Kloppende motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Kloppende motor

• Maker
    Discussie

• Taets Dimitri
    Deelnemer

Hey

Gisteren nog eens de mijn 964 uitgehaald om een ritje te doen naar Diksmuide, op weg naar Diksmuide geen eigenaardigheden waargenomen je voelt het al aankomen zeker. Toen we terug naar huis reden eens op de autosnelweg begon de P een raar geluid te maken tijdens het accelereren als ik dan geen gas meer gaf dan was het weg, ik dacht er zal wss een gaatje in de uitlaat zitten.
      Hoe langer en hoe meer werd het geluid erger tot op een bepaald punt als ik voor de lichten stond ( bijna thuis) hoorde ik niet alleen het geklop maar voelde het ook onderaan de wagen.
      Wat mij ook opviel was dat de olie drukmeter stond te beven zo tussen 1900/2100 tr.iets wat de P vroeger niet deed.
      Eenmaal thuis gekomen hoorde ik een metaalachtig geklop in de motorblok klinkt niet goed

deze week komt mijn garagist kijken want eerlijk gezegd durf ik niet te veel meer rijden om verdere schade te voorkomen ( als het al niet te laat is)

zijn er hier die dit ook al eens hebben meegemaakt ?

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 83)
    • Wim

Niet verkeerd bedoeld, maar dan kom je er nog redelijk goedkoop vanaf. 💡

De laatste 2 die ik laten doen heb zaten tegen de 16K aan, maar daar moesten nieuwe cilinders zuigers en nokkenas is, die waren echt op.

Het is niet leuk, maar straks een nieuw motortje en weer voor jaren :driver: genot.

je zou voor minder :bounce: mag er niet aan denken dit voor te hebben.
          hopelijk mag je voortaan héééél lang genieten zonder noemenswaardige kosten 😐

Heb het bestek gekregen voor het herstellen van de motor. 😯

net geen 12000€ :bounce: :bounce:

Koud krijg ik het hier van… :bounce: inderdaad, aanval is de beste verdediging, en dat zij in het zwart zaken doen, daar moet jij je niks van aantrekken… :what:

Ik hoop dat het goedk komt voor je

Woorden schieten tekort 😯
                Hoop dat het allemaal nog een positief kantje krijgt !

Fuuuuuuuuuuck!!!!
                  Das om zot te worden. zo erg maakte ik het niet mee maar ik ken het gevoel enigszins. :what:
                  Bite the bullet en neem inderdaad als troost mee dat je hem in orde zet en dus uiteindelijk een wagen gaat hebben waar je vertrouwen in hebt.

[quote=”WES-RS” post=122737]Lang leve het internet en forum! :respect2:

Wagen word zwart op wit verkocht met een volledig gereviseerde motor. Dus dat is wat jij verwacht!
                    Dat de garagist in het zwart gewerkt heeft en de verkoper dus ook in het zwart betaald heeft,
                    heeft helemaal geen effect op u als huidige eigenaar van het voertuig. So let’s sue the :censored: !![/quote]

Inderdaad wat zij in het zwart hebben laten uitvoeren daar moet ik mij niks van aantrekken. Ik ga door tot het bittere eind. 👿

Het internet het is voor velen een zegen maar voor enkelen kan het uitdraaien op een nachtmerrie

Lang leve het internet en forum! :respect2:

Wagen word zwart op wit verkocht met een volledig gereviseerde motor. Dus dat is wat jij verwacht!
                      Dat de garagist in het zwart gewerkt heeft en de verkoper dus ook in het zwart betaald heeft,
                      heeft helemaal geen effect op u als huidige eigenaar van het voertuig. So let’s sue the :censored: !!

[quote=”Fabio” post=122724]Hier krijg ik kippevel van… Het is misschien een schrale troost maar toch sterkte!!![/quote]
                        +1

Hier krijg ik kippevel van… Het is misschien een schrale troost maar toch sterkte!!!

[quote=”bladerunner” post=122690]

Dus als er 9000 euro in het zwart betaald is, zou de motor nieuw moeten zijn, dus het woordje gangsterpraktijken is hier zeker toepasselijk. Ik stuurde er inspectie op af. 👿

[/quote]

Heb ik eigenlijk veel zin in, moet toch wel lukken dat ik iemand ken die op de dienst belastingen werkt ( wat hij daar juist doet weet ik niet ) en hij is een Porsche liefhebber, ik zal hem eens opbellen.

Je kan de verkoper ook confronteren met wat hij geschreven heeft van de wagen, deze tekst staat nog integraal hier op het forum. Hij verkoopt de wagen met een gereviseerde motor, wat niet blijkt te zijn, dit lijkt mij een ideale uitgangstoestand naar een rechtszaak. Misschien eens een advocaat raadplegen via uw rechtsbijstand. Geen van de twee (verkoper en garage) zal blij zijn met zoiets en misschien dat er dan onderling wel iets kan besproken worden.
                            /quote]

Heb ik net gedaan ik heb hem aangetekend schrijven gestuurd met een ingebrekestelling afwachten hoe hij zal reageren.
                            Had al eerder tel. contact op genomen maar had geen effect.

[quote]
                            Ik voel mij zelfs een beetje ongemakkelijk daar ik op uw zoektocht deze wagen toch een beetje in het voetlicht geplaatst heb, voortgaande op wat verkoper allemaal geschreven had hier.

Bladerunner zal ik jou dan ook aanschrijven ? voor misleidingen reclame :sarcastisch

Ben niet vlug kwaad maar als ik het ben dan ga ik tot het uiterste.

