Kleur wagen uitlezen voor aanmaak verf

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Kleur wagen uitlezen voor aanmaak verf

• Maker
    Discussie

• 911

Waar kan men met een computer de kleur van een wagen uitlezen voor het aanmaken van verf.

Kleur van de wagen is sley grey/schieffergrijs en heb verschillende stiften gekocht maar toch telkens een vershil een de verf aangebracht is 🙁

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
      • Bel naar Porsche en geef hen je chassisnummer.

Ze kunnen je zo de kleur geven waarmee hij origineel geleverd is.

Dit is natuurlijk enkel nuttig als de originele kleur er nog op zit 🙂 )

911

[quote=”cabrio wim”:icemew77]Dit kan normaal bij een goed carrosserie bedrijf, hebben een apparaat en zetten dit op de lak en komt dan de kleur uit.

Maar nu het volgende > de kleur van een stift of zelfs restant van de kleur waar de auto met gespoten is, zal altijd een verschillende tint geven.
          Dit komt omdat de verneveling anders gaat als een borsteltje.
          Dit heb je vooral met grijstinten omdat daar altijd een zwarte tint op zal verschijnen.
          Ik hoop dat ik je zo een beetje meer info gegeven heb van hoe en waarom.[/quote]

Bedankt Cabrio Wim voor je reponses op dit en andere forums 😉

Wim

Dit kan normaal bij een goed carrosserie bedrijf, hebben een apparaat en zetten dit op de lak en komt dan de kleur uit.

Maar nu het volgende > de kleur van een stift of zelfs restant van de kleur waar de auto met gespoten is, zal altijd een verschillende tint geven.
            Dit komt omdat de verneveling anders gaat als een borsteltje.
            Dit heb je vooral met grijstinten omdat daar altijd een zwarte tint op zal verschijnen.
            Ik hoop dat ik je zo een beetje meer info gegeven heb van hoe en waarom.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.