kleppendeksels 993 vervangen: need for info

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 kleppendeksels 993 vervangen: need for info

• Maker
    Discussie
  • Ik zou de kleppendeksel en dichtingen moeten vervangen op m’n 993 cabrio van 94.

Kan er mij iemand voorzien met een stappenplan? En vooral de waarden waarmee deze moeten aangedraaid worden?

Ikzelf dacht:
    -olie aflaten
    -kachelpotten/uitlaat demonteren (vooral voor de rechterachterkant)
    -deksels demonteren en oude rubbers er uithalen
    -nieuwe rubbers er in
    -nieuwe kleppendeksels en aandraaien op hoeveel nm?
    -olie verversen en oliefilter (moet toch onderhoud krijgen)

Als er iemand tips heeft om dit gemakkelijk en snel te doen, want de olie loopt er echt redelijk fel uit.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • DIT is het eerste resultaat wanneer ik jouw vraag intyp in een zoekmachine.

was ik al van plan 🙂 Maar ik zou graag weten hoe hard ik die schroeven moet aantrekken van m’n deksels… niemand een idee?? zal eens naar Porsche bellen.. mss weten zij het..

Hoi,

waarom nieuwe deksels? zijn ze krom? De dichting zit in de deksels, en die dichtingen kunnen lekken. Als de deksels niet gebarsten zijn of krom dan zou ik ze terug gebruiken.
          De linkse en rechtse uitlaatdemper eraf halen, voor de rest niet.
          Ook zul je best het plaatwerk rechts van de motor eraf halen, omdat de vast ventilatiebuis in de weg kan zitten voor het verwijderen van de deksels.
          Misschien kun je tegelijk de bougies vervangen?

Oliefilter onder het motorblok niet vergeten bij vervangen, een 993 heeft 2 oliefilters, ene in de wielkast rechts voor het wiel, en een kleine onder de motor.

succes nog.

😉

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.