kinderzitjes

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen kinderzitjes

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Als verantwoorde vader ❗ , vraag ik me af hoe dat zit met die nieuwe wet die er binnenkort aankomt, ik dacht in juli 2006, waar gesteld wordt (ik weet het niet meer exact) dat kinderen tot 135cm achteraan altijd moeten plaatsnemen in een gecertifieerde kinderstoel. Wat betekent dit dan voor een Porsche ? Bestaan er trouwens kinderzitjes voor een P ? Bvb voor de 993 of 996 ? Weet daar iemand iets meer over ?

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
      • Zelf gebruik ik een kinderzitje concord Fixmax (ouder model) en concord trimax in een 944 & 928. Het voordeel van deze kinderzitjes is dat je ze lang kan gebruiken (tot +/- 5 jaar). Vroeger had concord ook een speciaal model voor kuipzetels, waar wegens te weinig succes is dit model gestopt. Info: http://www.concord.de (model Trimax)
        Indien je juist wil weten hoe de wet nu in elkaar zit, dan kan je ook bij http://www.maxi-cosi.com gaan kijken. Kies hier verder “nuttige info” en je kan het lezen.
        Groetjes Elke

Het Porsche kinderzitje werkt perfect met een tweepuntsgordel.
          Bij een driepuntsgordel gaat het ook maar is de diagonale riem overbodig.

Kijk HIER eens

Heb een goede verzekering (omnium,rechtsbijstand,inzittenden).

Op het PPF (Porsche Fan Forum) las ik dat er in Duitsland een ‘ausnahmegenemigung’ is welke zegt dat kinderen tot 125 cm een zitje moeten hebben, > 125 cm zonder zitje.

Echter geldt dit voor 3-punts gordel en mijn Carrera heeft slechts 2-punts.

Ga eens kijken of 3-punts te bevestigen valt.

Iemand hier ervaring mee ?

Waar en niet waar.

Staat ergens wel vermeld dat het een tweezitter is maar wettelijk zijn er dan toch weer 4 zitplaatsen.
              Van het moment dat er een zetel(tje) met gordel is wordt dit aanzien als zitplaats.

Dit werd vroeger door veel constructeurs aangegrepen om de dure verzekeringen te omzeilen. Vroeger moest je tot 60% meer verzekering betalen voor een sportwagen. Men beschouwde het als een sportwagen van het moment dat er maar 2 zitplaatsen waren. Vandaar dat vele sportwagens dus extra “zitplaatsen” creëerden. Denk ook maar aan de Simca Matra (Bagheera) met zijn drie zetels naast elkaar.
              In handleiding en brochure van het Porsche Prince kinderzitje staat zelf een foto van het zitje gemonteerd achterin een 911.

Als je een goede verzekering hebt ben je gedekt.

welke zitjes je er ook inzet je bent niet verzekerd als er iets gebeurd!
                vraag het maar na bij de invoerder van porsche, op de achterbank mag wettelijk gezien niemand zitten, bij ongeval met gewonden op de achterbank ben je de sigaar!!
                ze hebben mij dat trouwens vorige week op de keuring nog gezegd dat het een 2 zit is 😥

ik wist dit van testpiloot bij porsche.

Moet in een Carrera 1 van 1985 wel een kinderzitje, eventueel met ingebouwde 3-punts gordel ?

Het zijn toch al kinderzitjes.

Zijn de huidige Porsches en sommige P-kinderzitjes nu niet allemaal voorzien van isofix (of hoe heet dat ook alweer) ?

Dus bevestogd met de – voor 1986 model – standaard 2-punts gordel ?

Welk type kinderzit is dit van Porsche ?

[quote=”Apex”:3n7rlijb]Kan je deze ook in een 911 carrera 1 (model 1986) bevestigen ?

Of moet je dan tevens een 3-punts gordel plaatsen ?[/quote]

Nee die ori. van porsche passen daar goed in, ik heb er ook zo eentje voor ons Nina en die zit er toch goed in.

Luc

Kan je deze ook in een 911 carrera 1 (model 1986) bevestigen ?

Of moet je dan tevens een 3-punts gordel plaatsen ?

Porsche heeft zelf enkele goede kinderzitjes , ik heb het model Prince en die past in zowat alle modellen .op Ebay staan er soms te koop
                            Römer is ook een merk van kinderzitjes die ook in Porsche passen , het is trouwens die fabrikant die de Porsche-zitjes maakt .
                            Met in grote letters Porsche erop doet de prijs met ongeveer 150 euro stijgen

Voor de 993 bestaan nog oude zitjes. Denk niet dat ze nieuw te krijgen zijn, was een model dat je in verschillende delen kon opbouwen. Op de groei! Tweedehandssites of e-bay. Merk was PRINCE of zoiets.
                              voor 996 staan ze in de Porsche catalogus.

groeten

12 reacties aan het bekijken - 16 tot 27 (van in totaal 27)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.