komt er een 911 plug-in ??

Home Forum Porsche Talk komt er een 911 plug-in ??

  • Maker
    Discussie

  • deepee
    Deelnemer

      Porsche-CEO: “dit jaar beslissing over plug-in 911″

      Als je dacht dat er nog een paar heilige huisjes waren waartegen niet werd geschopt, dan heb je het mis. Een plug-in Porsche 911 is dichterbij dan je denkt.

      Nog dit jaar moet de beslissing vallen of er wel of geen plug-in hybrideversie van de Porsche 911 komt, zo vertelt Porsche’s CEO Matthias Mueller aan Automotive News. “Waarom niet?”, vervolgt de topman, “we hebben immers veel ervaring met deze techniek bij Porsche.” Volgens Mueller moeten we plug-in’s dan ook niet per se als een middel zien om brandstof te besparen, maar vooral als een manier om het vermogen een boost te geven.

      Dat bewees Porsche al met de 918 Spyder, met een gecombineerd vermogen van 887 pk. Maar de focus op vermogen ten spijt, over de 918 Spyder hoeft wel slechts 14 procent te worden bijgeteld. Dezelfde bijtelling geldt ook voor Porsche’s andere plug-in’s, de Panamera en Cayenne S E-Hybrid. De focus ligt dus echt niet alleen op meer vermogen. Met drie plug-in-modellen zijn er overigens maar weinig fabrikanten met zo veel ervaring met stekkerauto’s als Porsche.

      Dat er ook over een 911 met stekker wordt nagedacht, is dan ook minder vreemd dan het lijkt. Zo zou een conventionele achterwielaangedreven Porsche 911 met een of twee elektromotoren op de vooras een effectieve manier zijn om een vierwielaangedreven versie te maken. Mueller ziet plug-in-techniek als de oplossing voor de nabije toekomst, die 911 met stekker zal er waarschijnlijk dus wel komen. Wie weet wordt een 911 zakelijk rijden ooit nog eens interessant…

      bron: autoblog nl

    15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
      • The design of the Concept Study Mission E

          [quote=”JV” post=228519]…handig om ‘s nachts stilletjes thuis te komen
          … En als de puberteit of midlife crisis even op speelt dan koop je een toycar :)[/quote]

          Je moet kiezen en niet van twee walletjes willen eten. :what:

            Zou dan ongeveer samen komen met de E-mission. Als dan de prijzen in dezelfde richting liggen dan zou dat bij velen slapeloze nachten bezorgen. Voor daily niets beter dan een hybride. Fiscaal goed, laag verbruik zelfs bij sportief gebruik, handig om ‘s nachts stilletjes thuis te komen,in alle rust cruizen, ideaal voor langere afstanden … En als de puberteit of midlife crisis even op speelt dan koop je een toycar 🙂

              Porsche ontwikkelt een herlaadbare hybride op basis van de 911. Dat is iets voor de volgende generatie, verwacht in 2018.

              Porsche staat op het punt om de komst van een 911 plug-inhybride officieel aan te kondigen. Het is de baas van Porsche zelf, Olivier Blume, die dit aankondigde in een interview met de Duitse krant Westfalen-Blatt. Hij geeft zelfs al enkele details prijs. 50 km elektrisch Blume bleek opvallend openhartig, terwijl hij zelf nog maar net in functie is als opvolger van Matthias Müller, die na de hele Volkswagen-affaire aan het hoofd van de groep kwam.
              Blume liet al enkele details doorschemeren, zoals het feit dat deze plug-inhybride beschikbaar wordt in de volgende generatie van de 911 (verwacht in 2018) en dat de autonomie in 100 procent elektrische modus 31 mijl of 50 km bereikt (in theorie). Geen autonoom rijden. Ondanks die aankondiging, liet Olivier Blume niets meer los.
              Er is dus nog geen informatie over het verbruik of de CO2-uitstoot en ook niet over de verkoopdoelstellingen, die top secret blijven. Olivier Blume gaf in hetzelfde interview wel nog mee dat de technologie voor autonoom rijden nog niet voor meteen is. Dat zal de echte Porsche-fans geruststellen.

              bron: autogids

                Porsche engineering boss reveals hybrid and electric versions of the Porsche 911 sports car are planned

                Porsche’s newly turbocharged 911 will get an eco-friendly plug-in hybrid powertrain when the next generation car is launched within the next four years.

                Speaking to Auto Express as the wraps came off the fastest-ever 911 Turbo at the Detroit Motor Show, 911 engineering boss Dr Erhard Mossle said, “We are, of course, working on different solutions and we’re also working on an all-electric car.

                “And of course, we are discussing plug-in solutions for the 911, but there are a lot of things to solve with packaging in the car and other things to solve. It will maybe be in the next generation, yes.”

                Mossle was quick to stress that the plug-in 911 would still be performance focused and the technology is likely to work with six-cylinder engines. “As far as I can see we will stick with six-cylinder engines because we have a good positioning with 911 and six cylinder and 718 [Boxster and Caymen] with four cylinders. Even the six cylinder engines have a lot of potential to reduce consumption and CO2 emissions.

                Mossle also revealed that Porsche will be leading the VW group’s performance hybrid development, “918 Spider was a good example and our race car is a good example – it’s the most sophisticated race car. So we are at the front when it comes to any systems like this.”

