Kloppende motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Kloppende motor

• Maker
    Discussie

• Taets Dimitri
    Deelnemer

Hey

Gisteren nog eens de mijn 964 uitgehaald om een ritje te doen naar Diksmuide, op weg naar Diksmuide geen eigenaardigheden waargenomen je voelt het al aankomen zeker. Toen we terug naar huis reden eens op de autosnelweg begon de P een raar geluid te maken tijdens het accelereren als ik dan geen gas meer gaf dan was het weg, ik dacht er zal wss een gaatje in de uitlaat zitten.
      Hoe langer en hoe meer werd het geluid erger tot op een bepaald punt als ik voor de lichten stond ( bijna thuis) hoorde ik niet alleen het geklop maar voelde het ook onderaan de wagen.
      Wat mij ook opviel was dat de olie drukmeter stond te beven zo tussen 1900/2100 tr.iets wat de P vroeger niet deed.
      Eenmaal thuis gekomen hoorde ik een metaalachtig geklop in de motorblok klinkt niet goed

deze week komt mijn garagist kijken want eerlijk gezegd durf ik niet te veel meer rijden om verdere schade te voorkomen ( als het al niet te laat is)

zijn er hier die dit ook al eens hebben meegemaakt ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 83)
      • [quote=”Mitridi” post=125782][quote=”porsche” post=125766]

Vermoedelijk zal op de verkoopfactuur ook wel de standaard tekst vermeld zijn “in de staat waarin de wagen zich bevindt en gekend door de koper”

Een revisie die 2 jaar terug werd uitgevoerd en dan nog zonder factuur?
        Daar sta je dan met je bewijsvoering.

Allemaal zaken waar hier een beetje aan voorbijgegaan is en je hierdoor nu op de blaren moet zitten. Dat is natuurlijk een dure leerschool.[/quote]
        @ porsche
        Er is veel meer aan de hand dan dit nl. ze hebben voorgelogen van de 1 ste min.
        Blijkt nu na mijn verhaal hier te doen op het forum dat er toch een factuur is gemaakt voor die revisie maar niet van 9000€ maar van 4900€.
        en wat hebben ze gedaan volgens de factuur die na 7 mnd. later plots opduikt.
        (met welke reden heeft hij die factuur dan niet willen meegeven bij de verkoop, als je niks te verbergen hebt dan geef je deze mee)
        – vervangen van dichtingen en …….
        – Vervangen van lagers krukas en drijfstangen
        ik heb bewijs dat die lagers van de drijfstangen niet zijn vervangen het zijn nog altijd de originele die er in zitten.
        er staat nl een stempel in de lagers en die dateert van het jaar 92

ik denk niet als je een grondige technische controle laat uitvoeren dat dit verborgen gebrek zal uit komen.

als dees geen juridisch been is om op te staan dan weet ik het ook niet meer.
        1 voorliegen bij de verkoop
        2 7 mnd later factuur voor leggen voor werken die niet zijn uitgevoerd

bizar[/quote]

mogelijk toch 9000€ betaald, maar 4900€ met factuur, en de rest zwart dan?
        drijfstanglagers kunnen wel degelijk vervangen zijn he, het is niet omdat je ze nu nieuw koopt, dat ze niet al in 92 geproduceerd kunnen zijn? NOS delen eventueel ?
        Heb je een diagnose laten uitvoeren? Een blok dat zo dichtgesmeerd is met vloeibare pakking, waar de olie uitzeikt, oliedruklampje dat brand op stationair… Zijn toch dingen die moeten opvallen he…

Ikzelf zet steeds in het verkoopscontract dat de verkoper niet aansprakelijk gesteld kan worden voor al dan niet verborgen gebreken /defecten dewelke op het moment van de overdracht al dan niet aanwezig waren. Dit getekend door koper & verkoper is al een beetje beter dan in de staat waarin enz….

