- Dit onderwerp bevat 0 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 5 jaren, 12 maanden geleden door .
-
Discussie
-
21 november 2018 om 20:35
In de werkplaatshandleiding staat duidelijk beschreven dat als je de aanzuigleiding van de turbo van een Porsche Cayenne GTS los haalt, je deze MOET vervangen en niet opnieuw vast mag zetten…
Zoals je op één van de foto’s kan zien is de rubber ring die in aanzuigbuis van de turbo zit, gescheurd. Waarschijnlijk doordat die al eens los geweest is. Er waren meer aanwijzingen waaruit bleek dat er al eens aan de motor gewerkt was.
Nu is het een heel kostbaar klusje geworden. Extra kosten die er bij komen? Je kan de turbo niet vervangen als de motor nog in de auto zit dus: 14 uur voor het demonteren van de motor, de benodigde vloeistoffen, pakkingen, bouten en natuurlijk twee nieuwe aanzuigbuizen voor beide turbo’s.
Dit had voorkomen kunnen worden door de handleiding te volgen. Wss de rubber ring niet goed gezeten en turbo ingezogen tegen het compressorwiel geslagen. Goedkoop is hier nogmaals duurkoop geworden.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.