Kinderzitje voor 3.2 uit 1985

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Kinderzitje voor 3.2 uit 1985

• Maker
    Discussie
  • Hello,

Sinds kort een Targa uit 1985 in mijn bezit.
    Sinds een goede 3 jaar ook een dochter in ons bezit en we zouden haar ook graag meenemen op uitstap…

Iemand weet van een stoeltje voor in dit type, voor achteraan uiteraard met 2-punts gordel…..
    Waar zou ik dit kunnen vinden of nog iemand in voorraad? :up:

Ik dank jullie zeer!

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Hoi,

Effectief driepuntsgordels zijn pas ingevoerd in 964.

Wij hadden geluk dat de vorige eigenaar in onze targa 85 driepuntsgordels heeft laten plaatsen.

De stoeltjes die in oldtimers passen zijn de stoeltjes van romer prince (grijze of beertjes), je kunt deze terugvinden op ebay en de vraagprijs +-200€.

Veel succes
      Fred

Nope, mijne is ’87 en ook 2 punts achteraan.
        Denk dat vanaf de 964 de 3 punts werden ingevoerd :think:

Klopt daarom dat ik ook de hoedenplank van een 964 nodig had, anders moest ik gaten maken in de onze om de gordels door te voeren. In een 3.2 uit 85 zitten 2 puntsgordels, denk dat er vanaf 86 of 87 ook 3 puntsgordels in zaten…

964 heeft toch altijd 3 puntsgordels achteraan?

Bij mij ging dat perfect met het Porsche Prince kinderzitje

Wij hebben ook een targa uit 85, en die had ook 2 puntsgordels. Ik heb bij FG een set 2e hand gordels en hoedenplank van een 964 gehaald en alles omgebouwd. Is ongveer een uurtje werk en dan heb je 3 puntsgordels (bevestigings punt is normaal gezien aanwezig, is ook een topic met foto’s die ik heb gmaakt). Heb geprobeerd met een stoeltje aan te passen maar dat was echt geen werk, zelfs de jongste (van 2.5) zit er nu in zonder stoeltje.Het is uiteraard geen ideale oplossing, maar de gordels komen echt niet te hoog, loopt zelfs bi jde jongste mooi over de schouder.
              Enige probleem is dat ze niet kan blijven stilzitten en met die gewone gordel te veel vrijheid heeft (maar dat ligt dan eerder aan het kind dan aan de gordel 😉 )
              Topic: https://porscheforum.be/New/forum/4-911/122568-eerste-wijzigingen-aan-de-targa

Ik weet het, ideaal is het niet.
                Maar met de 2 punts gordels correct vastgegespt (niet zoals op de foto) zitten ze toch goed vast in die kuipjes.
                Achterzitjes 964 en G zijn identiek.
                Foto is trouwens van een G coupé.

Zitje is inderdaad eigenlijk al redelijk perfect, maar bij aanrijding zit ze niet voldoende vast en vliegt ze met haar hoofd tegen de stoel voor haar…

Volgens de verkoper zou het moeten passen, heeft steeds in een 964 gezeten met 2punts….
                  Zijn de zitjes achteraan in een 964 gelijk aan deze in een G? :think:

Dacht ik toch ook :think:
                    DSC01322.jpg

XXX

Hoe, zijn dat dan geen kinderzitjes die er achteraan origineel inzitten 😈

Zou mij verbazen dat dit past. Heb zo een origineel Porsche zitje gehad en is iets helemaal anders.
                        Deze is volgens mij veel te breed onderaan.

Maar misschien eens informeren en gaan passen?

Nog niet gezien, ik luister even of deze past….moet wel ok zijn voor een 2punts…..
                          Thanks voor de tip! 🙂

had je deze al gezien ?

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.