Kleine stukjes

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Kleine stukjes

• Maker
    Discussie
  • Kleine vraag naar tips van betwouwbare websites waar ik center caps en kleine plastiek kan kopen voor mijn 996.
    -centercaps voor de velgen
    -plastiek kapje voor de scharnier van het linker achterpassagierstoeltje enz
    Gewoon kleine prullen om wat goed te zetten
    De rubber van de spoiler

Bedankt alvast voor de links

4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Anoniem

Verzendkosten kunnen effectief oplopen. Als het effectief gaat om kleine stukjes, dan denk ik dat Joma effectief aan te raden is. Ze hebben een online cataloog, waar je op nummer kunt zoeken. Mischien wel met meer focus op oudere modellen.
      Bij Joma heb je wel het gevoel dat kwaliteit belangrijk is. Kopen zelf ook aan bij Porsche of de originele producent. Namaak of aftermarket kan je ook duidelijk herkennen aan hun nummering. Ofwel bieden ze dit aan naast het originele deel, als goedkoop, niet-origineel,deel, of omdat het origineel niet meer beschikbaar is. Voordeel in niet-coronatijden is dat je in Ronse kan langsgaan met je wagen om te zien of het de juiste onderdelen zijn. Kennen heel goed de wagens en kunnen dus ook advies geven omtrent juiste onderdeel.
      Daarnaast kan je ook veel bij Parts-wise vinden. Is Nederlands, dus valt mee met verzendkosten. Prijszetting is niet superscherp, maar zeker niet overdreven. Voordeel hebben groot aanbod. Onlangs lens voor pinker, Italiaans versie ui 1972, er besteld. Vond die online vrijwel niet. Eerst besteld ook bij Sierra Madre, was daar iets goedkoper in combinatie met ander prutsen (US meestal wel goedkoper en via collega in US kan ik mijn verzendkosten beperken). Na 6 maand refund gevraagd, nadat ze me maar aan het lijntje bleven houden. Daarna bij Parts-wise besteld, en binnen de week geleverd.
      Ook groot aanbod bij Rose Passion, soms scherp geprijsd, soms zelfde prijs als bij dealer. Kwaliteit kan een issue zijn. Recent 15 afdekkapjes (namaak) voor gaten in deuren besteld. Pasten totaal niet. Stukjes opgemeten, klopten totaal niet. Feedback naar Rose Passion bracht geen oplossing, maw opletten met namaak onderdelen. Sommige zaken vond ik alleen bij hen, maar namaak, dus ik vemoed dat ze zelf ook produceren of laten produceren. Gebruiken ook eigen artikecoderinf, zodat je niet kan zien of origineel is.
      Ik heb ook wat zaken in afbraak gevonden, dit kan ook alternatief zijn. Zelf positieve ervaring met DSP-parts in Kampen (Nederland), maar ben wel langs geweest ter plaatse. Doet afbraak en Porsche schadewagens, zij het wel meestal vanaf 964.

0

Dealer en Joma zijn goede tips, ga daar nog Alpo in NL aan toevoegen:

Alpo

0

Omdat ik er zelf ook al wel eens gekocht heb, zou ik zeker “Jomaparts” in Ronse durven aanbevelen.

http://www.jomaparts.com/nl/home

Zij halen hun onderdelen vaak ook bij Porsche zelf en leveren een goede service en vaak ook aan een goede prijs.
          Als je niet te veraf woont kan je ook zelf gaan halen. Dat bespaart op verzendingskosten en je houdt er ineens ook een essentiële rit aan over!
          In deze tijden zijn die ook hun geld waard. 😀

Doe er uw voordeel mee!

0

online shoppen is goedkoper maar door verzendkosten en kwaliteit is het porsche dealership vaak de betere keuze.
            aankoop van verslijtonderdelen als je onderhoud doet is een ander verhaal.

0
          4 reacties aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.