Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Klein sterretje in voorruit?
- Dit onderwerp bevat 16 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 3 maanden geleden door F.
-
MakerDiscussie
-
11 oktober 2013 om 20:45
Ik heb net een heel klein sterretje ontdekt in de voorruit van mijn 911 van 1984.
Het sterretje is 5mm op 5mm ongeveer. Nu was ik laats in mijn dagelijkse garage
en die vertelden mij dat de voorruit waarschijnlijk enkel gelaagd glas is?????
Hierdoor zou het dus onmogelijk zijn om dit sterretje te laten herstellen?
In 2009 is er reeds een nieuwe voorruit geplaatst door Carglass.
Het is dus niet meer de origineele voorruit die er in zit. Zou de nieuwe voorruit die
geplaatst is door Carglass een enkel gelaagde ruit zijn?
Ofwel moet ik gewoon eens langs gaan bij Carglass en dit sterretje eens tonen,
die mannen zullen wel meer afweten van ruiten denk ik.
Ik hoop dat ze dit sterretje nog kunnen herstellen, want een nieuwe voorruit is stukken
duurder dan een keine herstelling. -
MakerDiscussie
-
[quote=”cabrio wim” post=145553]Het mooiste is een 964 ruit en rubber te monteren in een 3.2, geeft een mooie aansluiting, en geen gedonder met de alu strip.
Wil je toch de originele ruit met strip, dan is dat ook geen probleem als je maar weet hoe het moet. 💡
Een ruit van een oudere Porsche met rubber, is net zo eenvoudig te plaatsen als in elke andere auto met rubber. ;)[/quote]
Bedankt voor de tips. :respekt:
Kom er vrijdag tijdens de meeting in Hulst nog wel eens op terug.Opvallend, die voorruit van die bmw is er ook bij de Carglass in gegaan en was ik ook niet helemaal happy mee … terecht dus! :wtf:
964 Voorruit is supersterk, daar kun je de eventuele sterretjes gewoon in laten zitten.
Ik vind dat sterretjes verhaal een beetje een hype van de ruitenzetters, fabrikanten en verzekeringsmaatschappijen. Vrees aanjagen dat ze kapot gaan als je er verder niets aan doet. Bij mijn bmw op stalling is een ster inmiddels wel uitgelopen tot een volledige scheur, maar dat zie ik bij de 911 nog niet zo snel gebeuren. Dat is die met de groen getinte zonnebalk bovenin en de antenne in de ruit verwerkt, mooi spul!
Nieuwe ruit? Voor je het weet heb je weer een ster te pakken, zijn net stenenstofzuigers die elfjes!!
Het mooiste is een 964 ruit en rubber te monteren in een 3.2, geeft een mooie aansluiting, en geen gedonder met de alu strip.
Wil je toch de originele ruit met strip, dan is dat ook geen probleem als je maar weet hoe het moet. 💡
Een ruit van een oudere Porsche met rubber, is net zo eenvoudig te plaatsen als in elke andere auto met rubber. 😉
Ik ben verzekerd bij Le Doux & Mortelmans inclusief glasbreuk maar hang wel aan een forfait van 250€. Dat in combi met het feit dat ik ook niet weet waar ik dit professioneel kan laten vervangen houdt me nog tegen.
Heb trouwens ooit al eens een vooruit geplaatst in een Golfke II maar weet niet of dit bij de Porsche zo eenvoudig is want anders zou ik er wel zelf aan beginnen.gewoon makelaar bellen, vragen welke garages er in zijn opgenomen lijst staan waar je mag gaan voor de ruit. Dan heb je wel de originele ruit+bijpassend logo. Sowieso zullen carglass en konsoorten goedgekeurd zijn, maar ook heel wat officiële garages.
Zoals ik al zei: goede verzekering! Ik bij zowel bij peugeot in de tijd, als 2jaar geleden bij bmw en vorig jaar bij mijn cayenne altijd naar de officiele dealer mogen gaan. Hangt dus van je verzekeringsmakelaar af met welke garages die allemaal werken. Enkel bij bmw moest ik iets van 70euro opleggen,(omdat ik anders naar bmw roeselare moest) andere merken waren volledig betaald.
Carglass of Auto glas kliniek.
Ga daar altijd met de lease bakken.
Laat ons zeggen dat het eindigt op een nog 20 % zichtbaarheid.@ Porsche4ever:
Meeste verzekeringen verwijzen naar de 2 bovenstaanden. Dus een fabrieksruit is moeilijk te bemachtigen volgens mij!
goede verzekering/het sterretje “toevallig” te groot laten komen/nieuwe voorruit van het merk zelf.
