Kloppend geluid links achteraan

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Kloppend geluid links achteraan

  • Maker
    Discussie

  • Geert Silverans
    Deelnemer

      All,

      Na 2 weken van zorgeloos toeren is het vandaag (opnieuw) misgelopen.
      Tijdens het rijden begon er plots een sterk kloppend geluid uit de motorruimte te komen. Dit gaat mee met toerental en motor draait niet mooi meer. Ik vermoed/hoop iets met de timing en klepspanners zeker ?

      Ben onmiddellijk gestopt en de wagen naar huis gesleept, staat nu in de garage en durf hem niet te starten om eerlijk te zijn 👿

      Wat mij ook al eerder is opgevallen is dat de oliedruk perfect is, maar dat het enige tijd duurt eer het olieniveau naar boven gaat op de meter. Eens op temperatuur is alles ok, al schommeld de naald soms bij het optrekken. Normaal ?

      Bij wie kan ik aankloppen om hier is naar te laten kijken? Vermoedelijk iemand die tot hier kan komen of met een plateau de wagen kan komen opladen…

      Geert.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Wim

        Op verzoek van topic starter gesloten.

          Dat ik het niet weet en ik moet het niet weten ook niet !

          De vorige eigenaar heeft met die persoon zijn zaken gedaan en al wat ik kan zeggen is dat er serieus gekl**t geweest is aan het blok en dat die mens VEEL geld heeft betaald voor niks.

          Het belangrijkste is dat de wagen in orde is gezet door Johan Dekens en dat hij nu terug bolt zoals het moet !

          Tnx Johan en wat mij betreft mag er hier een slotje op 😉

            JoeBar_S2 schrijft:

            en wie was die “specialist”

            Daar ben ik ook erg benieuwd naar .

            Anoniem

              Ik vrees dikwijls van ‘specialisten’ dat dat mensen zijn die de auto’s zo goed kennen dat ze met half werk en 2de hands onderdelen iets kunnen maken, voor korte tijd echter 🙁

              Ik wil hier zeker ook bijschrijven dat zeker nier elke specialist zo is, integendeel ik ken er ook zeer goede.

              In welke garage je uw auto achterlaat, je ben altijd overgeleverd aan de persoon die eraan werkt. En dat zijn soms zelfs jonge stagiairs die hun job ook ergens moeten kunnen leren. Zo ging ik enkele weken geleden mijn BMW terug ophalen bij de dealer we reden op de ring in onze VW Polo tegen 90 km/h.
              Zie ik al van 300m achter mij dat er een auto begint te seinen met de grote lichten.
              Vliegt die auto ons voorbij tegen denk 200 km/h.
              Blijkt het mijn auto te zijn met een 18 jarige snotneus aan het stuur.
              Testrit na vervangen van de remmen zeggen ze dan.
              Ik heb daar toch wel eens goed duidelijk gemaakt dat ik dit niet pik.
              Bij mijn weten moeten remmen toch een beetje rustiger ingereden worden.
              Ik vroeg hen ook direct de naam van de chauffeur voor de eventuele boetes, konden ze helemaal niet mee lachen.

                en wie was die “specialist”

                Wim

                  Je mag nog van geluk spreken dat de tuimel as er niet geheel uit gevallen is, want ik denk dat ze die vergeten vast te zetten zijn, en dan waren de gevolgen niet te overzien.
                  En de kleppen bij deze modellen moeten inderdaad strak 0,10 staan, maar dat weet Johan wel. 😉
                  Hoop dat het voor de rest mee zal vallen voor je. 💡

                    Intussen zijn we al wat wijzer geworden… maar de motorproblemen blijven !
                    De Porsche werd opgehaald door Johan Dekens die aan de motor aan het werken is, hij heeft intussen al het een en het ander gevonden.

                    Kettingspanner kapot op distributie links, maar deze fotokes van vorige week tonen zaken die veel erger zijn. Tuimelaar los en opgeschoven + VEEL TE VEEL klepspeling op ALLE cilinders. Alles wordt nu terug gemonteerd en de kleppen gesteld, maar als er nu nog verlies is wordt het een volledige revisie 🙄

                    Het strafste is dat de vorige eigenaar ( en ik geloof hem ) vorig jaar nog +3000 euro zou uitgegeven hebben aan ” werken aan de blok door een Porsche specialist ”
                    De vijsjes zijn wel degelijk los geweest, maar veel werk heeft die ” specialist ” voor die 3000 euro er toch niet aan gedaan.

                    Je kan blijkbaar niemand meer vertrouwen 👿

                      Het is vermoedelijk de krukas die gebarsten is…..

                      Zal blok 1 van de komende weken er uit halen om dan te zien wat we er aan gaan doen, volledig reviseren zeker 😕

                        Als je een gepaste diagnose wil van het blok of iemand zoekt die het blok kan repareren/reviseren aan een democratische prijs mag je me altijd vrijblijvend contacteren.

                          Vorige eigenaar heeft aan de motor laten werken……… al begin ik er aan te twijfelen 🙄

                          Olie wordt idd gemeten als hij warm staat, zoals beschreven in het boekske.
                          Blok gaat er uit en wordt volledig opengemaakt, wanneer dat zal gebeuren weet ik nog niet maar dat zomer zal vermoedelijk Porscheloos worden.

                          Wim

                            Gette schrijft:

                            Peilen doe ik steeds voor en na vertrek.

                            Sorry Geert, maar je kunt de olie niet peilen voor vertrek met koude motor, olie alleen peilbaar met warm draaiende motor op vlakke ondergrond, dus hoop voor je dat jij je mis schreven hebt, en niet dat je er teveel olie in gegooid hebt.

                            Voor de rest sluit ik mij aan bij Dekens.

                              Gauw teruggaan naar degene die je motor heeft gereviseerd…..

                                Het kan inderdaad een probleem zijn met de mechanische kettingspanner, maar het kan even goed een gebroken tuimelaar zijn of zelfs een drijfstanglager die uitgelopen is… Dat laatste heb ik 2 maanden geleden voor gehad met een 911 rallywagen…

                                  Peilen doe ik steeds voor en na vertrek.
                                  De cardan is het niet, doet het ook bij stationair draaien.
                                  Piston of bielle kan het volgens mij niet zijn want daarvoor maakt het niet genoeg lawaai. Is net of er een tand wordt overgeslagen op de distributieketting ofzo.
                                  Zijn nog mechanische spanners, indien hier het probleem ligt komen er zeker hydraulische onder !

                                  Geert.

                                    Heb je al eens onder de motor gekeken? Kijk dan vooral even in de buurt van de cardan-as of je daar niets geks ziet. Deze is toch niet per ongeluk losgekomen? Dan kan je een ratelend geluid krijgen. (spreek uit ervaring) Je kan dan nog even rijden tot hij helemaal losschiet, vervolgens wordt er geen koppel meer overgebracht en is het gedaan met rijden.

                                    Wat dat oliepeil betreft: is hier ook zo hoor. Slechts als hij warm staat gaat de naald enigszins correct staan. (kan evengoed een massaprobleem zijn) Vertrouw hier nooit op, maar gewoon regelmatig peilen met de stok ;-).

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                  • Het onderwerp ‘Kloppend geluid links achteraan’ is gesloten voor nieuwe reacties.