                  Eerder omdat jij volgende keer de plaats van uw madam in wil nemen en dus naast Sensa wil zitten…. :ass:

                  Allemaal mooie berekeningen voor de zelfstandigen onder ons…. :up:
                  Ik zou ook een E hybrid nemen of zelfs een Tesla mocht ik een eigen firma hebben en de kost kunnen dragen. Helaas heb ik niet veel af te trekken….(Sensa, hou u in!) 😉 van de belastingen….
                  Mss moet ik mij eens gaan bezinnen over mijn toekomst….heb toch nog eel slordige 26jaar voor de boeg…. 😈

                    [hide]Waarom geef je dat niet graag toe Sensa ? Zijn wij geen vriendjes meer dan ? 🙁
                    Toch niet om dat ik met uw Van Gogh gelachen heb he, kan er toch ook niks aan doen dat ik een cultuurbarbaar ben …[/hide]

                      [hide]Ik geef het niet graag toe, maar de redenering van BCCars klopt helemaal. De totale kostprijs om een auto 8of iets anders) te bezitten is meer dan de huidige aanschafwaarde en de onmiddellike taksen erop.

                      Eigenlijk moet je simpelweg alle uitgaven (financiering, taksen, verbruik, verzekering, …etc) en de eventueel daaraan gerelateerde terugbetalingen (of minder betalen) van belastingen in +’en en -en op op een tijdslijn zetten (vergeet de geschatte restwaarde na bv 5 jaar niet) en dan al die bedragen verdisconteren naar vandaag (alhoewel met de interestvoeten van heden moet je dat niet noodzakelijkerwijs doen) en dan de uitkomsten van de verschillende wagens met elkaar vergelijken.

                      Een op het eerste zicht dure auto zou wel eens goedkoper (minder cash out) kunnen zijn dan je verwacht. [/hide]

                        [hide]Ik ken je uitstoot niet Yellow, maar vaak bij sportwagens met hogere uitstoot betaal over 4à5 jaar tijd de prijs van je wagen nog eens in VAA. Jouw bak van 50k kost voor een bedrijf 100k als je die VAA meetelt. Zoals jij aangeeft over 10j wordt dit 150k. Wanneer die 127k auto zeer weinig VAA kost zal het TCO plaatje weinig afwijken.
                        Verder, als je TCO bestaat uit 50% kost en 50% VAA bij hoge uitstoters, kan je van die 50% kosten al maar maximum 60à70 % in aftrek brengen. Als je TCO bestaat uit 80% kosten en 20% VAA, dan kan je ook nog een 90% bij hybrides en 120% bij electrische wagens in aftrek brengen van je winst. En aftrek van je winst wil zeggen minder belastingen. Ook dit is eigenlijk iets wat je in rekening brengt bij de berekening van je TCO.
                        Plus normaal gezien ga je van die auto van 127k na 5 jaar meer geld terugkrijgen dan van die van 50k.
                        Daarom dat Veronique De Kock niet alleen een mooie maar ook een wijze madam is met haar keuze voor een Cayenne Hybride als haar zakelijke wagen 🙂

                        Allez, wat ik hier schrijf is geen exacte wetenschap of berekening he, gewoon effe conceptuele ballpark numbers om je een idee te geven.
                        [/hide]

                          [quote=”bccars” post=226088][/quote]

                          Juist, maar je moet die 127K toch verdienen. Ik vind 50K al een hele slok, maar over 10 jaar verdeeld gun ik het mezelf. Maar 127K???

                          En hoeveel verstook je op jaarbasis? De mijne verbruikt 10 liter / 100 km, misschien iets meer als het enkel korte ritjes zijn, minder bij relatief reglementair rijden. Dat kost vandaag 11,70 euro voor 100 km. Ik rij 15K km = 150 x 100 km. Kost dus 150 x €11,70 = €1.755 ‘Nuff said.

                          Maar ik zie ook evenveel BMW i8 als i3 op de baan, dus het is niet alleen met de portemonnee dat je zoiets koopt. 600 pk is niet weinig!

                          Wim

                            Het is een mooie Porsche, maar ik heb sowieso al niks met moderne auto’s, en zekers niet met dienen eletrieke boel. 😳

                              [hide]Aankoopprijs is maar 1 van de elementen die je in acht neemt bij de berekening van de TCO van een bedrijfswagen ![/hide]

                                [quote=”JV” post=225412]
                                Als dan de prijs ongeveer zoals een tesla P90D is dan zal het een topper in verkoop worden![/quote]

                                127.000 euro? Dan zal het toch niet aan mij zijn dat ze er één verkopen…
                                Maar hij blijft prachtig.

                                porsche-mission-e-concept-60-full-info-news-car-and-driver-photo-662054-s-original.jpg

                                  Uuuuuuuff… dat is wel een hele mooie.

                                    Andere kleur en vooral de velgen niet zo opvallend. Verder mogen ze er af blijven en leveren.
                                    Pikant voordeel : 100% fiscaliteit en bijna geen VAA (zoals de Tesla) :applaus:
                                    Opladen met zonnepanelen en gratis cruizen 😀
                                    Als dan de prijs ongeveer zoals een tesla P90D is dan zal het een topper in verkoop worden!

                                  15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 52)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.