Knarsend geluid vast raam achter passagierskant

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Knarsend geluid vast raam achter passagierskant

• Maker
    Discussie
  • Ik heb begrepen dat de ruit los zit in de rubbers, maar dat na jaren er wel vuil en zand tussenin komt met dit als resultaat. Tips om dit op te lossen meer dan welkom, want het verpest voor een stukje een anders perfecte 911.

8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Zo de auto opengooien is niets voor mij. Dus ik ga dit moeten laten oplossen.

0

Zo de auto opengooien is niets voor mij. Dus ik ga dit moeten laten oplossen.

0

Ondertussen opgelost?

0

Thanks. Dat is toch iets dat ik ga laten doen. En over kwaliteit kan ik anders niks zeggen hoor. 160000km en still going strong!

0

Betreft toch een 997? Welk bouwjaar 2005/06?
              Bij welke snelheden, vanaf 120km/h en komt luider erboven?

Is niet de ruit, is waarschijnlijk “het” laspunt net achter de deur idd boven het zijraam zeer moeilijk te vinden!
              Heb er bijna 1j naar gezocht, alles gedemonteerd gehad, ruiten eruit enz…!

Volledige bekleding boven de ruit + deur en zijstijl erachter demonteren (makkelijk, wel de “super” spelden vervangen want die kun je maar 1 x gebruiken!) gordels losleggen werkt makkelijker
              Stethoscoop nemen toerke doen (best 2 man…) om het laspunt te kunnen lokaliseren, tik met de hamer op fijne schroevendraaier positie laspunt en klaar… dat is het moeilijkste deel, bijna niet te bereiken!!!!!

Heb het nu terug dankzij 2 dagen Zolder, volgende week tikje bijgeven!

Succes!

Eerlijk vanaf de 996 kwalitatief Porsche onwaardige wagens! M’n 3.2 en 964’igers.. vele beter!

0

Hallo Wim,

w40 al geprobeerd, maar niet echt beter resultaat.
                Toch bedankt!

Kay

0
                Wim

Iets van vet en dun spul (WD40) tussen spuiten, maar we silicone vrij gebruiken.

0

Niemand enig idee hoe ik dit kan oplossen zonder demontage en nieuwe rubbers?

0
                  8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.