koeltemp motor

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 koeltemp motor

• Maker
    Discussie

• Filip
    Deelnemer

[b]Beste leden, zoals U ziet ben ik hier nieuw.

ivm 996 bwj 1999.
      Ik zal een achterspoiler voor 996 plaatsen.
      Nu weet ik dat er een ventilator zit in de huidige spoiler.
      Klopt het dat deze pas werkt bij een motortemp van 102 graden, en /of bij een ruimte temp van 60 graden. Die 102 graden vind ik precies wat veel, kan ik deze temp vervroegen naar bvb 92 – 95 graden door een andere thermostaat te steken.Ik ben absoluut geen porsche kenner hoor.Ik heb schrik voor join de culasse. Dank op voorhand.[/b]

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
    • PB

Beige interieur, helemaal Mushroom zijn kleur. :first:

Het zal zo’n donkerblauwe zijn met beige-geel interieur.
          En helaas nog geen foto’s. zoals eerder vermeld ik moet nog 2-3 weeeeeeken geduld hebben. Mens, wachten kan toch stresserend zijn hoor…

Speedy op een zwarte zou een oranje striping en wielen niet mis staan hoor . 😉 Welk kleur heb je ?
            Van de spoiler zou ik afblijven .

Bedankt allemaal hoor.
              Weet nu wat ik moet doen. Voorlopig blijft hij zo zoals ik hem zal ontvangen.

Dwz : basic dus, al vind ik een p niet echt een een basic wagen… :mrgreen:

Mush +1

Wim

Helemaal gelijk Mush, maar het is we Sjonnie hè. :mrgreen:

Neen.
                    ‘t Is ofwel de standaard beweegbare, ofwel een vaste.
                    En tussen ons gezegd en gezwegen: een spoiler op een Porsche hoort alleen als hij zo uit de fabriek komen rollen is. Voor de rest beter afblijven.
                    Heb je geld stuk te slaan koop dan een verlagingsset (eigenlijk ook al fout, maar soit) of een set wielen. Gaat je Porsche veel beter staan dan een Johnny spoiler.

Nog eens bedankt hoor, ik begrijp al iets meer dus ik ga niet kiezen voor een vaste uitvoering.
                      Maar bestaan er dan vleugeltjes (spoilertjes) die wel mee kunnen bewegen met die originele ? of heb ik iets uitgevonden…
                      Dus als U modellen of leveranciers weet voor deze spoilertjes ..laat maar komen. Thanks !!!

Wim

Maar dat is dus een vaste, en die komt dus niet omhoog.
                        Deze haalt de koeling naar bonnen via de zij gaten die in de spoiler zitten.
                        Je zult de andere dus moeten verwijderen om deze erop te monteren, of een andere motor kap erbij kopen, zodat je hem eventueel later gewoon kunt omwisselen.

l_COM000766.jpg
                          Zou gaan over deze.

Ps hoop dat foto goed gepost is.

Wim

Over wat voor spoiler praten we dan buiten de originele?

Misschien mogelijk om een foto te plaatsen.
                            Want de grotere orginele spoilers op de motorklep, bewegen niet en zijn vaste.

Dus gewoon zo laten, is misschien raar maar zal de wagen pas ontvangen binnen 3-tal weken. Ben nu al een beetje aan voorbereiden…

Betreffende die spoiler, weet iemand of de orginele vleugel(spoilertje) voldoende kracht heeft om een normaal gezien toch zwaardere spoiler omhoog te krijgen, of moet daar iets in aangepast worden..

Wim

Wat geeft de meter aan op het dashboard, als die gewoon rond de 90 graden staat is het goed.
                                Het gesloten en onder druk werkende koelsysteem gaat pas koken rond de 130 graden.

Motors van Porsche worden nu eenmaal warmer als van een gewone auto, die van de lucht gekoelde gaan op bedrijfstemperatuur als ze goed gebruikt worden gewoon naar 150 graden.

13 reacties aan het bekijken - 16 tot 28 (van in totaal 28)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.