Kloppende motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Kloppende motor

• Maker
    Discussie
  • Hey

Gisteren nog eens de mijn 964 uitgehaald om een ritje te doen naar Diksmuide, op weg naar Diksmuide geen eigenaardigheden waargenomen je voelt het al aankomen zeker. Toen we terug naar huis reden eens op de autosnelweg begon de P een raar geluid te maken tijdens het accelereren als ik dan geen gas meer gaf dan was het weg, ik dacht er zal wss een gaatje in de uitlaat zitten.
    Hoe langer en hoe meer werd het geluid erger tot op een bepaald punt als ik voor de lichten stond ( bijna thuis) hoorde ik niet alleen het geklop maar voelde het ook onderaan de wagen.
    Wat mij ook opviel was dat de olie drukmeter stond te beven zo tussen 1900/2100 tr.iets wat de P vroeger niet deed.
    Eenmaal thuis gekomen hoorde ik een metaalachtig geklop in de motorblok klinkt niet goed

deze week komt mijn garagist kijken want eerlijk gezegd durf ik niet te veel meer rijden om verdere schade te voorkomen ( als het al niet te laat is)

zijn er hier die dit ook al eens hebben meegemaakt ?

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 83)
    • altijd jammer als zoiets gebeurd, maar in je aankoop topic zeg je dat er veel facturen bij de auto zijn, o.a. van de revisie, dan moet garantie af te dwingen zijn.
      Hier zeg je dat het in het zwart gebeurd is. welke is het? als het in het zwart gebeurd is, hoe kon de verkoper ( Len) dat dan bewijzen?? werd het wel gedaan?
      gewoon een vraag die ik me stel.

Het zal je inderdaad maar overkomen denkende da ge ne perfecte P koopt en dan dit :what: :what: :what:
        Vorige week nog je 964 zien staan bij Dirk, ziet er anders wel ferm spel uit :respect2: :respect2: :respect2:

Ik heb net ook dit hele verhaal eens doorgelezen en naast het btw verhaal is het technisch gezien
          idd ook nog eens een drama.

Er is mi bewust op een zo laag mogelijk budget (vloeibare pakking etc :bounce: ) gewerkt.

TS heeft niks aan mijn post maar ik wil hem toch veel sterkte wensen ❗

Wim

Heb hier de thread nog eens helemaal gelezen en diep triest.

Dan dat het bedrijf nog toegeeft in het zwart gewerkt te hebben, en zo de vorige eigenaar daar 21% op bezuinigd heeft.
            Dat laat ook weer zien dat zwart werk niks van garantie geeft,en je nergens aanspraak op kunt maken.

Dat er nu een partij zo benadeeld is zal hun/hem een worst wezen, de man die de revisie uitvoerde heeft het geld gevangen voor een ondeugdelijke revisie, en zit nu lekker op de bank zonder gewetens bezwaar.

Dus die 1890 euro van niet betaalde BTW, is nu voor alle partijen een bedrag waar niemand iets aan heeft, zo ook voor de vorige eigenaar, want die kan er ook niet op terug vallen van enige vorm van garantie omdat hij zwart betaald heeft. :bounce:

Gangsterpraktijken zoiets daar mag en moet je op een informatief forum over posten vind ik. :hail:
              Zodat andere liefhebbers dit niet meemaken . :mrgreen:

VEEL STERKTE

Tja dat is inderdaad waar, waren die foto’s van jouw wagen…
                In ieder geval het beste met de herstellingswerken.
                Joma parts in ronse heeft ook veel onderdelen.
                Ik heb daar ook al dingen gekocht.

MVG PJ

[quote=”porsche 1988″ post=122583]Is inderdaad moeilijk te bewijzen.
                  Heb jj of de vorige eigenaar geen foto’s van de motor als hij open was?[/quote]

ja die heb ik, maar hoeveel foto’s moet je hebben van een motor die open ligt voor revisie
                  wil maar zeggen het is gemakkelijk foto’s van een ander blok mee te geven wie zal het zeggen.
                  Je kan dit natuurlijk dan ook zeggen van mijn foto’s maar als hij het niet zou geloven dan kan hij nu nog altijd komen kijken.

[quote=”911_NL” post=122581][quote=”Mitridi” post=122563] Nieuwe krukas 3800€ nieuwe drijfstangen 1200€ enz.[/quote]

Durf je geen gebruikte krukas en drijfstangen aan ?

Ik vind de prijs van een nieuwe krukas overigens mee vallen – dacht dat’ie het dubbele zou kosten …[/quote]

Wel daar is mijn garagist naar aan het informeren maar ik vrees dat de prijs er niet ver van zal afliggen. maar je weet nooit.
                    Dacht ook dat een krukas duurder zou zijn maar was het maar alleen dit, het is ook het werk en alle kleine bijkomende stukken die de prijs in de lucht duwen. Deze wagen wordt dan wel zeer duur aankoop 25000 met een gereviseerde motor ter waarde van 9000€ ( door vorige eigenaar) = 34000€ plus nu opnieuw een revisie ( na 7000km ) van om en bij de 8 a 10000€ . reken en tel maar

Besef maar al te goed dat dit iedereen kan overkomen. Had ook doodgraag een luchtgekoelde gekocht; als ik dan de prijzen afwoog tegen het al maar toenemend risico – gezien ouderdom etc – dan is mijn keuze toch naar de 996 gegaan.

Moet hout vast houden natuurlijk.

tot nu toe nee

het zou hem natuurlijk sieren mocht hij met zo iets over de brug komen maar veel verwacht ik er niet van.

Dat is een serieus wringend schoentje ja. 🙁

Zonder bewijs kun je natuurlijk niks! En degene die gereviseerd heeft wil ook niet tegemoet komen?
                          Want ik kan me voorstellen dat slechte reclame duurder is dan bijvoorbeeld 50/50 voor de kosten opdraaien…

Is inderdaad moeilijk te bewijzen.
                            Heb jj of de vorige eigenaar geen foto’s van de motor als hij open was?

[quote=”Mitridi” post=122563] Nieuwe krukas 3800€ nieuwe drijfstangen 1200€ enz.[/quote]

Durf je geen gebruikte krukas en drijfstangen aan ?

Ik vind de prijs van een nieuwe krukas overigens mee vallen – dacht dat’ie het dubbele zou kosten …

@WES-RS
                                het is net daar dat het schoentje wringt
                                de vorige eigenaar heeft de revisie in het zwart betaald en de motor is wel degelijk open geweest.
                                maar het is gewoon zeer slecht en amateuristisch uitgevoerd.

Ik weet het Funny, maar wat anders kan je doen dan proberen een hart onder de riem te steken? 🙁

Valt de wagen niet meer onder garantie? En anders lijkt het mij wel een geval waar je verder mee kan gaan als werkelijk aangetoond kan worden dat deze wagen nog nooit een revisie ondergaan heeft maar wel op papier staat. Een wagen verkopen met valse informatie kan toch zomaar niet?? 😕

15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 83)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.