[quote=”Molen934″ post=122655]
                              Als zoveel stuk is zou ik een gebruikte motor zoeken.
                              Rob964 van het Nederl. forum heeft een 993 motor bij Do gekocht.[/quote]

Nadat ik hem getipt had, maar dat terzijde 😉

Vergeet niet dat er best veel aangepast moet worden als je een 993 motor in een 964 wilt plaatsen.

– olieleidingen
                              – dempers
                              – en nog wat kleine zaken

.. en volgens mij gaat je dat alleen met een non-varioram lukken :popcorn:

Ik zou eerder een ruilmotor gaan zoeken – een gereviseerde – en deze er op in ruilen …. Inzinger in NL eens bellen 💡

[quote=”bladerunner” post=122690]
                              Dus als er 9000 euro betaald is, zou de motor nieuw moeten zijn [/quote]

Voor dat bedrag mag je MI zelfs een BON en GARANTIE verwachten …

[quote=”bladerunner” post=122690]Ik voel mij zelfs een beetje ongemakkelijk daar ik op uw zoektocht deze wagen toch een beetje in het voetlicht geplaatst heb, voortgaande op wat verkoper allemaal geschreven had hier.[/quote]

Life Is A Bitch :coolness:

[quote=”cabrio wim” post=122604]Dan dat het bedrijf nog toegeeft in het zwart gewerkt te hebben, en zo de vorige eigenaar daar 21% op bezuinigd heeft.
                                :[/quote]

In het zwart wil bij mij zeggen, niet enkel de BTW van 21% want die moet toch integraal doorgestort worden maar ook een korting op de werkuren, want anders vangt de garagist netto waarop hij anders nog eens belast wordt.

Het moet een evenredige win-win zijn voor allebei de partijen zonder rekening te houden met de BTW.

Dus als er 9000 euro in het zwart betaald is, zou de motor nieuw moeten zijn, dus het woordje gangsterpraktijken is hier zeker toepasselijk. Ik stuurde er inspectie op af. 👿

Ik voel mij zelfs een beetje ongemakkelijk daar ik op uw zoektocht deze wagen toch een beetje in het voetlicht geplaatst heb, voortgaande op wat verkoper allemaal geschreven had hier. 😳

Je kan de verkoper ook confronteren met wat hij geschreven heeft van de wagen, deze tekst staat nog integraal hier op het forum. Hij verkoopt de wagen met een gereviseerde motor, wat niet blijkt te zijn, dit lijkt mij een ideale uitgangstoestand naar een rechtszaak. Misschien eens een advocaat raadplegen via uw rechtsbijstand. Geen van de twee (verkoper en garage) zal blij zijn met zoiets en misschien dat er dan onderling wel iets kan besproken worden. 😎

[quote=”len” post=90996]Bericht Te koop: porsche 964 zwart bouwjaar 1993
                                Geheel onverwacht wordt mijn porsche te koop aangeboden. De auto werd door mij 2.5 jaar geleden geimporteerd uit Duitsland.
                                Vraagprijs= 26500 euro

– km stand 174000 km.
                                – tiptronic
                                – de auto werd 1.5 jaar volledig herspoten in zijn originele kleur.
                                – nieuwe voorruit en overal nieuwe rubbers.
                                – Volledig nieuwe lichtbalk en lichten achteraan
                                – 3de remlicht.
                                – ovalen knipperlichten vooraan.
                                – handvaten van de 993
                                – airco gereviseerd en nieuw condensator.
                                – nieuwe olieleiding die naar de oliekoeler loopt voorraan.
                                – Becker traffic pro + cd lader Becker
                                – 1 jaar geleden werd de motor totaal gereviseerd.
                                – auto staat in de garage en komt bij slecht weer nooit buiten.
                                – Interieur is in volleder en is in zeer goede staat.
                                – nieuwe wiellagers vorig jaar.
                                – nieuwe homokineet rechts vorig jaar.
                                – 4 nieuwe continental banden.[/quote]

[quote=”vincent 928″ post=122650]altijd jammer als zoiets gebeurd, maar in je aankoop topic zeg je dat er veel facturen bij de auto zijn, o.a. van de revisie, dan moet garantie af te dwingen zijn.
                                  Hier zeg je dat het in het zwart gebeurd is. welke is het? als het in het zwart gebeurd is, hoe kon de verkoper ( Len) dat dan bewijzen?? werd het wel gedaan?
                                  gewoon een vraag die ik me stel.[/quote]

Vincent
                                  ik heb redelijk wat facturen van werken die hij heeft laten uitvoeren ook door Xxxx, de verkoper (Len) had ook een papier met alle stukken die vervangen zijn tijdens de revisie ( hand geschreven zonder logo van Xxxx) die hij mij niet wou meegeven aangezien hij deze in het zwart heeft betaald. Tot op de dag van de ” Bells off Hell” had ik nog een klein beetje vertrouwen in de verkoop deze is nu helemaal weg.
                                  Het enige dat ik nu kan doen is laten herstellen.

Je heb mensen die met liefde en passie aan een P werken, en je hebt er die de liefde en passie heb omgeruild voor zoveel mogelijk geld af te nemen van deze die deze passie delen.

@ Luc993cabrio merci

en aan allen merci voor het medeleven

Ook even doorgenomen, dat is niet best jongens brrrr.
                                    Als zoveel stuk is zou ik een gebruikte motor zoeken.
                                    Rob964 van het Nederl. forum heeft een 993 motor bij Do gekocht.
                                    Normaal gesproken (ben al 30 jaar 911 rijder) zijn de luchtkoelers beresterk :up:
                                    Ook komt het altijd op het verkeerde moment, hoop dat je snel een oplossing vind.
                                    Kon het geluid op het filmpje niet aanhoren 😳

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 83)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.