K&N luchtfilter geplaatst

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 K&N luchtfilter geplaatst

• Maker
    Discussie
  • Hallo,

Per toeval op Amazon.com een K&N 57-7000 gevonden voor 273 euro. Verzending incl.
    Voor deze prijs kon ik het echt niet laten om toch ene te bestellen.
    De levering was ongelooflijk snel. Besteld in America op dinsdagmorgen en op donderdagmorgen stond een koerier van DHL reeds aan mijn deur! En dit met gewone verzending! Geen prior…

De luchtfilter zelf werd eigenlijk gemaakt voor de 996 MKII maar past ook elke 997 MKI.
    Moest enkel een kleine aanpassing doen aan de bevestiging van het hitteschild.
    Na ongeveer een uur of 2 zat alles vast.

De eerste start was wel even schrikken 😯 De toerenteller was op en neer aan het gaan en de motor klonk echt niet goed. Na ongeveer 30 seconden was dit alles plots weg en was alles terug normaal. Blijkbaar de auto die zichzelf aan het aanpassen was.

Bij het rijden voel ik niet zoveel verschil, enkel het gaspedaal is wat gevoeliger. Maar die klank! *luv Echt leuk. Vanaf je het gaspedaal iets harder indrukt maakt mijn auto echt een diepe grom. Prachtig geluid! Voor die prijs kan ik echt niet klagen.
    Ik heb wel mijn bedenkingen bij de luchtaanvoer, veel koude lucht zal die filter wel niet krijgen. Maar ik zal hem er wel nog even inlaten :driver: Het voelt alsof de auto 50 extra paarden heeft…
    In 15 min zit de oude er dan ook terug in.
    Moet ook nog vermelden dat ik geen enkele foutcode gekregen heb.

Dacht om dit even te delen met jullie.

IMG_4216.JPG

4629_large1.jpg

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • [quote=”Monza” post=155916]Heb bij mij ook 1tje gestoken 😆 beste investering dat u kan doen denk ik :lekker: super geluid :driver: voel lekker :happydance: enkel bij de montage best de stekker laten zitten anders geeft hij intern een fout in de computer wel niet zichtbaar op het dashboard :popcorn:[/quote]

Ik heb eerst de batterij afgekoppeld voor ik begonnen ben met de originele filter uit te halen.
      Nadat alles vastzat terug aangekoppeld en kreeg enkel de gewoonlijke PSM fout, die na enkele meters rijden terug ok is. Doet wel even raar aangezien je PASM niet werkt en je het gevoel krijgt dat je door je vering zakt 😀 Ook de eerste maal starten na plaatsing deed me even stress krijgen. Maar na enkele minuten was alles ok en na 2 weken elke dag rijden nog geen enkel probleem ondervonden. ‘t schijnt dat je wel moet oppassen bij slechte weersomstandigheden dat de filter niet te nat wordt…

Heb bij mij ook 1tje gestoken 😆 beste investering dat u kan doen denk ik :lekker: super geluid :driver: voel lekker :happydance: enkel bij de montage best de stekker laten zitten anders geeft hij intern een fout in de computer wel niet zichtbaar op het dashboard :popcorn:

Attachments:
        • foto.JPG3.JPG
        • foto2.JPG2.JPG
        • foto.JPG4.JPG
        • foto.JPG5.JPG
        • foto.JPG6.JPG
        • foto.JPG7.JPG

Hoi ik heb ook eentje besteld !! wel voor een 997 gt3 hier zit nog en beschermkap over die aansluit tegen het kofferdeksel voor koude lucht. als je de stekker uitrekt geeft hij wel een fout in zijn computer deze niet zichtbaar voor ons blijkbaar zou het voldoende zijn om de massa af te koppelen !
          ben ook zeer benieuw naar het resultaat :happy: morgen monteren :happydance:

Het hitteschild in elkaar steken duurde al een uur! Het waren allemaal losse stukken en een doosje verschillende vijzen en moeren zonder duidelijke handleiding. Ook heb ik 1 van de bevestigingen zelf moeten maken (stukje op maat snijden en gaatje boren) In het begin was ik wat te voorzichtig. Als ik het opnieuw zou moeten doen zou het zeker in een uurtje moeten lukken.
            De originele luchtfilter is er zo in en uit gehaald. Dit is 1 geheel die maar op 1 plaats vastzit. De K&N filter kan er nu ook in een 10tal minuten uitgehaald worden.

S2

2u om de K&N te monteren en 15 min om de oude in de plaats te steken? Wat is er dan zo verschillend?

In de winter met koude temp. zal dit best wel effect hebben maar bij warme dagen…. Ach k&n zal wel weten wat ze doen, daarbij porsche ook natuurlijk

PB

Thx om het te delen, zoiets is altijd interessant om te lezen. :drink: 😉

7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.