t’Is Ok, :respect2:
Hij heeft het beste leven gehad dat een hond zich maar kan voorstellen en hij had er zelf vrede mee dat Ine, de veearts, hem thuis op zijn zetel, zijn laatste spuitje gaf. We hadden afgesproken dat we hem lieten inslapen voor het echte verval zou intreden, een waardig einde maw.
Ik ken mensen genoeg die hun huisdier overal proberen doorheen te slepen zonder meerwaarde en het dier ten onrechte nog laten afzien, juist omdat die mens zijn geliefd huisdier niet wil afgeven.
Ik ken geen enkele hond die zo zelfstandig, koppig, intelligent, trouw en lief was als onze Jack “de Russel”. Alle honden van de buurt gingen een bochtje om als hij in de buurt was, zelfs de 10 keer grotere Ridgeback van mijn overbuur had het grootste respect voor de kleinste hond van de straat. Respect moet je verdienen was zijn leuze en elke nieuwe hond in onze straat moest zijn eerste kennismaking bekopen met een aanval om te tonen wie hier de baas was. Zelfs op zijn bijna zeventiende moest de nieuwe Golden Retriever van mijn buurman er aan geloven.
Mensen en vooral kinderen waren zijn lievelingen, nooit enige agressie naar de mens, maar o wee als je een kat, kip, vogel, muis of hond was.
Het ga je goed Jack. :salut: