kleurcode

Home Forum Porsche Talk kleurcode

• Maker
    Discussie
  • beste collega’s, porschisten,

Sinds 2017 ben ik de fiere eigenaar van een 911 targa, 2.7, 1977. Ik heb datzelfde jaar nog het volledige interieur vernieuwd.
    In 2018 werd de motor gereviseerd en begin 2019 heb ik het volledige remsysteem vernieuwd.
    De laatste stap is nu het bewerken van de carrosserie. Ooit werd dit pareltje rood overspoten (reden is me niet bekend) en ik had deze graag in de oorspronkelijke kleur laten spuiten. Ik zou echter deze kleur eerst “in real” willen zien alvorens de beslissing te nemen.
    Ik ben echter al enige tijd tevergeefs op zoek (digitaal, Porsche-museum, 70j Porsche tentoonstellingen, …) naar zo een exemplaar.

Kan er daarom iemand mij op weg wijzen of in contact brengen om een Porsche 911, zilvergrijs (kleurcode Z2V9) van 1976 of 1977 te kunnen bezichtigen (garage, particulier, museum, …)?

Omdat ik weet dat de meesten onder jullie graag een fotootje meepikken, steek ik er enkele in bijlage :happydance: :happydance:

Dank bij voorbaat.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Bedankt.
      Eerste stap gezet, maar had toch graag een volledige auto in deze kleur gezien om een “totaal idee” te hebben. Blijf nog in blijde verwachting!

123

Zilver metallic uit 77, de clearcoat na 40 jaar zal al niet meer hetzelfde zijn als ene die nu vandaag met exact zelfde verf gespoten is, en die verse clearcoat heeft.

Dus whatever je kan vinden met die kleurcode.. krijgen toch niet gelijk als je ze nadien naast mekaar zou zetten.

Zelfs een moderne zilveren auto nu, ze moeten altijd enorm veel uitnevelen om het niet te doen opvallen als er een enkel paneel hersteld wordt.

Best gewoon gereputeerde spuiter zoeken die glasurit doet. (Porsche bij mijn weten gebruikte toen ook Glasurit) , de code geven, t jaar en dat is het dan.

De Glasurit verf code is 936

Codes Couleurs Peinture Porsche 911 Caisse G – de 1974 à 1989

https://coloronline.glasurit.com/CCC/html/index.php

XXX

Mijne is een 84 zinkmetallic maar daar heb je geen boodschap aan hé.
          Er zal wel iemand met dit kleurtje rondrijden op dit forum, ff geduld :popcorn:

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.