kleine markt of staan prijzen onder druk ?

Home Forum Porsche Talk kleine markt of staan prijzen onder druk ?

  • Maker
    Discussie
  • Ik ben nu toch al enige tijd occasiemarkt 997 in het oog aan het houden, en het valt me op dat auto’s er maanden staan en er weinig of geen verkocht worden. is dit altijd al zo geweest of zit markt voor dit type in dip ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • 123

        [quote=”Dominique” post=277740]

        35km enkel naar mijn werk, geen autostrade, geen files… ideaal vind ik, niet te kort en niet te lang, niet saai of frustrerend hoor.[/quote]

        Dat lijkt me ideaal qua afstand want dan is hij warm gereden.
        maar niet iedereen heeft die keuze, als je op 5km van je werk zit ga je nooit aan 15K per jaar komen
        als je op 80km van je werk woont zal het rete duur zijn qua naft, en gegarandeerd stront verkeer tegenkomen.

        Niet iedereen heeft zoeen ideale commute gelijk gij.

        eri

          FrankM de meeste verkopers hebben duur aangekocht en willen hun investering terug of nog wat winst.
          Alleen de zeldzame auto’s en oldtimers zullen hun waarde behouden of zelfs stijgen, de gewone modellen zullen de komende jaren toch dalen denk ik, er komen er gewoon te veel ik aanbod, en de meeste staan toch nog dik overprijst.

            [quote=”Ive” post=277742]Of k nu stil stond op de ring van Antwerpen of een ritje naar zee of zelfs om 05:15 s morgens op weg naar t werk, maakte allemaal niet uit. K stapte altijd met je smile en goed gezind uit mijn Porsche.[/quote]
            +1 Absoluut! Die smile, daar is het om te doen… op je bestemming je wagen afsluiten, achterom kijken en iedere keer denken: ‘ferme kar’. Zelfs af en toe filerijden neem ik er met plezier bij, in een Porsche rijden geeft je immers steeds dat speciaal gevoel… althans voor een liefhebber.

            Ive

              Dominique heeft gelijk. Als je toch wegentaks moet betalen, kun je er beter van genieten en gebruik van maken. Elke km in mijn boxter S was een km puur genot en plezier. Of k nu stil stond op de ring van Antwerpen of een ritje naar zee of zelfs om 05:15 s morgens op weg naar t werk, maakte allemaal niet uit. K stapte altijd met je smile en goed gezind uit mijn Porsche. Kan ik niet van al mijn voorgaande wagens zeggen. Respect man

                [quote=”vandamme” post=277739]

                En dag dagelijks rijden, al die korte ritjes.. je mag ze hebben van mij… doe mij maar de firmawagen om aan Delhaize mijn deuren te laten blutsen door idioten die niet opletten.

                Dat de 997 de meest verkochte 911 serie is, helpt dan ook niet. Er is teveel aanbod, en te weinig vraag om te denken dat uitzonderingen gelijk gij de prijs gaan omhoog drukken.[/quote]

                35km enkel naar mijn werk, geen autostrade, geen files… ideaal vind ik, niet te kort en niet te lang, niet saai of frustrerend hoor. Misschien heb ik chance, dat kan.
                En idd die parkings: op de >20000km die ik gereden nog geen enkel blutske van zo nen idioot die zijn deur open smijt. Ge moet ook een beetje kijken waar ge de wagen parkeert natuurlijk. En als er geen discrete of goede parking is, dan neem ik wel mijn Honda-ke

                123

                  niet iedereen kan elke dag met dat ding rijden hoor.

                  Ik doe 45000 km per jaar met de firma wagen.
                  Dan nog een 7500 met de Porsche

                  Trust me, ik doe meer dan genoeg km’s.
                  En ik rij meer dan genoeg met mijn Porsche, trackdays, buitenland ritjes, het ding staat zelden langer dan 4 dagen stil.

                  Maar voor 7500 km per jaar 2300 taxen leggen is gewoon duur. Das dan duurder dan de naft die je er in kapt op jaar basis.

                  Er zijn niet veel mensen die dagdagelijks rijden met een Porsche van 10 jaar, das leuk, maar de uitzondering, en zij bepalen de markt dus niet.
                  Jij zou er ook niet dag dagelijks mee rijden als je elke dag 150+ km’s moest doen met dat ding, btw, echt veel plezier heb je niet aan dat soort km’s hoor.. Das hele dagen tussen de plakkers en ninkampoops zitten die nie kunnen rijden. op saaie snelwegen waar je rijbewijs poof weg is als je doorrijdt.
                  Echt fun kun je dat moeilijk noemen… frustrerend lijkt me een beter woord.

                  En dag dagelijks rijden, al die korte ritjes.. je mag ze hebben van mij… doe mij maar de firmawagen om aan Delhaize mijn deuren te laten blutsen door idioten die niet opletten.

                  Dat de 997 de meest verkochte 911 serie is, helpt dan ook niet. Er is teveel aanbod, en te weinig vraag om te denken dat uitzonderingen gelijk gij de prijs gaan omhoog drukken.

                    [quote=”vandamme” post=277737][quote=”Dominique” post=277733][quote=”vandamme” post=277731]
                    Das elk jaar 2159 aftikken voor een 2e , hobby auto, die dan misschien hoeveel km doet? 5000? 7500?
                    [/quote]
                    sure, maar jij alleen bepaalt de markt niet.
                    Velen hebben ze als 2e wagen, voor t weekend, voor de liefhebberij…
                    En dan is 150/ maand gewoon veel geld voor weinig km’s.

                    en je stellingen zijn dan ook niet echt representatief… genieten van wegenbelasting.. uhuh, veel plezier daarmee![/quote]

                    Ik heb de wagen ook voor de liefhebberij, maar rij er wel dagelijks mee. Die 2300 euro moet je er toch leggen hoor als je er mee wil rijden. Als ik dan moet kiezen tussen er in de garage naar staan kijken of ermee rijden, dan is de keuze snel gemaakt. Door te rijden geniet je er tenminste van.

                    123

                      [quote=”Dominique” post=277733][quote=”vandamme” post=277731]
                      Das elk jaar 2159 aftikken voor een 2e , hobby auto, die dan misschien hoeveel km doet? 5000? 7500?
                      [/quote]

                      Ik betaal 2300 euro voor mijne 997.2 4S (CO2 uitstoot: ik zou het niet weten en I don’t care). Voor zo’n bedrag zet ik de mijne niet in de garage hoor. Rijden met die handel… minimum 15k per jaar ongeveer, dan heb je tenminste geniet van die wegenbelasting.[/quote]

                      sure, maar jij alleen bepaalt de markt niet.
                      Velen hebben ze als 2e wagen, voor t weekend, voor de liefhebberij…
                      En dan is 150/ maand gewoon veel geld voor weinig km’s.

                      en je stellingen zijn dan ook niet echt representatief… genieten van wegenbelasting.. uhuh, veel plezier daarmee!

                        Daar heb je wel gelijk in ,de auo’s verkopen momenteel totaal niet .
                        Groot voordeel voor de koper uiteraard

                        Ive

                          ik kijk nu toch ook al een hele tijd rond, maar er blijven inderdaad veel wagens langere tijd te koop staan.
                          Maar ik merk wel dat het niet enkel bij de 997 is hoor. Ook de oudere 911’s blijven vaak maanden op t net staan.

                            Titel klonk veelbelovend maar ik vind mijn perfecte 911 MY 72-73 in zilver nog niet binnen budget. Zal nog wat langer moeten wachten zeker 🙂

                              [quote=”vandamme” post=277731]
                              Das elk jaar 2159 aftikken voor een 2e , hobby auto, die dan misschien hoeveel km doet? 5000? 7500?
                              [/quote]

                              Ik betaal 2300 euro voor mijne 997.2 4S (CO2 uitstoot: ik zou het niet weten en I don’t care). Voor zo’n bedrag zet ik de mijne niet in de garage hoor. Rijden met die handel… minimum 15k per jaar ongeveer, dan heb je tenminste geniet van die wegenbelasting.

                              123

                                ging over 997 niet over 991

                                997 van 2007
                                basis model
                                325 pk
                                272 gram co

                                Jaarlijkse verkeersbelasting
                                € 2.159,01
                                Belasting op inverkeerstelling
                                € 1.685,87
                                Aanvullende verkeersbelasting
                                € 0

                                Das elk jaar 2159 aftikken voor een 2e , hobby auto, die dan misschien hoeveel km doet? 5000? 7500?

                                Als jij dat vindt meevallen..

                                Een 991 is iets goedkoper ivm beter Co, maar kost ook dubbel zoveel in aankoop.

                                  Taks van een 991 valt toch mee,waarom zou de hype voorbij zijn

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.