Kofferdeksel 997 open krijgen zonder stroom

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Kofferdeksel 997 open krijgen zonder stroom

• Maker
    Discussie
  • Hello P-lovers,

k’Zit in de knoei…
    Gisteren telefoon gekregen van de alarmcentrale met de melding dat de batterij van de P leeg is 😯
    Kan ook wel zijn want met dit slechte weer komt de P niet buiten en aangezien er geen stroomvoorziening is in de garage waar de P staat kan ik er ook geen druppellader aanhangen 😐

Normaal gezien is dat ook geen probleem; ik ga dan naar de garage, leg er de startkabels aan naar de daily en starten maar 😆

Maar deze keer is de batterij helemaal leeg met als gevolg dat het kofferdeksel niet meer open kan… En laat daar nu net de batterij zitten… 🙁

Iemand een idee hoe het kofferdeksel open te krijgen zonder batterij/stroom?

Alle hulp is welkom :respect2:

Thnx,

Plumber

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
    • tellertje van paar € er tussen

Is ook geen optie.
        Ik zal eens met de syndicus moeten gaan praten denk ik om te vragen of er op de één of andere manier geen stroom te krijgen is in de garage…

Is eigenlijk allemaal niet zo moeilijk want de andere zijde van de garages heeft iedereen stroom . 💡
        Maar ja, als je dan vraagt of je stroom kan krijgen van een buur zal het wel zijn “hoeveel ga je verbruiken, etc…”. Begin daar maar eens op te antwoorden…

Wim

En een paneel buiten plaatsen. 💡

Neen, niet mogelijk, is een ondergrondse garage zonder raampjes 😐
            Heb hier ooit al eens een topic over opgestart 🙁

Heb je een raampje in je garagebox ? Druppellader op zonne-energie ?

Bon, vandaag opnieuw geprobeerd maar deze keer de met de booster knop on “ON” :mrgreen:
                En deze keer ging de koffer onmiddelijk open :first: Straf hé :mrgreen:

Die booster is wel niet veel waard, de wagen ermee starten kon ik vergeten; ik heb de wagen buiten moeten duwen en hem starten via de batterij van de daily.

Maar allée, we kunnen weeral :driver:

PS: iemand een idee waar ik een deftige batterij booster kan kopen? Want die van de Auto5 is maar niks 🙄

Anoniem

Lang leve de moderne auto :happy:
                  Geef mij maar een oudje 😀
                  Neen in begrijp de problemen, ik heb ook al zulke dingen meegemaakt met mijn playstation BMW elektronica 😕

Precies goe bezig he Plumber. :sarcastisch :sarcastisch :sarcastisch

Bon… vandaag dus effe naar de Auto5 gereden om een batterij booster te gaan kopen… 8)
                      Kon dan ook bijna niet wachten om die s’avonds aan te sluiten op de zekeringkast van de P om die f*cking koffer open te krijgen.

Minutieus die lompe batterij klemmen op de “zekering” aangesloten en de andere kant op de massa (jaja, rood is + en zwart is – :mrgreen: , my name is Plumber, not Mushroom :mrgreen: )

Effe trekken aan de knop om de koffer open te krijgen…. niets :wtf:

27 keer kabeltjes nagekeken, terug los en vast gemaakt… niets :wtf:

Knopje voor de stroom op de booster 20 keer op en af gezet, nog steeds niets :wtf:

Aha, ideetje: t’zal wel zijn omdat de sleutel niet in het contact steekt. Effe geprobeerd met de sleutel … niets :wtf:

Sleutel er terug uit willen halen, gaat niet meer, sleutel wil niet meer uit het contact :wtf: :wtf:

OK, effe beginnen panikeren. begon al te denken: shit, nu heb ik ook al het Mushroom syndroom :happy: :mrgreen:

Uitgestreden het strijdtoneel maar verlaten… met de sleutel in het contactslot (ahja, sleutel gaat er niet meer uit) en de deur open (ahja, omdat er geen stroom is gaat het raam niet naar beneden en kan de deur niet dicht) :wtf: En ja, zelf mocht de deur dicht kunnen zou ik hem toch niet op slot gekregen hebben want de sleutel steekt in het contact :wtf:

Nu maar hopen dat niemand de auto komt stelen deze nacht 👿 t’Is anders niet meer zo moeilijk 😥 (allee ja, t’moet dan wel een dief zijn die weet hoe de koffer open te krijgen :mrgreen: )

Terug thuis gekomen met die f*cking booster effe de mulitmeter gebruikt en spanning gemeten op de booster. Resultaat: 0V :wtf:

Bleek dat ik bij de Porsche dus continu met het aan/uit knopje van de 12V sigarettenaansteker uitgang op de booster aan het prutsen was 😳

Om effectief 12V te hebben was er een grote knop aan de zijkant van de booster :wtf: Die had ik in het halfdonker in de garage uiteraard niet gezien :wtf: :wtf: :wtf:

Bon, morgenavond opnieuw proberen. Hopelijk krijg ik dan meer leven in de brouwerij…

En dan te zeggen dat ik deze middag nog staan lachen heb met de miserie van Mushroom :engeltje:

PS: weet iemand of het normaal is dat je de sleutel niet uit het contact krijgt? Is dat omdat er helemaal geen stroom meer is?

Grtz,

Plumber

Wim

Alé, zit er dan ook nog, dus dubbele zekerheid. :applaus:

Anoniem

Indien dat ook niet werkt, dan zit er kant rechtervoorwiel een kabelken waaraan je kan trekken 😉

Wim

:applaus: Dus toch via de zekering kast.
                            Wist het niet zeker, maar dit vergeet ik ook niet meer nu. 😉

Heb ondertussen de oplossing gevonden…

:drink:

Thnx allen voor de tips.
                                Heb ondertussen de oplossing gevonden…

Nu enkel nog startkabels gaan kopen want die liggen natuurlijk in de koffer van de P :wtf:

Ik hou jullie op de hoogte van de verdere ontwikkelingen.

Attachments:
                                • Porsche.JPG

De plus is de rode draad :sarcastisch :happy:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 18)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.