Koeling motor knippert

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Koeling motor knippert

• Maker
    Discussie

• Christophe
    Deelnemer

Kan iemand mij helpen?
      Deze avond bij het terugkeren met de 996 ging het lichtje van de temperatuurmeter (koeling) knipperen.. Toerental draaide al een tijdje +4000. Bij aankomst zette ik motor af om de garage te openen en startte na 2min later weer op. Geen knipperend lichtje meer te bespeuren.
      Mijn liefste valt nog een paar maand onder garantie tweedehands.
      Dien ik mij zorgen te maken en naar de garage te bellen (geen oe dealer) of vormt dit geen probleem?

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
      • Als je de coorbumper demonteert (wat vijzen, 10 min werk) kun je zien of er niet te veel bladeren zich hebben opgehoopt aan de radiators links & rechts.

Teveel opgehoopte vuiligheid kan ervoor zorgen dat je niet meer geneig koeling hebt.

Een heel gemakkelijk klusje.

Mocht alles proper zijn, en het koelvloeistof-niveau ok en je krijgt toch nog af en toe een knipperend lichtje, dan zou ik toch eens binnenspringen bij de garage, zeker nu de wagen nog onder garantie valt.

best naar de garage gaan, je weet nooit wat het kan zijn, en dan ben mss toch zeker dat als er iets mis is je garantie niet voor niets is

Kniperend temp lichtje duid op een te laag waterpeil of te hoge temperatuur motorcompartiment dacht ik.
            Zou kunnen dat de ventilator niet meer werkt onder de motorkap.

3 reacties aan het bekijken - 16 tot 18 (van in totaal 18)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.