Aantal jaren geleden heb ik een Ducati monster verkocht en twee maanden later melde de koper me dat hij voor 1000 euro onvoorziene kosten had aan de bike.
            De aankoper vroeg aan mij of ik hem hier financieel kon tegemoed komen. Op die moment zwaaide ik ook met de verkoopsovereenkomst waarin stond “in de staat waarin hij zich bevindt zonder enige vorm van garantie…enz.
            Maand later kreeg ik een uitnodiging in de bus van het vredegerecht.
            Om een lang verhaal kort te maken heeft de vrederechter toen tegen de aankoper gezegd dat als de gebreken dateerde van toen ik de motor nog had en ikzelf bewust of zelf niet bewust was van deze gebreken alle kosten op mij verhaald konden worden. Hiervoor moest er door de aankoper een expert aangesteld worden die dit kon vaststellen.Ik kon ook altijd een tegenexpertise laten doen en bij discussie zou er dan een derde onafhankelijke expert een ordeel vellen.

Kan u verzekeren dat ik echt niets wist van deze schade want anders had ik dit ook vermeld bij de verkoop. De tegenpartij had niet de moed & de financiële middelen om een expert aan te stellen en verkoos zelf om liever de centen te gebruiken voor de herstelling (bedrag was niet van die orde als in mitirdi zijn geval). De zaak werd dan ook niet vervolgd…

Kortom ik dacht dus ook dat mijn verkoopsdocument mij beschermde voor dingen die achteraf fout konden gaan maar niets is minder waar! Als je kan aantonen dat de vorige eigenaar hiervan op de hoogte was tijdens de verkoop en de schade dateert van de periode wanneer hij nog eigenaar was kan dit altijd terug op hem verhaald worden.

Mitirdi ik denk dat je op de goede weg bent en dat je zeker een zaak hebt.
            Moest ik de verkoper zijn zou ik het toch al een beetje warm beginnen krijgen!!!

Succes Mitirdi

@porsche
              Heb ik dus ook gedaan zij hebben de verkoper officieel in gebreke gesteld met als argument verborgen gebreken.
              Het speelt niet in zijn voordeel dat de verkoper 7 mnd later met een factuur komt opdraven

@Bully

Dat is wel een directe aanpak maar Ik zal het toch via een advocaat doen.

@Mitridi
                Het enige wat ik je zou adviseren is advies vragen aan een advokaat, dan weet je direct of je verhaal kunt halen bij de koper.
                Maar nogmaals, als op de verkoopsfactuur staat hetgeen ik al eerder vermelde “in de staat waarin de wagen zich bevindt en gekend door de koper” dan vrees ik dat het hier stopt.

@Bully

Het recht in eigen hand willen nemen is natuurlijk geen goed idee, alhoewel je op zulke momenten die persoon naar de hel verwenst.

Weet je waar de verkoper woont?…Zou het probleem binnen 10 min op gelost hebben.

[quote=”porsche” post=125766]

Vermoedelijk zal op de verkoopfactuur ook wel de standaard tekst vermeld zijn “in de staat waarin de wagen zich bevindt en gekend door de koper”

Allemaal zaken waar hier een beetje aan voorbijgegaan is en je hierdoor nu op de blaren moet zitten. Dat is natuurlijk een dure leerschool.[/quote]
                    @ porsche
                    Er is veel meer aan de hand dan dit nl. ze hebben voorgelogen van de 1 ste min.
                    Blijkt nu na mijn verhaal hier te doen op het forum dat er toch een factuur is gemaakt voor die revisie maar niet van 9000€ maar van 4900€.
                    en wat hebben ze gedaan volgens de factuur die na 7 mnd. later plots opduikt.
                    (met welke reden heeft hij die factuur dan niet willen meegeven bij de verkoop, als je niks te verbergen hebt dan geef je deze mee)
                    – vervangen van dichtingen en …….
                    – Vervangen van lagers krukas en drijfstangen
                    ik heb bewijs dat die lagers van de drijfstangen niet zijn vervangen het zijn nog altijd de originele die er in zitten.
                    er staat nl een stempel in de lagers en die dateert van het jaar 92

ik denk niet als je een grondige technische controle laat uitvoeren dat dit verborgen gebrek zal uit komen.

als dees geen juridisch been is om op te staan dan weet ik het ook niet meer.
                    1 voorliegen bij de verkoop
                    2 7 mnd later factuur voor leggen voor werken die niet zijn uitgevoerd

bizar

Eerlijk gezegd vrees ik dat je juridisch geen been hebt om op te staan als ik de voorgeschiedenis lees.

