Kloppend geluid achteraan tijdens draaien

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Kloppend geluid achteraan tijdens draaien

• Maker
    Discussie
  • Beste,

Afgelopen weekend ben ik naar de porsche days geweest. Tijdens het rijden heb ik een eigenaardig kloppend geluid opgemerkt tijdens het draaien. Als ik een lange bocht neem bijvoorbeeld dan is er een kloppend gevoel achteraan in de auto. Kan dit liggen aan de transmissie, motor of rollementen?

Dit gaat over een 911SC uit 1982 met de 3.0 en 915 transmissiebak met 10W60 olie.

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Voila, weer een probleem opgelost, en zoals vaak zat Wim er weer boenk op met zijn analyse…. :respect2:

En nu weer klopvrij rondrijden!
      Geniet er van! :up:

Wim

:up: graag gedaan, daar is een forum met medeforummers voor.

beste,

Het waren de homokineten. alvast bedankt voor jullie input en reacties. ik apprecieer dit enorm.

Zou het geklop dan niet gevolgd moeten worden door een angstkreet en geschreeuw? :happy:

Schoonmoeder in de koffer ?

Heb je misschien in’t kort je wielen losgehad.
                Kijk eerst maar eens of je wielbouten goed vast staan.
                Vraag maar niet hoe ik dat weet 😯

ik sta achter de analyse van Wim, vermoedelijk homokineten…. snelle controle: controleer eens of je stofhoezen op de cardans gescheurd zijn, als dat zo is vrees ik dat je niet verder moet zoeken…. vet er uit, vuil er in en dan heb je na verloop van tijd sowieso prijs….

Handremkabel…. is onwaarschijnlijk, tenzij de bevestigingsbeugel afgebroken is, …. zie foto hieronder

gsmbernard001.jpg
                  Zwarte ‘buis’ van het midden van de foto naar links omhoog is handremkabel,

Succes in het zoeken van de oorzaak, hou ons op de hoogte.

Bedankt voor de reactie! Hoe kan ik nagaan of de handremkabel tegen de cardanas zit?

Is aan beide kanten en niet snelheidsafhankelijk.

Het graven onder de 2500 rpm is normaal neem ik aan.

handremkabel tegen cardankop

Wim

homokineten 💡

Motor klopt niet in de bochten bij wat voor probleem dan ook, en lagers janken als ze kapot zijn.
                        915 bak kan onder de 2500 tr/m gaan graven qua geluid, maar zal ook zeker niet kloppen.

Verder kunnen de ophangrubbers versleten zijn (motor/bak) en kan het hele spel in een bocht gaan hangen waardoor het ergens de carrosseriev of ander metaal kan raken, of stabistang (rubber versleten) die onder druk beweegt en kan raken tegen bevestiging, en deze 2 geven dan ook weer een ongeveer kloppend geluid.

zowel bij het nemen van een li en/of re bocht?
                          is het snelheidsafhankelijk of staat het niet in relatie tot een wielomwenteling?

XXX

Over welk 11je gaat het juist?

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.