klein beetje schrik?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen klein beetje schrik?

• Maker
    Discussie
  • hey,

als ik hier zo op het forum lees, krijg ik de indruk dat Porsche toch niet zo betrouwbaar is als ik mij voorgesteld had. 😳 (problemen met oa de luchtmassameter vd Boxter, slechte motor 996, hoge onderhoudskosten (1800€ Boxter), …) Moet ik mij laten afschrikken of krijg ik gewoon een verkeerde indruk? I hope not 🙂

PS. Er staat trouwens bij Raes een mooie blauwe 996 te koop??? Kent iemand deze wagen?

groetjes
    de luc 🙂

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • Is geen software probleem hoor Jokke, is de electronica (de printplaat) achter het schermpje dat problemen geeft. Een goede electronica gast kan dat mooi oplossen 😉

Seta,ik wist niet dat er niet oficiele porsche dealers zijn die een boordcomputerprobleem van een P kunnen oplossen.Dacht dat die software enkel officiele porschedealer gerelateerd was.Ofwel zitten er daar in Glabbeek nog meer straffe gasten dan jijzelf. 😆

[quote=”jokke”:3j08fnb3][quote=”cabrio wim”:3j08fnb3]Luc, je hebt het bijna goed. 😉

Porsche is niet zo sterk op elektronica gebied, praat maar eens met een eigenaar van een 964 of 993.

Wim,ik had van mijn vorige P,993 dus,geen klagen op alle gebied,ook niet qua elektronika.Hoe kom je daarbij ❓ [/quote][/quote]

Hier moet ik cabrio Wim wel gelijk in geven Jokke. Maar er zijn vooral problemen omdat onze wagens niet zoveel worden gebruikt. Sinds ik de mijne heb heb ik maar een gemiddelde van 4 a 5000km per jaar. Blijkbaar moet je electronica gebruiken 🙂

Nu de problemen die je hebt zijn nog niet zo erg en als je niet naar Porsche Dealer gaat kost reparatie ook niet zoveel, ik had ook een flippend boordcomputer schermpje maar na revisie voor bijna niks 100% terug in orde. Verwarming had ik ook problemen maar ja op bijna 15j kan er al eens airco sensor stuk gaan. En zeker met een cabrio waar de vochtigheid in de wagen toch stuk hoger ligt dan in coupe heb je daar meer kans op falen van electronica.
          Misschien gebruikte jij jou 993 regelmatiger en had daarom minder problemen, voor de rest nooit iets gehad mechanisch met mijn 993 cabrio buiten standaard onderhoud natuurlijk.

Ach, mijn vrouw is ook niet perfect en toch zie ik haar (ook) graag :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: 😀

Plumber

Wim

[quote=”jokke”:3hve0v4c]
              Wim,ik had van mijn vorige P,993 dus,geen klagen op alle gebied,ook niet qua elektronica.Hoe kom je daarbij ❓ [/quote]

Zijn een paar dingen die ik regelmatig voorbij zie komen.
              Verlichting storing
              Alarm problemen
              Elektronica aansturing cabriokap
              Verwarming problemen (aansturing)
              Flippen boardcomputer
              Lekstroom.

In mijn 3.2 heb ik na de resto ook problemen gehad, allen opgelost, maar haal alles maar eens los aan de originele stekkers, en zonder iets te veranderen na een maand weer maar eens in elkaar.
              Wedden dat 1/3 van alles niet meer werkt. :mrgreen:

Voor de rest sluit ik mij aan bij Koen, en bedoel dit niet negatief want lees de rest maar wat ik daarna schrijf.
              Het is de motor die je daarna alles van problemen vergeeft. 8)

Ik heb nu al veel wagens en merken wagens gehad , en geloof me , bij elk merk is er wel iets en draagt telkens een zwaar kostenplaatje mee .
                Geloof me maar als ik zeg dat Porsche zeker geen alleenstaand merk is waar dit zo is .
                Dan mag je helemaal geen wagen meer kopen

cabrio wimn[quote]Luc, je hebt het bijna goed. 😉

Porsche is niet zo sterk op elektronica gebied, praat maar eens met een eigenaar van een 964 of 993.

Wim,ik had van mijn vorige P,993 dus,geen klagen op alle gebied,ook niet qua elektronika.Hoe kom je daarbij ❓

Wim

Luc, je hebt het bijna goed. 😉

Porsche is op de eerste modellen van de 996 de 3.4 dus best betrouwbaar.
                    Voor de rest kost Porsche iets maar aan onderhoud als de gemiddelde Europeaan of jap.
                    Maar daar krijg je qua rijgenot weer veel voor terug. 💡
                    Voor de rest beslis je zelf wat voor jouw de mooiste Porsche is, en als je er een koopt, koop dan niet met je art maar met het verstand, want dat is de meeste fout die mensen maken als ze hun eerste Porsche kopen.
                    Plus > laat altijd een AKK uitvoeren als je zelf leek bent op Porsche gebied. 💡

Angst is een slechte raadgever.

😈 😈 😈

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.