komt er een 911 plug-in ??

Home Forum Porsche Talk komt er een 911 plug-in ??

  • Maker
    Discussie

  • deepee
    Deelnemer

      Porsche-CEO: “dit jaar beslissing over plug-in 911″

      Als je dacht dat er nog een paar heilige huisjes waren waartegen niet werd geschopt, dan heb je het mis. Een plug-in Porsche 911 is dichterbij dan je denkt.

      Nog dit jaar moet de beslissing vallen of er wel of geen plug-in hybrideversie van de Porsche 911 komt, zo vertelt Porsche’s CEO Matthias Mueller aan Automotive News. “Waarom niet?”, vervolgt de topman, “we hebben immers veel ervaring met deze techniek bij Porsche.” Volgens Mueller moeten we plug-in’s dan ook niet per se als een middel zien om brandstof te besparen, maar vooral als een manier om het vermogen een boost te geven.

      Dat bewees Porsche al met de 918 Spyder, met een gecombineerd vermogen van 887 pk. Maar de focus op vermogen ten spijt, over de 918 Spyder hoeft wel slechts 14 procent te worden bijgeteld. Dezelfde bijtelling geldt ook voor Porsche’s andere plug-in’s, de Panamera en Cayenne S E-Hybrid. De focus ligt dus echt niet alleen op meer vermogen. Met drie plug-in-modellen zijn er overigens maar weinig fabrikanten met zo veel ervaring met stekkerauto’s als Porsche.

      Dat er ook over een 911 met stekker wordt nagedacht, is dan ook minder vreemd dan het lijkt. Zo zou een conventionele achterwielaangedreven Porsche 911 met een of twee elektromotoren op de vooras een effectieve manier zijn om een vierwielaangedreven versie te maken. Mueller ziet plug-in-techniek als de oplossing voor de nabije toekomst, die 911 met stekker zal er waarschijnlijk dus wel komen. Wie weet wordt een 911 zakelijk rijden ooit nog eens interessant…

      bron: autoblog nl

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
      • In CAR Magazine heeft men het over 485bhp (=490 PK).

        Batterijen vooraan is een slecht idee. Kwetsbaar bij ongevallen (ik heb al een horror gehoord van een hybrid Panamera die tegen een paaltje maneuvreerde…) en nefast voor de wegligging en het stuurgevoel.

          Porsche 911 992 hybride: even snel als de Turbo?

          Porsche heeft meer details vrijgegeven over de nieuwe 911 992 hybride. Het belooft een snel ding te worden. August Achleitner, ontwikkelingsmanager van de Porsche 911 992, heeft meer info gegeven over de toekomstige 911 hybride. De basis ligt volgens hem bij de andere hybride modellen in het gamma:“We hebben gebruik gemaakt van de opgedane ervaring bij de hybride versies van de Cayenne en de Panamera, en zelfs van de 918 Spyder. Die kennis hebben we toegepast bij de nieuwe 911.” Het wordt dus een plug-in hybride, waarmee het ook mogelijk is om korte afstanden volledig elektrisch af te leggen.

          De Porsche 911 992 staat nog op het platform van de 991, waardoor er geen extra ruimte beschikbaar was voor een elektromotor. De oplossing kwam opnieuw van de Panamera en Cayenne: de PDK met 8 verzetten uit die modellen is compacter en biedt plaats voor dat elektrische gedeelte. Bovendien kan de bak tot 800 Nm koppel aan, noodzakelijk voor het hoge koppel van een elektromotor. Ook nieuw is de vierwielaandrijving, daarmee kan tot 50% van het koppel naar de voorwielen worden gebracht.

          Achleitner wou nog niets onthullen over de prestaties van deze toekomstige 911 hybride, maar hij maakte wel het vergelijk met de Panamera S E-Hybrid. Die heeft een 140 pk en 240 Nm sterke elektromotor, opgeteld bij de 450 pk sterke Carrera S zou het totaalvermogen dus tegen dat van de vorige Turbo S (580 pk, 700 Nm) aan kunnen schurken, met zelfs een nog hoger koppel. Dat dat flitsende prestaties geeft, staat buiten kijf.

