kinderzitjes in 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 kinderzitjes in 964

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Sinds september is de nieuwe wet van kracht waarbij alle kinderen tot 12j of minder dan 135cm in een kinderzitje moeten zitten.
      Ik dus vandaag naar de Porsche dealer in Brussel (Drogenbos) met de vraag wat er bestaat voor mijn 964 (voor 2 kinderen van rond de 100cm en rond de 15kg). Zeer vriendelijk bediend (in het frans welliswaar, maar geen probleem daarmee), maar antwoord was dat ik ***waarschijnlijk*** 😕 model 955 044 801 02 “Porsche kids plus G2+G3” moet kopen (160€+BTW, x2 dus in mijn geval). Probleem is dat ze me niet konden garanderen dat dit de juiste stoel is… Ambetant als je er totaal, voor de 2, tegen de 400€ moet voor uitgeven. op de foto te zien vraag ik me echt af hoe zoiets achteraan in een 964 te installeren is.
      Dus…de vraag…heeft er iemand ervaring met deze modellen, of met andere modellen die nog verkrijgbaar zijn ?
      Volgens mij moet een zitverhoger al voldoende zijn (ze zijn meer dan 1m groot en meer dan 15kg), maar ik zou niet weten dewelke past in de 964.
      Thanks !
      Filip

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
      • [quote=”fdeville”:2plcwrfp][quote=”Der Ferry”:2plcwrfp]Ik heb een Porsche Prince kinderzitje , heel licht en heel simpel in gebruik .Gekocht via Kapaza ( 120 € ) , een tweedehands zitje zoeken in de beste optie denk ik[/quote]
        Zopas heb ik er een 2ehands gekocht op ebay in duitsland, voor het schandalig dure bedrag van 192,58€ + verzendingskosten. Maar ja, het is toch voor de veiligheid van de kinderen, dus heb ik het er meer dan voor over.[/quote]

Tja, ze profiteren ervan hé. Ik heb er zelf op ebay zien staan voor meer dan 250€ !

Nieuw waren ze bij Porsche 166€ BTW inclusief!

Die Porsche Prince in Nederland (zie link vorige post) heb je misschien voor 100 €

Anoniem

[quote=”Der Ferry”:3ikx3a06]Ik heb een Porsche Prince kinderzitje , heel licht en heel simpel in gebruik .Gekocht via Kapaza ( 120 € ) , een tweedehands zitje zoeken in de beste optie denk ik[/quote]
            Zopas heb ik er een 2ehands gekocht op ebay in duitsland, voor het schandalig dure bedrag van 192,58€ + verzendingskosten. Maar ja, het is toch voor de veiligheid van de kinderen, dus heb ik het er meer dan voor over.

Ik heb snel het net even afgezocht :
              http://www.speurders.nl/kindenbaby/auto … 06101.1.99

een lange link , maar wel een mooie stoel 😛
              Dat is een Porsche Prince

Ik heb een Porsche Prince kinderzitje , heel licht en heel simpel in gebruik .Gekocht via Kapaza ( 120 € ) , een tweedehands zitje zoeken in de beste optie denk ik

Anoniem

[quote=”stefx911″:2lz0fbrk]Zijn de achterste zitplaatsen bij een 996/997 dan zoveel breder ?

Hebben ze er nergens eentje in stock dat je eens kan proberen ?

Ik zal mijn Prince zitje dan maar koesteren als die niet meer leverbaar zijn…[/quote]
                  Heb ze gezien bij Carrera motors: is precies een recaro zetel, hopeloos om dat achter mij te plaatsen in de 964, neemt ook in de diepte teveel plaats. Op de foto’s in de catalogus tonen ze ze trouwens alleen maar vooraan, maar ze zouden ook passen achteraan. Zal dan wel achter een bestuurder zijn die niet groter is dan 170cm 😕

Zijn de achterste zitplaatsen bij een 996/997 dan zoveel breder ?

Hebben ze er nergens eentje in stock dat je eens kan proberen ?

Ik zal mijn Prince zitje dan maar koesteren als die niet meer leverbaar zijn…

Anoniem

Voila, na heel wat rondgeneus en rondgevraag: de enige zitjes waarvan Porsche garandeert dat ze achteraan passen zou dus de Porsche Prince (van Römer) zijn. Zowel bij Carrera Motors als Porsche in Drogenbos geconfirmeerd. Klein probleemke hierbij is dat ze uit de catalogus zijn verdwenen. De modellen die er nu nog instaan passen enkel in de 996 en 997. Ze kunnen dus de Prince niet meer leveren. Dus heb ik maar bij Römer in Duitsland geïnformeerd: daar hebben ze ze niet meer en verwijzen ze me door naar Porsche…. 😕
                      Maar we geven niet op: iets later heb ik op kapaza een model te koop gezien van VW, dat er uiterlijk althans exact hetzelfde uitziet als de Porsche Prince (en Mercedes heeft/had dat model ook). Dus ik daar naartoe gereden met de 964 (gelukkig niet te ver): uiterlijk inderdaad hetzelfde, behalve onderaan en achteraan, ze passen dus helemaal niet.
                      Dus, in afwachting dat ik er ergens eentje te koop zie tweedehands (wie er eentje te koop heeft, laat het me weten), heb ik er maar zitverhogers ingeplaatst die ik manueel met mijn ijzerzaag, wat heb versmald achteraan. Pas perfect 8) maar is natuurlijk niet zo mooi als een Prince.

De nieuwe versi is reeds bij Porsche te koop maar troost u ik heb ook nog de oude

[quote=”cab ’88”:1m2pf6ac]Zet dat hier maar op’t forum.Zou dat ook passen achteraan m’n cabrio?[/quote]

Yep, denk het wel. Volgende keer dat we mekaar eens zien kunnen we het eens testen hé

Anoniem

Zet dat hier maar op’t forum.Zou dat ook passen achteraan m’n cabrio?

Heb je wat foto’s gemaild van mijn kinderzitje

tja hier in nederland hebben ze qwerty klavieren 😕

Anoniem

[quote=”Setakira”:1panckeu]Dat is nu eens een perfecte vraag voor Stefx911 zie, heeft nu enkele mini-Stefx911-kes rondlopen en (bijna) dezelfde zagen als jij 😉
                                  [/quote]
                                  Ik hoop dat je wagen bedoelde 😉 😉

Idd 😀

Ik heb zelf eenPorsche Prince zitjeen dat past in de S en in de 964.
                                    In de 964 echter is de gordel wat kleiner en gebruik ik het “borststuk” niet.

Moet maar eens zoeken op het forum, is al wel meer over kinderzitjes geschreven. Zouden de achteste zitplaatsen van een 911 niet soweso als kinderzitje bestemd kunnen worden ?

Setakira, ivm het leder: in de P geen probleem. het P zitje is superlicht en heeft een vorm zonder “uitstekende” delen onderaan en laat geen afdrukken na in de zetels. Als ik alleen met mijn zoontje weg ben zet ik hem in dat zitje vooraan naast mij wat hij reuze vindt!

In mijn daily driver zit een kinderstoel van Maxi Cosi. Als ik die er eens uithaal zie je heel duidelijk de afdriukken in de lederen zetels. Chance dat het een leasewagen is.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.