Carglas reparaties zie je altijd(ik stoor mij daar dan aan), nieuwe ruit van carglas is niet meer origineel, kan discussiepunt zijn bij herverkoop.Idd eens bij je verzekering luisteren wat de meerprijs is voor glasbreuk!
Het laatste jaar al 2x de voorruit moeten laten vervangen bij de 996 en kost ongeveer 900 € bij Carglas.
(eigenlijk 3x want bij de eerste was de antenne kabel die uit de raam komt afgebroken bij plaatsing 👿 )
Als het verzekerd is ga ik altijd naar Carglas, als zij iets defect doen wordt het altijd deftig opgelost !Als het niet verzekerd is :
Vroeger bij mijne Wrangler de voorruit stuk. (plat stuk glas eigenlijk)
Bij de dealer was het 1000 €, bij Kempisch Autoglas in Turnhout was het 550 € en uiteindelijk heb ik 240 € betaald bij Geels Autoglas !! Perfect geplaatst.Van autoruiten ken ik niks; maar ik zou toch even op voorhand informeren bij je verzekeringsagent. Het zou namelijk best kunnen dat glasbraak gewoon in je polis zit ??
Ciao,
LucIk heb bij Kempens Autoglas de ramen van de gezinswagen (Seat Alhambra) laten verdonkeren met folie (om de kinderen te beschermen tegen de zon) en enkele jaren later begon ik roestvorming te krijgen net onder de achterruit. Ik heb de indruk dat ze bij het demonteren van de ruit (om de folie te bevestigen) de lak iets beschadigd hebben. :bounce:
Verder heb ik enkele jaren geleden de beginnende roestblaasjes laten verwijderen van het voorruitframe van de P. Hiervoor ben ik bij een carrosseriebedrijf in Turnhout geweest maar zij laten de autoruiten (de)monteren door Kempens Autoglas. Als ik zie hoe het ruitframe gemonteerd werd heb ik nu niet het volste vertrouwen in hen (sierlijst zit er niet goed in). 😐
Niettemin vriendelijke mensen maar ik zou voor m’n nieuwe autoruit toch liever ergens anders gaan.
Als deze kritische info niet mag op het openbare forum dan verwijderen de moderatoren het maar :salut:Hangt af van de grootte en locatie van het sterretje.
Ik had een maand geleden een sterretje gekregen in de vorruit, is gewoon met stil te staan in de garage een scheur geworden (zegt ook al iets over de stijfheid van een 944 koetswerk)Bij carglass kostte de ruit 1300 euro geplaatst, bij kempens autoglas 500 euro, en ben tevreden van hun werk.
In uw geval zou ik het sterretje laten herstellen, baat het niet dan schaadt het niet.
Indien het niet verder barst zou ik zelfs zo laten…ik rij al 3 jaar rond met zo eentje ter grootte van 20cent en dat barst niet meer verder.
En trouwens carglass is niet de beste gewoon de snelste en hoe meer reclame ze naar mij gooien hoe meer ik naar iets anders neig.
Ofwel een originele ruit erin ofwel bij een klein bedrijfje achter de hoek. (carglass 800euro / dealer 600 / ergens in gent dampoort 220 euro) zelfs al valt er er bij wijze van spreken uit na 2jaar nog steeds goedkoper. Prijzen zijn van een simpele ruit van een oude vw.Wat is jullie ervaring trouwens met het herstellen van zo’n sterretje in de voorruit? Ik heb dat ooit ook eens laten doen (bij Kempens Autoglas) maar ik heb de indruk dat het weinig heeft uitgehaald (was maar sterretje van 2-3mm diameter). Volgens mij is het ‘spul’ dat ze erin doen vrij snel (na enkele jaren) terug losgekomen. 😐
Ikzelf ben nog aan het overwegen om een andere voorruit te (laten) monteren maar ik heb (misschien volledig onterecht) geen vertrouwen in Carglass ook al is het hun branche.
Buiten het feit waar ik zou gaan is het ook nog maar de vraag welk type ruit het beste is : type 964 of 993 met bijhorende rubbers want ik hoor de meesten toch aangeven dat de originele omlijsting bij het G-model allesbehalve waterdicht is.
P.S. Het is niet mijn bedoeling iemand anders topic te ‘vervuilen’ dus als dit in een ander topic moet hoor ik het wel (van Raychem of één van de moderatoren) :salut:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.