kinderzitjes

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen kinderzitjes

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Als verantwoorde vader ❗ , vraag ik me af hoe dat zit met die nieuwe wet die er binnenkort aankomt, ik dacht in juli 2006, waar gesteld wordt (ik weet het niet meer exact) dat kinderen tot 135cm achteraan altijd moeten plaatsnemen in een gecertifieerde kinderstoel. Wat betekent dit dan voor een Porsche ? Bestaan er trouwens kinderzitjes voor een P ? Bvb voor de 993 of 996 ? Weet daar iemand iets meer over ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
      • ja da weet ik niet he,zeg het tegen de verkoper of bied 50euro wie weet 😉

[quote=”targa911″:12ws79r9]misschien iets voor jullie

http://auto.2dehands.be/markt/auto_onde … stoel.html [/quote]

150€ !
          Een nieuwe kost 166€

Ok, interesting 😉

Een makelaar, in tegenstelling tot een agent, is niet maatschappij gebonden en kiest de de polis die het beste bij je past. Zo zit ik bij verschillende maatschappijen voor mijn verzekeringen.

Aangezien een makelaar betere deals en kortingen krijgt dan een prive persoon zit je qua premie meestal goedkoper dan dat je dit rechtstreeks doet.

Bij problemen moet je niet zelf overal achteraan gaan en alles zelf uitzoekenen en regelen, één telefoontje en het wordt opgevolgd.

Die kennen meestal ook de wet goed evenals de achterpoortjes 😉

ZEER BELANGRIJK: je moet uiteraard wel een goeie makelaar hebben.
                Ik ken die van mij al zeer lang en die heeft mij al heel miserie bespaard en al heel wat opgebracht.

Toen ik mijn zaak nog had en mijn makelaar langskwam met zijn Porsche kreeg ik van veel vrienden de opmerking: “amaai, jij zal wel veel betalen voor je verzekeringen, want die Porsche betaal jij ook mee…”
                Tot we de prijzen van onze polissen eens vergeleken ! Het commentaar werd snel ingeslikt ! Ik betaalde altijd minder. 😀

Ieder zijn eigen keuze uiteraard en vergelijken staat vrij…

@Rufie
                ; volgende keer dat we mekaar zien kan ik je wel enkele anekdotes vertellen die niet echt geschikt zijn voor publicatie 😉

[quote=”stefx911″:1457a6nn]Dan moet je zien dat je een goede verzekeringsmakelaar hebt.
                  Die bestaan namelijk wel, en ik spreek uit ervaring 😉 [/quote]

Kunnen jullie mij uitleggen wat het nut van een verzekeringsmakelaar is ?

Ik heb voor mijn Porsche rechtstreeks naar Ethias gebeld en binnen de korste keren was alles geregeld en zelfs aan een deftige prijs. Verkeerd gehandeld ? Kan je via een makelaar een betere prijs krijgen ? Waar heb je die schakel voor nodig ? Die moet er dan toch ook nog aan verdienen ?

Voor alle zekerheid toch maar eens de polis erop nageslagen EN de makelaar gebeld:

De verzekering van mijn 911 dekt twee personen uitgezonderd de bestuurder: dus 3 Personen in totaal.

Aanpassing naar in totaal 4 personen is ook mogelijk mits opleg van een klein jaarlijkse opleg.

Dus bij mij geen probleem 😉

[quote=”Apex”:3pk9s112]@Stef x911 ,

Alvast bedankt voor je constructief antwoord betreffende kinderzitje.

Zijn deze zitjes van Porsche nog te koop ? (bij dealer)
                      Welk model ?[/quote]

Yep, zijn nog steeds leverbaar en gewoon bij een Porsche te bestellen.
                      Op de site van Porsche kan je de verschillende modellen bekijken.
                      Ik heb model Prince en dat is tot en met 4 jaar.
                      Misschien dat RSR ze aan een betere prijs kan aanbieden ?

@Stef x911 ,

Alvast bedankt voor je constructief antwoord betreffende kinderzitje.

Zijn deze zitjes van Porsche nog te koop ? (bij dealer)
                        Welk model ?

halloo ,van mijn part maak je er een schoolbusje van, ik heb onlangs nog een trekhaak te koop gezien voor 911 misschien kan je er een aanhangwagentje aanhangen met kinderzitjes 😆 zal dan ook wel mogen als er maar 3punt gordels instaan.
                          😉
                          ik steek er mijn latijn niet meer in zelle 😳

[quote=”targa911″:3oca4lhm]
                            En de wetten in Duitsland zijn andere dan hier, en hier in Belgie mag je op de achterbank van een 911, 993,996 enz geen passagiers vervoeren, rijd maar eens naar een politiecontrole met 3 pers. erin en je zal het direct weten. 😉
                            [/quote]

Dit is ook erg logisch. Een volwassene past ook helemaal niet achterin een Porsche.
                            Vandaar dat het kinderzitjes zijn 😉

ik spreek ook uit ervaring, het zijn allemaal dezelfde.

2jaar geprocest om een nieuwe auto met ongeval perto-tal te krijgen ( ik moet gene opgelapte hebben), niemand wou helpen, heb de auto 2j in mijn garage laten staan koste nieuw 35000euro en had 14000km, en na 2 jaar heb ik gelijk gekregen van rechter en hebben ze de wagen moeten komen halen en mij uitbetaald, maar ben ondertussen wel grijs geworden van ellende 👿 dan kun je al denken als er gewonden of erger doden vallen ❗

Dan moet je zien dat je een goede verzekeringsmakelaar hebt.
                                Die bestaan namelijk wel, en ik spreek uit ervaring 😉

Een goeie verzekering die bestaat niet, wacht maar tot je ze nodig hebt voor een serieus geval, als ze kunnen onderuit knijpen zullen ze het wel doen !!
                                  En de wetten in Duitsland zijn andere dan hier, en hier in Belgie mag je op de achterbank van een 911, 993,996 enz geen passagiers vervoeren, rijd maar eens naar een politiecontrole met 3 pers. erin en je zal het direct weten. 😉
                                  die zitjes op de reclamebladen zijn er van duitsland waar het misschien wel mag da weet ik ni, maar in duitsland mag je ook 270km rijden he 8) .
                                  ik rijd ook wel eens met 3 en 260km/u maar als ze me pakken ist ping ping $$$$$ 😥

Maar ze praten steeds over een achterbank zoals de meeste wagens hebben en niet over de kinderkuipjes die Porsches hebben en zeker mijn 968CS

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 27)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.