Ik lees ook nergens dat er bij aankoop een grondige diagnose werd uitgevoerd, een zo belangrijk punt waar toch zo weinig aandacht aan besteed wordt door nieuwe eigenaars. Heeft dit dan toch te maken met “kopen met het hart en niet met verstand” of, door de mooie praatjes van een verkoper.

Een wagen waarvan de motor, vlgs. ik hier las zo slecht of niet deftig werd gereviseerd valt toch door de mand bij de nodige diagnoses. 😕

Een verkoopsadvertentie, hoe mooi ook, die laat je toch controleren denk ik zo.
                      Zelfs als mijn beste vriend morgen zijn wagen zou verkopen en, ik had interesse, dan nog zou ik een grondige diagnose laten uitvoeren voor mijn eigen gemoedrust.

Allemaal zaken waar hier een beetje aan voorbijgegaan is en je hierdoor nu op de blaren moet zitten. Dat is natuurlijk een dure leerschool.

Wim

[quote=”Mitridi” post=125670]
                        @ cabrio wim
                        ik vind toch niet dat ik er zo goedkoop vanaf kom, toch niet voor een wagen die verkocht is met een volledig gereviseerde motor. [/quote]

Dat besef ik, doelde alleen op de kosten van revisie.

Natuurlijk is elke euro teveel die je nu extra besteed aan een Porsche die je gekocht hebt met z.g gereviseerde motor.
                        En ik weet niks van het Belgische recht, maar zou toch proberen het geheel of een deel van de kosten te vorderen.

Veel succes gewenst in de afwikkeling.

Als de verkoper van de wagen geen slecht geweten wenst te hebben zou hij toch een oplossing moeten geven aan jou hij is tenslote degene die de wagen verkocht heeft,hij kan op zijn beurt een woordje gaan praten met Xxxxxx :bounce: je zou aan hem is moeten vragen of hij dit leuk zou vinden mocht deze flauwe mop hem op de schouders vallen :wtf:

Een “long shot”, maar bij sommige rechtsbijstandsverzekeringen kan je die ook inschakelen bij geschillen tussen koper en verkoper. Misschien eens navragen aan je verzekeringsmakelaar.

[quote=”Rud993″ post=125673]Heel het verhaal even doorgelezen :bounce: ik zou de 2 partijen (verkoper en Xxxxx die de revisie uitvoerde) toch eens inlichten van de feiten en even vragen hoe ze dit gaan oplossen€€€€ de rekening gedeeld door drie??? En toch even melden aan hen dat je er een zaak van gaat maken als er geen oplossing komt :what:[/quote]

Heb daar ook aan gedacht maar het probleem is dat ik geen juridische connectie heb met Xxxxx enkel met de verkoper.
                              de verkoper kan dan natuurlijk op zijn beurt Xxxx aangaan.

Kweetnie wat ik er moet van verwachten

Heel het verhaal even doorgelezen :bounce: ik zou de 2 partijen (verkoper en Xxxxx die de revisie uitvoerde) toch eens inlichten van de feiten en even vragen hoe ze dit gaan oplossen€€€€ de rekening gedeeld door drie??? En toch even melden aan hen dat je er een zaak van gaat maken als er geen oplossing komt :what:

[quote=”Bert V.” post=125663]:shock: 😯 😯
                                  Heb je al verdere stappen ondernomen?[/quote]

Yep

ik wacht op reactie ben eens benieuwd ruzie
                                  maar ik wil er hier voorlopig nog niet te veel prijs geven want ze lezen mee.

@ cabrio wim
                                  ik vind toch niet dat ik er zo goedkoop vanaf kom, toch niet voor een wagen die verkocht is met een volledig gereviseerde motor. Maar idd het kon nog erger.

We zullen zien wat er uit de bus valt, maar ik vrees ( nee ben het bijna zeker) dat het een lang spelletje van duw en trek werk zal worden.

😯 😯 😯
                                    Heb je al verdere stappen ondernomen?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 83)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.