kleurcode 1982 SC model

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 kleurcode 1982 SC model

• Maker
    Discussie

• Anoniem

Hallo,

1. graag had ik geweten welke kleur de code X6X6 is. Heb interesse om wagen te kopen met die kleur maar kan niet vinden welke kleur het is (soort donkergrijs metallic).

2. Heeft het model 1982 – 1983 reeds het stuur met porsche inscriptie ipv van 3 spakig model ?

Beste groeten,
      Frank

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
      • [quote=”RSR”:1grj87uk][quote=”993S”:1grj87uk]
        3 spakig sportstuur was standaard , 4 spakig stuur is er pas gekomen in september 84 (model 85)[/quote]

4spaak was er al van 1983[/quote]

Mijn antwoord was uit het hoofd maar heb nu dan maar even nagekeken om zeker te zijn.

Hier een pagine uit de catalogus van 7/83 (modeljaar 84) met een foto van het stuur.

Hier een pagina uit één van mijn boeken met de vermelding dat de 911 het vierspaaks stuur gekregen heeft in modeljaar 85.

Hoop dat dit mag helpen.

[quote=”993S”:3s2ya26q]
          3 spakig sportstuur was standaard , 4 spakig stuur is er pas gekomen in september 84 (model 85)[/quote]

4spaak was er al van 1983

[quote=”porschke”:3hxcspq0][quote=”Bjorn”:3hxcspq0]O ja Fuchs waren een optie , de mijne zijn nieuwe fuchs velgen.[/quote]

hoeveel kost zo een nieuwe set of velg als ik vragen mag ❓ [/quote]

Ola , begrijp me niet verkeerd , Mijn fuchs zijn nieuw maar replica’s
            Prijs : € 860 voor de vier: 7’x16 – 8’x16 inclusief afdekkap met porsche embleem

Ik heb indertijd prijs gevraagd voor “echte” fuchs bij een gerenomeerde zaak in Menen. Vraagprijs +/-€ 2850 🙄

[quote=”pbe624″:58yvnybb]Vraag over het stuur blijft aangezien jouw wagen recenter is…

Hierbij link naar wagen die te koop staat. Iemand de wagen al eens gaan bekijken (p.s. heeft ook reeds begin 2006 eens te koop gestaan)

http://www.kapaza.be/detail/3573196/Pra … C_3_0.html

Beste groeten
              Frank[/quote]

Als de uitleg klopt dan is de prijs zeker niet slecht. Ondh.boekje en documenten zijn zeer zeldzaam bij zo een oude auto.

3 spakig sportstuur was standaard , 4 spakig stuur is er pas gekomen in september 84 (model 85)

[quote=”Bjorn”:1cs0g5c5]O ja Fuchs waren een optie , de mijne zijn nieuwe fuchs velgen.[/quote]

hoeveel kost zo een nieuwe set of velg als ik vragen mag ❓

Idd ik heb de wagen hier in mijn zaak mogen controleren en ja hij is heel mooi en zuiver tevens is de motor heel goed en droog. Wie intresse heeft niet wachten hoor zo iets kom je niet snel tegen.

luc

O ja Fuchs waren een optie , de mijne zijn nieuwe fuchs velgen.

http://www.fuchsfelge.de/

Een collega van mij heeft de wagen gaan bekijken .
                      Strak in de lak en mechanisch top!
                      De prijs was voor[size=150:15k2c49d] hem[/size] teveel.
                      Misschien heb jij een ruimer budget , zoja , niet twijfelen en Go For It !!

Anoniem

Inderdaad, dat is de kleur !

Mooie wagen. Vraag over het stuur blijft aangezien jouw wagen recenter is…

P.S. Wagen die ik gezien heb had ATS velgen. Wanneer werd er terug naar Fuchs overgeschakeld ?

Hierbij link naar wagen die te koop staat. Iemand de wagen al eens gaan bekijken (p.s. heeft ook reeds begin 2006 eens te koop gestaan)

http://www.kapaza.be/detail/3573196/Pra … C_3_0.html

Beste groeten
                        Frank

De mijne in X6X6 Bwj ’83

En standaard 3-spakig Turbo stuur met gekleurd Porsche embleem .

Anoniem

Heb hem ondertussen gevonden via deze link:

http://www.911c1.de/porsche/Technik/far … e_blau.htm

Schiefer Blau Metallic 1982-1985 – geen standaard kleur volgens ‘Original 911’ boek, dus waarschijnlijk speciale bestelling.

Nu enkel nog het stuur 🙂 ) )

Frank

zou een VW kleur zijn nl. United Grey
                              gewoon intikken op google…

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.