klotsend water 986 tiptr

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches Boxster klotsend water 986 tiptr

• Maker
    Discussie
  • er werd me volgend probleem voorgelegd:

in een 2.5L 986 boxster tiptronic hoor je al rijdend water heen en weer klotsen in bochten en bij remmen. het geluid komt van achter de bestuurder.
    de drainage van de cabriobak is aan beide kanten open, het tankje van de koelvloeistof is nog intact en het peil staat op max, er staat geen water onder de triplex plaat van de kofferbak boven de versnellingsbak. hij heeft het ook als hij koud vertrekt, dus olie is het ook niet want die is dan nog veel te dik om zo te klotsen.

ra ra ra, wie weet raad ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
  • Wim

Het water komt via de bouten waar de achterklep met scharniert, deze zitten eigenlijk te diep, en als het hard regent gaat daar het water naar binnen in de holle ruimte.

Via de achterruit kan niet, want dat is een massieve rand waar de ruit in gelijmd is.

Afdichting van de achterruit niet volledig misschien?

het houdt me bezig hoe dat water nu zo massaal in zo’n zeintop geraakt is ??

Ive

super. Positief nieuws dus voor de boxsters zonder hardtop :applaus:

Zoals ik zei: water in de kop. :mrgreen:

idd Wim, straf maar waar, het water had zich opgehoopt in de hardtop !!! hoe het er in is gekomen is voorlopig nog een raadsel.
                maar het is opgelost, na lang zoeken, door twee 10 mm gaatjes te boren onderaan zodat het water weg kan via de drainage van de cabriobak.
                wel veel geluk gehad dat bij het buiten slapen in de vrieskou de zeintop niet gebarsten is 🙄
                we weten nu dat de zeintec cayman hardtop voor een 986 boxster opbebouwd is uit een polyester buitenschelp en een binnenschelp met tussenin een flinke holle ruimte.

Water in het dak eh deepee, Das toch simpel:-) kwilde het net gaan posten maar je was me voor:-/ Thx voor de hulp bij het oplossen van het probleem! autootje is nog altijd watergekoeld, maar met wat minder water nu:-)

water in de kop ?

Check ook eens over er nergens geen halfvolle fles drank rondzwerft in de deur, onder zetel en handschoenkastje.
                      Ik weet dat het misschien een heel stomme opmerking lijkt maar je weet maar nooit!

Ive

Veel succes bij de zoektocht en alvast bedankt om iedereen op ‘t forum op de hoogte te houden. Dit zijn altijd héél leerrijke ervaringen voor medegebruikers zoals ik.
                        :respekt:

Succes bij het zoeken naar de oorzaak. :drink:

ik ga de auto zelf eens inspecteren en hoop dan snel adhv jullie hints en tips tot een correcte diagnose te komen. mijn advies is iig zo snel mogelijk verhelpen. want stel dat het op een plaats zit waar het bij de elektronica kan, dan heb je gegarandeerd hommeles. als het nu niet is mss over 6-12-24 maanden owv corrosie van de contacten.

uiteraard houden we jullie op de hoogte

water in de deur?

Van horen zeggen toen ik zelf nog overwoog om een boxster te kopen…
                                Zou kunnen zijn van cabriodak, Ergens verstopte afvoeren, komt regelmatig voor. Nog eens dubbelchecken.

Door de constructie van de verschillende plaatdelen, zullen hier ongetwijfeld ook kokers tussen zitten 💡

naamloos.png

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.