Home › Forum › Porsche Talk › komt de crisis nu toch ook hard aan bij Porsche?
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 10 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 2 maanden geleden door John.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”TORHOUT” post=107980]Stuttgart. For the eighth time in a row, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, has successfully maintained its top billing in terms of popularity. The sports car maker occupies the pole position as the car brand with the maximum appeal in the United States. These were the findings of the latest survey “Automotive, Performance, Execution and Layout Study (APEAL)” conducted by the opinion research center J.D. Power and Associates.
Alongside the Porsche marque, the customers voted for the Porsche 911 as best vehicle in the Premium Sporty segment. The sporty SUV, the Cayenne, likewise won first place (segment: Midsize Premium Crossover SUV). Both models were given the J.D. Power Awards. Grades from ten different categories are integrated into the overall score including design, comfort, dynamic performance and suitability for everyday driving. The U.S. market researchers interviewed around 75,000 car owners with new vehicles that were registered for the first time in the period from November 2011 to February 2012.[/quote]Mooi zo. En de Amerikanen kunnen het weten. 😀
Ik heb gisteren in Brussel deze exclusieve avant-premiere gespot ! Met gewone platen erop ! :happy:
Attachments:Waarschijnlijk niet want de reply van audiotronics is 3 jaar oud 😉
[quote=”Audiotronics” post=60175]Gisterenavond aan café local ook al een panamera 4S zien rijden met gewone nummerplaten op 😯
Deze avond is de officiële voorstelling door Porsche Antwerpen = gratis eten en drinken 😆 [/quote]Je bedoelt 991 4S (ipv Panamera) vermoed ik … ❓
Stuttgart. For the eighth time in a row, Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, has successfully maintained its top billing in terms of popularity. The sports car maker occupies the pole position as the car brand with the maximum appeal in the United States. These were the findings of the latest survey “Automotive, Performance, Execution and Layout Study (APEAL)” conducted by the opinion research center J.D. Power and Associates.
Alongside the Porsche marque, the customers voted for the Porsche 911 as best vehicle in the Premium Sporty segment. The sporty SUV, the Cayenne, likewise won first place (segment: Midsize Premium Crossover SUV). Both models were given the J.D. Power Awards. Grades from ten different categories are integrated into the overall score including design, comfort, dynamic performance and suitability for everyday driving. The U.S. market researchers interviewed around 75,000 car owners with new vehicles that were registered for the first time in the period from November 2011 to February 2012.vorige zaterdag op de Kortrijksesteenweg aan de GB van St Denis Westrem ook de eerste tegengekomen met normale platen, een zilverkleurige. Viel eigenlijk wel mee, om die zo in het verkeer te zien rijden… ‘k had aleen de indruk dat de bestuurder niet echt veel zorgen maakte om een deftige ‘rodage’… 😯 🙄 ‘t ging nogal vlotjes vooruit…
Gisterenavond aan café local ook al een panamera 4S zien rijden met gewone nummerplaten op 😯
Deze avond is de officiële voorstelling door Porsche Antwerpen = gratis eten en drinken 😆Vreemd 😐
Een paar weken geleden heeft een maat van me deze toevallig ergens onderweg gespot
zijn er dan al kortingen tot 20% op een 997 ? Iemand een idee of er op Cayman S ook van die kortingen gegeven worden ?
Vandaag was er trouwens een persbericht van Porsche dat de Panamera op 12 september bij de Duitse dealers te verkrijgen is.
In de loop van september zouden de andere Europese lande, Zuid-Amerika en delen van Azie volgen.
Noord Amerika en Australie volgen in oktober, en China is in 2010 aan de beurt.Gisterenavond vernomen dat er al serieuze kortingen op de panamera zijn. Maar dat ze hun cayenne van minder dan 12 maanden oud beter konden “weggeven” dan over te laten. Dat is dan weer de weerzijde van d emedaille 😥
20% op een 997 begint wel mooi te worden. Zo geraak ik misschien nog aan een nettoprijs van 70.000 EURO
(dat is het maximumbudget dat ik van mijn madam krijg voor een nieuwe wagen).dit zou best wel eens kunnen dat de winstcijfers bij Porsche best nog meevallen, want die kortingsoorlogen die her en der woeden zal de fabrikant zelf vaak een zorg zijn: hij heeft nu eenmaal die wagen al verkocht aan de prijs die zij er dienen voor te hebben!
Jaren geleden las ik een aanverwant artikel over de enorme prijsverschillen die er internationaal op een (nieuwe) Honda motor kunnen zitten, en de zin en onzin van grijs imports! Waarbij de conclusie was dat de zeer verschillende prijzen door verschillende nationale tax en BTW-systemen uiteindelijk her en der enkel de consument op kosten jagen, maar dat dit de fabrikant een zorg zal zijn, want al die motoren zijn uiteindelijk voor dezelfde prijs de deur uitgegaan bij de fabriek… de prijs die zij er dienen voor te hebben om uit de kosten te geraken. Pech voor wie die grote stock aankocht en ze nadien niet kwijtgeraakt!Pech voor de tweedehandswaarde van andere klanten… Voor de fabriek tellen uiteindelijk enkel de verkoopscijfers… en het zal hun een zorg zijn aan wie/welk land/welk BTW-systeem…
maar ondanks de crisis verwacht Porsche toch nog double-digit winst cijfers voor het fiscale jaar 2008-2009.
Dat stond in hetzelfde persbericht vermeld waarin ook de tijdelijke arbeidsduurverkorting in gemeld werd.voor de geinteresseerden heb ik het persbericht op Liebe zu Ihm gezet
[quote=”porschky”:1n4sgkye]http://www.demorgen.be/dm/nl/3324/Financiele-crisis/article/detail/987460/2009/09/03/Porsche-voert-voor-het-eerst-tijdelijke-werkloosheid-in.dhtml[/quote]
Ook in Gazet van Antwerpen een artikel over de autocrisis.
Porsche dealer geeft 20% korting op 997 stockmodellen, nog nooit gebeurd.Slachtoffers zijn natuurlijk weeral de kopers die een lopende bestelling hebben en niet kunnen genieten van deze korting.
Als we spreken over een bedrag van 100.000 euro heb je al vlug 20.000 euro aan je been of verdiend. 🙄Een kennis van me heeft een Audi garage en op de R8 krijg je momenteel 15%.
Beste koopje doe je momenteel door een Jaguar te kopen, doe je dit via de dealer heb je grote korting, koop je parallel via garage Beerens in Antwerpen dan gaat de korting nog hoger. Zij hebben namelijk de Jaguar nieuwstock van het failliete bedrijf Kroymans overgenomen. Koop je daar een XJ van 79.800 euro dan betaal je 51.870 euro, dus een korting van 35%.
En wie het lowbudget wil houden doet de beste koopjes bij Cardoen, 2 halen, 1 betalen 😀
Ik vrees dat het einde van de crisis nog niet in zicht is.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.