          Ook het bochtenwerk zou niet te veel moeten lijden onder het meergewicht van de elektromotor en batterij: de batterij zou vooraan moeten zitten, wat gunstig is voor de gewichtsverdeling (nu 39/61 voor de Carrera S). Ook is het mogelijk dat de batterij voor een lager zwaartepunt zorgt, wat de kilo’s een beetje compenseert. We zullen het allemaal zeker weten wanneer Porsche eindelijk met de hybride komt, maar dat zou nog enkele maanden tot zelfs een paar jaar kunnen duren.

            Over 10 jaar vind iedereen het normaal dat je je Porsche aan de stekker zet. Van luchtgekoeld naar watergekoeld heeft ook lang geduurd maar is geaccepteerd.

              Two plug-in hybrid Porsche 911s to arrive when new 992 car is revealed next year, and our exclusive images preview the look.
              The next all-new Porsche 911, set to be unveiled in 2019, will be the first-ever production version to get hybrid power, Auto Express can confirm.
              And the shock news is, there could be two new 911 plug-in hybrids on the way: one to sit in the middle of the range as an alternative to the regular Carrera model, and then another positioned at the top of the range, potentially alongside the flagship 911 Turbo.
              Auto Express understands there’s a passionate debate in play among Porsche engineers and decision-makers surrounding the creation of a top-flight 911 hybrid. The iconic sports car is a precious commodity to Porsche, so comes under the biggest scrutiny of all in terms of future development.


              Yet the inevitable move towards hybrid and full-electric models is already well under way at the company, hence the debate over what to do with and which powertrains to offer in the next 911, previewed in our exclusive images, and captured on test by our spies.

              What’s certain is that the basic platform for the car has already been “fully developed to accept a hybrid powertrain”, according to our source.

              In basic form that powertrain will be similar in principle to the four-wheel-drive, 3.0-litre turbo, 100kW electric propulsion system launched recently in the Cayenne E-Hybrid, which in V6 form produces a combined 455bhp and 700Nm. But in the flat-six 911 the powertrain will be tuned to produce more sporting responses and sounds. It will be linked to a dual-clutch PDK gearbox.
              Expect a 0-62mph sprint time of less than four seconds from the basic 911 hybrid, with a maximum speed of more than 180mph, as well as official economy of 80mpg-plus and CO2 emissions of less than 80g/km.

              Crucially, a hybrid powertrain will also add at least 250kg to the kerbweight of the next 911 compared with petrol-only equivalents, but Porsche insiders say the lessons learned from the 918 Spyder and Cayenne E-Hybrid projects will help them maintain the 911’s agility.

              In certain dynamic respects hybrid power can be used as a plus, say the firm’s hybrid engineers, with four-wheel-drive e-power adding not just traction but also handling flexibility to the 911 recipe.

              But it’s the potential for Porsche to add a second, more powerful hybrid 911, to sit alongside the Turbo and Turbo S right at the top of the range, that’s causing the most consternation behind closed doors, our sources claim.

              The brand’s move towards hybrids and fully electric cars in future is now in full swing, with the Mission E saloon and entrance to Formula E also confirmed.

                What else do we know about the 2019 Porsche 911?

                Although the current 991 generation received a batch of ‘991.2’ updates in 2015, including a new family of turbocharged engines, it was originally launched back in 2011 – so it’s no longer in its first flush of youth.
                The upcoming eighth-generation 911 will be built around an update to the rear- and all-wheel drive hardware. And this time, from the 992.2 second-generation model due in 2023, there will be a plug-in 911.

                A hybrid 911? Really?

                For sure. We hear the 992.2 will mix a 3.0 flat six with a 70kW e-motor and 10.8kWh battery pack, for short bursts of silent running and devastating performance. Like 3.5sec 0-62mph and 197mph flat-out.
                We already know Porsche is working on a pure-electric production model influenced by 2015’s Mission E concept, while other large cars in its range – such as the new Panamera – will supplement their engines with electric power to boost both performance and efficiency.

                  Klopt Wim.
                  Er zijn in de jaren 90 zelf een heleboel hybride ontwikkeling projecten opgekocht geweest in de USA door de olie mannen.
                  De olie moet verkocht geraken.
                  http://www.sjsu.edu/faculty/watkins/electriccar.htm

                  Wim

                    Er is in 2015 al systemen ontwikkelt die een extra radius geven van ongeveer 150 km en weegt 25 kg en is de grote van een koelbox.
                    Is een soort reserve wat ontwikkeld is net als de 5 liter jerrycan voor benzine.
                    Maar hoor je allemaal niks meer van.

