koffer

• Maker
    Discussie
  • ik heb mijn auto met de hoge drukspuit afgewasse en nu gaat die koffer niet meer open autom. en als ik het met de sleutel wil doen gaat alleen het rechtse slotje open en links niet (ja dus gaat de koffer niet open) ?

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • oke bedankt voor nieuws.
      en dan heb ik weer wat sleutel werk 😛

Is een veel voorkomend probleempje. Je kan de achterbank plat leggen en dan in de bagageruimte kruipen om zo het hefboompje (metalen staafje) dat het slot (centraal) met het ontgrendelmechanisme (links en rechts) verbindt los te trekken. Je kan dan het hefboompje manueel bedienen om zo te ontgrendelen.

Om het probleem op te lossen kan je eerst proberen om alles eens goed proper te maken en terug in te vetten. Waarschijnlijk zal je de slotpen (in de achterklep) terug moeten afstellen. Dit doe je door het ontgrendelmechanisme los te zetten (2 moeren) en een beetje op te schuiven. Je mag het niet te ver opschiuven om te voorkomen dat de achterklep open gaat tijdens het rijden.

Anoniem

Dan zal je van de binnenkant moeten prutsen om het open te krijgen. Ik heb eens hetzelfde voorgehad met de mijne, maar ik heb spijtig genoeg 8) een cabrio versie. Ik kan je verzekeren dat het niet simpel was om door de smalle opening van de (gelukkig…) neerklapbare achterbank met een lange sleutel het slot los te vijzen. Eens de 2 moeren los zijn kan je zo de achterklep terug openen.

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.