‘klein onderhoud’

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 ‘klein onderhoud’

• Maker
    Discussie
  • Ik bracht mijn Porsche 996 binnen bij Autonatie (voorheen Beerens), waar ik hem gekocht had (150.000km op de teller, na 1,5jaar nu 160.000).

Mijn idee: best een klein nazicht laten doen elk jaar en zeker olie laten verversen. De heffers van het kofferdeksel moesten ook worden vervangen. Ik kreeg daarna telefoon dat ook de remblokken vooraan versleten waren en dat de olie van de Tiptronic moest worden vervangen.

Resultaat: 5 dagen zonder Peaches en een factuur van 1.400 euro, BTW inclusief. Ik had het eigenlijk al verwacht, aangezien ik dinsdag hoorde ‘dat ze er al de hele tijd aan aan het werken waren’. Mogelijk is dit normaal maar ik had toch graag jullie mening vernomen, waarvoor dank.

4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
  • Wim

Er zijn ook 3 extra werken bij gekomen, dus kosten van onderdelen en olie voor bak.
      Daarbij komen dan de extra werkuren bij, want die zitten niet bij prijs klein onderhoud. 💡

En 240 euro voor vadertje staat. 😉

0

Ik vind het nogal heftig (= prijzig) voor ‘klein’ onderhoud. Maar ik ben dan ook geen 996 kenner…

0

Ik denk niet dat je een Carrera kan binnenbrengen in een garage en haar daarna terug gaan ophalen voor een prijskaartje lager dan 1000 euro, alle wisselstukken zijn zeer duur , boite olie vervangen middels een flush is ook niet zomaar “vervangen”. Remsysteemmaterialen zijn verfijnder dan je van doorsnee mag verwachten.
          Het blijven luxe racepaardjes … en daarvan is het geweten dat die kostelijk zijn. Als ze in topconditie gehouden worden geven ze je ook maximale bevrediging. Onvergelijkbaar rijplezier. Een Carrera zal nooit op geen enkel vlak cheap zijn.
          Geniet met volle teugen van je heerlijke kick down ervaring in de wetenschap dat het terug en opschakelen in alle souplesse verloopt en dat je zorgeloos kan rekenen op racing breakpower wanneer dat nodig mocht zijn.
          Geld kan omgezet worden in genot, je hebt er zopas voor 1400 euro voor gekocht moet je maar denken, morgen is aan niemand beloofd en wat je beleefd hebt kan niemand je meer afnemen. Peaches staat klaar om je terug intensief te verwennen, laat haar nu maar doen….

0

misschien heb je wat aan deze NL prijslijst om mee te vergelijken

0
          4 reacties aan het bekijken - 16 tot 19 (van in totaal 19)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.