kleur targa

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen kleur targa

• Maker
    Discussie
  • beste forumleden

gisteren kwam een klant binnen in de zaak en maakte en opmerking op oze porsche nl
    deze targa is in het kleur indisch rood ( buitenkant) onder de tapijten is het de kleur kersenrood 80 f. Volgens deze persoon is dit een zeldzame kleur , voor bwj 1988 zouden er slechts 6 stuks zijn , zou dit waar zijn?
    niet dat het ons iets uitmaakt maar zou het leuk vinden om wat meer uitleg tekunnen vinden

groetjes

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • zeker en vast, ik heb het bij al mijn auto’s gedaan om te weten wat de originele configuratie was : originele kleur, opties ect…
      Ikzelf heb wagens uit Dui, US, Bel, Fr. Bij allen lukte het toch. Dus ik denk niet dat dit een probleem mag vormen.

0

goeie avond dze week nog geen tijd gehad
        het kleur cherry red staat vermeld in voorvleugel op een geprint briefje
        dus kleur zal origineel zijn , ga er eens werk van maken , voor het aan tevragen bij porsche classic , lukt dit voor een belg ?
        groetjes

0

“If you have to ask, you can’t afford it”. Standard praktijk bij Rolls Royce!

Bert

0
          Wim

Kirsch rood 80F is volgens Porsche kleuren staal cherry-rot, en is standaard geleverd in de jaren 1986-1988.

http://www.911c1.de/porsche/Technik/farben/farbcode_rot.htm

0

inderdaad veel pareltjes maar geen pryzen 😕
              das meestal een teken dat de vraagprys aab de hoge kant is 😀

0

Konradsheim.at, inderdaad.

😉

Bert

0

Die Dr Konradsheim is wss dezelfde persoon als HIER??
                  Ik kijk af en toe eens op die site, heeft altijd pareltjes van porschen staan 8)

0

Het is heel simpel: er staat een kleurplaatje in ofwel de deurpost ofwel in de voorvleugel in de koffer. Kijk of het idd Kirch rot is en dan weet je tenminste de originele specificatie.

Er werd sinds de eerste dagen bij porsche “kleuren op staal” geleverd indien je ervoor bijbetaalde. In de productie van jou targa is dat via de sonderwunsch afdeling gegaan. Vraag het bouw specificatie van de auto eens aan via porsche classic, Dieteren in Drogenbos. Ze doen dat gratis voor de eigenaar.

Betreffende hoeveel kleuren er geleverd zijn: moeilijk te achterhalen aangezien porsche typisch geen cijfers bijhield HOEVEEL er van een bapaalde kleur werden geproduceerd. Bijvoorbeeld, voor de Carrera 27 en Carrera 3 waar ik me toch wel mee bezighoud, is de eneige oplossing om door alle bestel bonnen in de fabriek te gaan om een database op te maken. Dr Konradsheim heeft zijn naam gemaakt met het ultieme Carrera 2.7RS boek, en sja, hij heeft een paar maanden kopiekes zitten te maken in Stuttgart!

Groeten,

Bert

0

PM je me anders eens het chassisnummer? Dan kan ik het voor u navragen bij de porsche classic afdeling. Ik ken daar iemand die altijd wat opzoek werk doet voor mij.

grts

0

he

deze persoon die het bij ons verteld heeft is verder gaan zoeken achter deze kleur voor een 911 , maar heeft niets gevonden of dat het een standaard kleur is ? de onze is een amerikaans model. Wel reeds ong 15 jaar in belgie. Volgens een bevriend carrossier zou de lak ouder zijn , waarom overspuit men dan een wagen , nergens grote beschadigingen te vinden op uitzondering van het linker voorspatbord.Weeral een misterie van onze targa. De vriend waar we hem van gekocht hebben is spoorloos , deze was 2 eigenaar .

Attachments:
                        • DSC07334.JPG
                        0

In de Porsche Scene (editie december) staat een artikel over een 911 coupé in de kleur kirschrot. Voor het modeljaar 88 zouden er maar 6 wagens in deze kleur geleverd zijn; in totaal zouden er maar een 40 tal wagens in deze kleur geproduceerd zijn. Is dus wel een een specialeke !!

0

naar mijn gedacht is dat een kleur die meer voorkwam bij de 928 en 944.
                            Kan me wel niet voorstellen dat er maar 6 in die kleur zijn want in 88′ is dit een standaardkleur.

En wetende dat er 1281 targa’s voor europa werden gebouwd in datzelfde jaar. 🙄

0
                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.