Klapmechanisme zetel

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Klapmechanisme zetel

• Maker
    Discussie
  • Beste Porschisten,

De passagierszetel van mijn SC wil niet neerklappen. Waardoor er geen toegang langs deze zijde naar achteren is.
    Toen ik naar de keuring ging, maar waar de wagen nooit gekeurd zou worden, vertelden ze me dat dit een probleem zou kunnen geven.
    En eventueel kan leiden tot afkeuring.

Weet er dus iemand hoe ik het klapmechanisme kan herstellen of eventueel opsporen waar het probleem ligt?

De zetels die er nu inzitten zijn wss Turbo exemplaren. De wagen werd origineel geleverd met de sportzetels (optie 409), maar ik weet niet hoe ze eruitzien. Wel zie ik dat de structuur van het leer anders is op de voorstoelen dan achteraan. Dus ga ik ervan uit dat de voorste niet origineel zijn en volgens de verkoper om Turbo exemplaren gaan.

[IMG]http://www.mupload.nl/img/gffnyp9cexw.jpg[/IMG]

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Bedankt voor het weetje 😳

Op de afbeelding staat er telkens maar 1 draad, de mijne heeft twee van die haakjes, dus ik veronderstel ook twee trekdraden dan?

Of is dit omdat het om andere stoelen gaat bij mij? Waren turbozetels van toen geleverd door Recaro? Want op de ene zit er aan het schuifmechanisme in het plastiek recaro gedrukt.

best gewoon in het lokale OPC, hier heb je een online prijsvergelijk voor 2 stuks. tel daar de verzendkosten bij en je moet al van ver komen om goedkoper te zijn dan de dealer. of wss adhv het correcte onderdeelnummer ook te bestellen in elke VAG garage.

zetelkabelSC.jpg

om de PET lijst te openen KLIK op onderstaande afbeelding:
            [url=https://www.dropbox.com/s/bmcf7qe6fdizjkh/PETzetelkabelSC83.jpg?dl=0]

Attachments:
            • PETzetelkabelSC83.jpg

Zo te zien is de kabel gebroken. Aan de achterzijde vd zetel zijn 2 haakjes te zien. Als ik aan het hendeltje trek dan gaat de rechtse omhoog en de linkse blijft staan.
              Dus vermoed ik dat deze kabel gebroken is.

Waar zou ik zo’n kabeltje kunnen bestellen? Maakt het ooit of dit nu voor turbo zetels zijn of is er niet veel verschil.

De zetel eruit gehaald dit weekend.

Voor mensen die ook hun zetel willen uithalen, dit staat niet in het filmpje, moet je de vijzen van de rails vooraan losmaken.
                Daarna schuif je de zetel helemaal naar voor en verwijder je de vijzen aan de achterkant. Deze zijn wel zeer moeilijk te bereiken.
                Ik heb vrouwlief met haar smalle vingers te hulp gevraagd :applaus:

Nu weet ik wel niet waar ik moet opletten, ik zie die kabel lopen zoals in het filmpje.
                Maar moet ik de zetel nu opendoen om te kijken of de kabel nog aan het hendeltje zit?

thnx Deepee, vantweekend eens op het gemak bekijken en uitproberen.

Ik hou het hier up-to-date

EDIT: Oeps !!! dubbele post verwijderd

recliningseat.jpg

ergens rond 8:00 min in onderstaande video

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.