Kloppende motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Kloppende motor

• Maker
    Discussie
  • Hey

Gisteren nog eens de mijn 964 uitgehaald om een ritje te doen naar Diksmuide, op weg naar Diksmuide geen eigenaardigheden waargenomen je voelt het al aankomen zeker. Toen we terug naar huis reden eens op de autosnelweg begon de P een raar geluid te maken tijdens het accelereren als ik dan geen gas meer gaf dan was het weg, ik dacht er zal wss een gaatje in de uitlaat zitten.
    Hoe langer en hoe meer werd het geluid erger tot op een bepaald punt als ik voor de lichten stond ( bijna thuis) hoorde ik niet alleen het geklop maar voelde het ook onderaan de wagen.
    Wat mij ook opviel was dat de olie drukmeter stond te beven zo tussen 1900/2100 tr.iets wat de P vroeger niet deed.
    Eenmaal thuis gekomen hoorde ik een metaalachtig geklop in de motorblok klinkt niet goed

deze week komt mijn garagist kijken want eerlijk gezegd durf ik niet te veel meer rijden om verdere schade te voorkomen ( als het al niet te laat is)

zijn er hier die dit ook al eens hebben meegemaakt ?

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 83)
    • @ Jochen

Ik begin zo meer en meer mijn twijfels te hebben of er wel een überhaupt een revisie is gebeurt. Indien van wel dan is het idd een zeer slechte revisie totale onkunde en heb ik zo’n 7000€ teveel betaald dan.

Ik ben razend maar kan nu gewoon maar afwachten.

Dus met onkunde revisie uitgevoerd?
        Was goedkoper om de motor zo te laten en af en toe een liter olie bij te gieten 🙁
        Naderhand spreken is natuurlijk altijd makkelijk.
        Succes en hopelijk is de schade minimaal.

Dat klinkt idd niet goed, hoop dat het meevalt.

Ik hoop voor u dat de kosten mee gaan vallen! 🙁

[video width=425 height=344 type=youtube]rYeEBNpcq5Y[/video]

Zie hier een kort filmpje van het geklop

P staat nu bij Dirk, Motor moet open, zijn eerste indruk is pistong kapot of schelp los gekomen. Ik hoop dat ik volgende week meer weet.
              Het is alles behalve goed nieuws

[quote=”Funny” post=119618]Mitridi ,wat een lijdensweg voor jou .
                Kan aannemen dat je met schrik de P-uitlaat .Wat een leuke ontspannende tocht moet worden is het bij jou steeds afwachten wanneer het verkeerd zal gaan!
                Om zot van te komen :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: .[/quote]

Is idd zo om dan nog maar te zwijgen wat de wederhelft er van vindt alhoewel ik nog niet mag klagen.

Morris52 wat bedoel je met ik hoorde een tik en alles was na 1 km in de vernieling.
                Kon jij nog verder rijden ?
                Wat heeft dat gekost?
                Het lawaai lijkt erop maar toch ook niet echt hetzelfde.
                want ik had niet de indruk dat er iets stroef draaide. ik heb op mijn gemak naar huis kunnen rijden.

@Blindstra
                er staan nu 177000km op de teller en een kleine 7000 na de zogezegde revisie

Als Dirk hem komt ophalen zal ik een filmpje maken van de motor zal dan wel duidelijker zijn.

Wat heb ik nu weer een klein hartje die onwetendheid is het slechts van al.

Mitridi ,wat een lijdensweg voor jou .
                  Kan aannemen dat je met schrik de P-uitlaat .Wat een leuke ontspannende tocht moet worden is het bij jou steeds afwachten wanneer het verkeerd zal gaan!
                  Om zot van te komen :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: .

[quote=”Mitridi” post=119580]@kleinekastenteufel
                    ik denk dat het eerder in de richting van Hellraiser of Remmel zal gaan.

Delco’s en ontsteking zijn recent nog maar vervangen.[/quote]

Met ori Porsche onderdelen? Wij hebben al veel gezien.

PB

Dat zijn zo van die geluiden die je zelf nooit hoop te horen. 🙁

Niet plezant , daar weet ik alles van 😕

Bij mijne was het 1 krukaslager en op het videoke hoor je welk lawaai dit maakt :bounce: :bounce:
                        Is begonnen met een lichte tik en 1km later was alles al in de vernieling

Mvg, Guy

Hoeveel km op de klok nu? Lagers lopen er niet zomaar uit. Verkeerde of te weinig olie?

Dan zou je geratel moeten horen. Lagers eruit hoor je meteen.

@kleinekastenteufel
                              ik denk dat het eerder in de richting van Hellraiser of Remmel zal gaan.

Delco’s en ontsteking zijn recent nog maar vervangen.

Wil wel eens een misschien verassende diagnose stellen van hieruit en dit is zeker zeer delicaat en risicovol.

Zou het eerder zoeken bij de ontsteking: delcokappen, rotors, bobines, kabels …

:salut: 😈 :salut:

@ Bully en PVD

Ik heb hier al eens mijn mening gegeven over de revisie die zou gebeurt zijn op mijn motor. De revisie is zo’n kleine 2 jaar geleden gebeurt door de vorige eigenaar.
                                  Maar veel meer wil ik hier niet meer op ingaan. ( heb er mijn buik van vol ).

Hij is in goede handen bij Dirk, Dirk heeft in der tijd ook het olielek probleem opgelost.

15 reacties aan het bekijken - 61 tot 75 (van in totaal 83)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.