kleppendeksels lekken

Home Forum Porsche Talk kleppendeksels lekken

• Maker
    Discussie

• peter
    Deelnemer

Goede middag,
      De kleppendeksels van mijn 911 lekken. Bij de montage ben ik te voortvarend geweest en heb de voorgeschreven aantrekkracht van 10 nm niet gerespekteerd, maar aangetrokken op het standaard koppel voor een M6, nl. 25 nm. 😳 . Ik besefte dat pas toen het kwaad al geschied was en hoopte tegen beter weten in dat het niet zou gaan lekken. Ja dus.
      Wat moet er nu gebeuren? Gewoon losmaken en op juiste koppel zetten, of deksels laten vlakken en nieuwe dichtingen, of… ?
      Thx en :salut: .

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Dag Wim,
        Bedankt voor je snelle reactie 🙂 . Ik zal ze eerstdaags demonteren en op een vlakke glasplaat checken. Ik hou je op de hoogte van het resultaat.
        Ik heb bij de montage nieuwe dichtingen gebruikt.
        Grtz,
        Peter.

Wim

Het beste is kijken of krom zijn, en dit kun je het beste controleren op een glas plaat.
          Zijn ze veel krom kun je het beste nieuw kopen, krijg je niet goed meer door vlakken, of je moet er zoveel vanaf halen wat niet mogelijk is vanwege de tuimelaars die dan gaan raken.
          Is het maar een beetje kun je ze weer vlak schuren op een perfect gladde ondergrond.

Heb je wel nieuwe pakking gebruikt of de oude weer her gebruikt.

2 reacties aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.