klevende remblokken

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen klevende remblokken

• Maker
    Discussie
  • Wat kan je doen tegen extreem klevende remblokken enkele uren na een regenrit.Nooit bij droog weer.Zelfs enkele uren nadat ik de wagen in de garage parkeer ZONDER nog aan het rempedaal te raken in de laatste uitbollende meter.
    Als ik dan ‘s anderendaags ‘s morgens wil vertrekken moet ik serieus op het gas tot er een serieuze dreun volgt op het ogenblik dat de remblokken loslaten.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Ik had het zondag ook voor.
      Na wassen stil gezet onder haar pyama.
      Twee weken niet gereden en prijs.
      Zelfs met de hand niet meer in beweging te krijgen.
      In achteruit , koppeling los en *KNOK* hij rolde weer 😉

voorlaatste keer was het inderdaad wel vrij hard, moest gas bijgeven om los te komen.

[quote=”Setakira”:3cqvlmeq]Update, de laatste 2 keer had ik het ook voor en ik moet inderdaad toegeven dat het een ongemakkelijk geluid is maar dus wel normaal…[/quote]

Kon je hem nog met de hand in beweging krijgen?Mijne wel na een 4-tal uurtjes,maar lukt niet meer na een nachtje.Een droge keiharde “krak” bij het achteruit rijden uit de garage.Soms denk ik dat de remklauwen breken,zo een herrie maakt dat ding.

Update, de laatste 2 keer had ik het ook voor en ik moet inderdaad toegeven dat het een ongemakkelijk geluid is maar dus wel normaal…

ik nog niet meegemaakt, of het moet zijn maar dan zo licht dat ik er niets van merk. Hem met de hand verduwen lukt ook altijd dus…

Juist ja,heb dat nog al gehoord van die klevende remblokken maar in die mate zoals op mijn 993 nog niet.Soms denk ik dat de remklauwen ergens gaan breken.Lijkt mij toch wat overdreven kleven.

Zoals Koen al vertelde is dit vrij normaal en is dit geen probleem en als ik het niet mis heb staat hier op het forum al ergens een uitleg over.

Luc

Niks.
                    Dit is normaal.
                    Gewoon rijden en alles is weer normaal 😉
                    Daar moet je je geen zorgen om maken 😀

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.