kinderzitje mogelijk in 911-modellen?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen kinderzitje mogelijk in 911-modellen?

• Maker
    Discussie
  • wel vrienden, als liefhebber van al wat mooi is moest het er natuurlijk vroeg of laat eens van komen dat er een ‘ongelukske’ ging gebeuren… het ziet er dus naar uit dat ondergetekende voor de eerste keer vader zal worden… 😀

Aangezien ik met een Boxster S rijd, en het vrouwtje met een splinternieuwe Smart Fortwo, ziet het er dan ook naar uit dat ik, veel vroeger dan voorzien, afscheid zal moeten nemen van mijn perfecte Boxstertje… Geen nood dacht ik, dan neem ik terug een 911… een mens moet zich opofferen, nietwaar?

Nu kreeg ik echter van mijn officiële Porschedealer te horen dat er echter achteraan 964, 933 of 996-modellen geen kinder- of babystoeltjes zouden kunnen gemonteerd worden, enkel vooraan op de passagierszetel!

Zijn er mensen die hier andere ervaringen mee hebben? (voorste koffer niet meegerekend… 😉 ) Zo niet, kan er iemand aan goedkope antidepressiva geraken…?

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
  • Anoniem

[quote=”stefx911″:3tbxfd6g]Binnenkort wil ik het Porsche Prince zitje vervangen door een “verhoog”-zitje aangezien mijn zoontje groter wordt. Iemand dit al gezien voor achter in een 911- 964 ?[/quote]
      Heb zelfde probleem voor mijn oudste en heb het voorlopig opgelost door een verhoogkussen te “verminken”: heb de bekleding erafgehaald en dan met mijn ijzerzaag & cutter het geheel wat “bijgewerk” en dan terug de bekleding errond, zodat het perfect in de achterstoel past. Niet ideaal als oplossing, maar het blijkt toch te werken. Maar als er een model moest bestaan dat past dan hoor ik het ook graag.
      PS. daarnet in carrefour gezien dat ze autostoeltjes verkopen met ferrari logo. Kon er niet aan weerstaan om efkes na te zien of ze niet in de Porsche passen. Spijtig genoeg was dat niet het geval, anders…. 😀

Binnenkort wil ik het Porsche Prince zitje vervangen door een “verhoog”-zitje aangezien mijn zoontje groter wordt. Iemand dit al gezien voor achter in een 911- 964 ?

Dan kun je ze aan elkaar plakken en de derde stoel in het midden plaatsen achteraan 😀

oprechte dank aan allen… much appreciated!!

nu maar bidden dat het geen drieling wordt… 😉

Anoniem

Kort gezegd, voor wie geen zin heeft om de vorige posts door te nemen, komt het erop neer dat men tot model 993 aangewezen is op de tweedehandsmarkt voor een passend model (zoek op “porsche prince” bvb op ebay duitsland), en voor 996 en 997 kan men nog bij Porsche terecht (ook voor zitjes achteraan).

LOL Seta, het zijn er maar twee hoor…

Idd, even verder zoeken op het forum, is al wat over gezegd.

Kijk eens [color=red”>HIER

Anoniem

efkes zoeken met de zoekfunctie, we hebben er hier al een serieuze post van gehad denk ik.

Stefx911 heeft nen hele nest klein mannen lopen en hijzelf kan niet zonder de elfjes dus denk ik wel dat hij straks een bruikbare reply zal posten 😀

Bij 1 jaar 10 kg zit je net in het “tweede”stoeltje groep 1 9-18 kg ofwel de maxi-cosi priori / Romer king ed. (dit zijn net de grootste stoeltjes), de latere groep 2-3 van 15-36 kg is weer makkelijker. Een kind van 5jaar past met een romer kid makkelijk achterin (je krijgt nog wat meer ruimte zonder de zittingen. In de 996 is er op zich opvallend veel ruimte voor kinderen (de hoogte zal misschien op latere leeftijd het eerst probleem zijn.

spreek zelf niet uit ervaring maar dit tekstgedeelte komt van PF.nl 😉

Voor het 911 model bestaan er wel kinderzitjes.Ik meen dat die idd niet meer leverbaar zijn via Porsche , maar via het net moeten die nog te vinden zijn.

10 reacties aan het bekijken - 16 tot 25 (van in totaal 25)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.