Kleppen regelen – procedure 944 type 2 – 1986

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Kleppen regelen – procedure 944 type 2 – 1986

  • Maker
    Discussie
  • Wie weet hoe je de kleppen kunt regelen/ afstellen , op hoeveel mm en alle andere nuttige info hier omtrent, in de werkplaatshandboeken kan ik hier niks over terug vinden, dank bij voorbaat fellow’s

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
  • 123

      als de motor uit mekaar is kun je ze uitrasoon reinigen en alle prut uit halen.
      dan heb je geen ATF nodig.

      Wel opletten met ultrasoon, je moet ze dan nadien ONMIDDELIJK in de olie dunken want je hebt in 5 minuten vliegroest op staal na ultrasoon.

        Goed om weten , er was met de kleppen niks mis hoor, maar als we de motor terug in elkaar zetten en opstarten kan ik er alvast rekening mee houden THX

        123

          paar keer is niet echt nodig denk ik eigenlijk,
          Ik had slechts 1 lifter die klepperde bij startup

          en heb ik maar 1 keer warm gereden , enfin , een halve liter op reeds warme motor gegooid en dan 20 minuten gereden. Was late herfst, redelijk fris weer, auto liep niet echt warmer want genoeg koeling en was niet aan het racen

          warme olie gedumpt en filter vervangen.

          als het veel kleppert een liter ATF , wel opletten dat je motor olie niet al op max stond want dan ga je overvullen en das ook niet goed

          Dat iets warmer worden,op 20 minuten ga je dat niet zien denk ik of ‘t met een hete dag in putje zomer zijn..

            Vertel eens waarom je in de eerste plaats de kleppen wou afregelen?
            En licht tikkend geluid kan ook het normale geluid van de injectoren zijn?

            Zelf heb ik nog geen ervaring met ATF olie bij de smeerolie bij te voegen, maar ik heb er wel al over gehoord. Vandamme, kan je eens specifieker zijn met welke hoeveelheid en wat je verstaat onder eens goed warm rijden. Ik dacht ooit gehoord hebben van ongeveer 1 liter en dan 15min stationair draaien. Door de lagere smeereigenschappen zal hij dan ook al iets warmer kunnen worden dan gewoonlijk, niet?

            123

              Volledig hydraulische klepstoters.

              Als ze lawaai bij opstarten kan het zijn dat ze niet goed vullen door vervuiling opgebouwd over de jaren.
              Klinkt dan beetje diesel achtig bij startup tot de motor warm loopt.

              Soms helpt het dan om eens wat ATF in je motor olie kappen, paar keer goed warm rijden
              en dan je olie verversen.. de ATF kan soms vervuilde klepstoters terug goed krijgen.

              Das de enige regeling die je kan doen, als ze dan nog niet goed zijn gaje de nokkenashuis er af moeten halen. en ze eens van dicht bij bekijken.

                Aha ok vandaar dat we niets terug vinden van regeling van de kleppen, alvast bedankt voor de info

                  volgens mijn werkplaatshandboek zijn dat al hydraulische kleppen !?

                7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.