                    Maar kan nog steeds niet het beschreven vinden, wel van trolley bussen die met een aanhanger als generator in de jaren 60 al buiten de stad zonder elctro draden konden rijden.

                      Mja, bij de i3 gaat het ook maar om een 2-cilinder. Op de website geeft BMW een meergewicht van 120kg.

                      Wim

                        Was een 1 cilinder dieseltje met generator, dus zal de auto niet zoveel zwaarder maken omdat het accupakket kleiner was omdat dit constant werd bijgeladen.

                        Ben nog ook het zoeken op het web of ik er nog iets over kan vinden.
                        Maar zal net als bij de ander gevallen zijn, die krijgen wel bepaalde dingen van het web verwijderdm en wij niet.

                        Dus voor zulke bedrijven gaat het niet op……pas op wat je post op het web, want blijft voor eeuwig aanwezig. 💡 en :think:

                          Dat is toch gewoon een range extender zoals de vorige Opel Ampera of de Fisker Karma of de BMW i3 met extra benzinemotor? En uiteindelijk is dat een tussenoplossing die complex is en de auto alleen maar zwaarder maakt, toch?

                          Wim

                            Probleem voor stroom begint zich nu al voor te doen, want in Duitsland moeten de bruinkoolmijn al overuren draaien om de voorziening te kunnen garanderen.
                            Ik kan mij trouwens ook nog herinneren dat er in België een paar winters terug ook al een probleem was met stroom, en andere landen waaronder Nederland moest bijleveren.

                            Ben benieuwd of elke lantaarnpaal straks een extra stopcontact gaat krijgen om de auto’s van stroom te kunnen voorzien, en als we een keer meer dan 800 km gaan rijden wat er dan gaat gebeuren bij de stroomlaadstations.

                            Ik snap niet waar het concept naar toe gegaan is van Toyota, waar ze een klein 1 cilinder dieselmotortje hadden om de generator aan te drijven en zo tijdens het rijden de accu’s bijlaadde.
                            Verbruik was toen 1 liter diesel op 1,5 uur en kon je gewoon normaal alle km’s die je wilde rijden kon rijden.

                            Maar zal net als bij die Fransman zijn die toen een bepaalde motor uitgevonden had waardoor de petro industrie buitenspel gezet werd, en door Shell alles ontnomen is en de mond gesnoerd werd.

                            Nee……dat mag er niet komen, want worden teveel partijen die iets willen verdienen buiten spel gezet. :think:

                              Er is weer nieuw nieuws over Porsche en hun toekomst met volledig elektrische en plug-in hybride voertuigen.

                              Oliver Blume, de man bij Porsche, heeft bij onze collega’s van Automotive News en tipje van de groene toekomst van Porsche belicht. Een plug-in hybride van de epische 911 staat er weldegelijk aan te komen al is het nog wel even wachten tot 2023.

                              2019 wordt het jaar van het allernieuwste model van de 911 en bij de ontwikkeling van deze wagen is er in het onderstel al rekening gehouden met de plekbesparing voor een eventuele batterij en daaraan kan je zien dat Porsche veel zorg draagt voor het idee. Naast de huidige hybride-versies, Panamera en Cayenne, zullen we in de toekomst er nog heel wat zien bij komen en dan zwijgen we nog over de Mission E die de Tesla moet aanvallen.

                                Ah, oei, en wat nu ? Dan kunnen ze toch nog alleen maar inzetten op doorgedreven “leichtbau” ?

                                  After 54 years, the 1 millionth Porsche 911 rolled off the assembly line. At an event to celebrate the car’s storied history, August Achleitner, head of 718 and 911 development, confirmed to Car and Driver that development of a plug-in hybrid 911 has been canceled. In fact, the project was scrapped sometime late last year. It seems the car brought with it too many compromises.
                                  Last year, Porsche said it was working on a hybrid version of each one of its models. We expected a plug-in variant of the upcoming 992 generation 911. It seems that the weight, packaging, and price of a hybrid system was insurmountable without severely compromising what makes a 911 a 911. The focus now is to make the current model even more efficient.

                                  bron: autoblog.com

                                    Prachtig filmke dat het buikgevoel enkel nog meer aanwakkert :respect2:

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 52)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.