Als je er absoluut eentje wil van porsche zelf dan ben je aangewezen op de 2e hands markt. Ik zal het mijne pas binnen een jaar of 2 verkopen denk ik. Maar intussen kan je doen zoals ik heb gedaan: koop er eentje via ebay duitsland, daar staan er altijd enkele. Doe een search op http://www.ebay.de met de woorden “Porsche Kindersitz” en je vind er altijd.

PT

Deze topic is nu iets meer dan 2 jaar oud dus vandaar nogmaals de vraag : Zijn er hier leden die toevallig hun kinderzitje willen verkopen ? Deze zal gebruikt worden in mijn 993. Mijn zoontje is zo ongelukkig 😥 dat hij niet altijd meekan. Ik moet er echt werk van maken. 😳
                      Alle tips zijn welkom. Alvast bedankt !

Groeten,

Anoniem

[quote=”stefx911″:2b01reai]Zullen we een zaakje starten ? 😉 [/quote]
                        Ja, en ik heb al een “ontwerp” (mijn verbouwde verhoogkussens) 😆

Zullen we een zaakje starten ? 😉

Anoniem

[quote=”stefx911″:177sav6v]Daar ben je dus niks mee achterin een 911 hé

Dat is nu juist het probleem. De zitjes (o.a. Porsche Prince) die daar WEL geschikt voor waren verkopen ze niet mee bij Porsche. Onbegrijpelijk eigenlijk want die waren goed tot en met de 993![/quote]
                            Inderdaad, en ik snap het ook niet dat ze daar niks voor uitbrengen. Dat is echt een gat in de markt (ten bewijze de prijzen die ze geven, ik inclusief, voor een tweedehands porsche prince). Al die jonge gasten die zot zijn van porsche zijn intussen al wat ouder 🙁 en krijgen kindjes en voilà, geen zitjes meer beschikbaar. onbegrijpelijk dat ze die niet meer maken.

Daar ben je dus niks mee achterin een 911 hé

Dat is nu juist het probleem. De zitjes (o.a. Porsche Prince) die daar WEL geschikt voor waren verkopen ze niet mee bij Porsche. Onbegrijpelijk eigenlijk want die waren goed tot en met de 993!

Anoniem

[quote=”cabrio ’83”:22c2q0b4]ik zit met het zelfde probleem.
                                  in mei ist zo ver… misschien kan je hier eens kijken.
                                  ik heb hier ook een keuze gemaakt…:

KLIKKERDEKLIK

[size=59:22c2q0b4]-Eventjes geholpen door Mod 😉 -[/size][/quote]
                                  Jamaar, dat is voor Seat’s ! Wij zoeken er voor een Porsche 😀 D

ik zit met het zelfde probleem.
                                    in mei ist zo ver… misschien kan je hier eens kijken.
                                    ik heb hier ook een keuze gemaakt…:

KLIKKERDEKLIK

[size=59:3qwglps3]-Eventjes geholpen door Mod 😉 -[/size]

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 25)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.