komt er een 911 plug-in ??

Home Forum Porsche Talk komt er een 911 plug-in ??

  • Maker
    Discussie

  • deepee
    Deelnemer

      Porsche-CEO: “dit jaar beslissing over plug-in 911″

      Als je dacht dat er nog een paar heilige huisjes waren waartegen niet werd geschopt, dan heb je het mis. Een plug-in Porsche 911 is dichterbij dan je denkt.

      Nog dit jaar moet de beslissing vallen of er wel of geen plug-in hybrideversie van de Porsche 911 komt, zo vertelt Porsche’s CEO Matthias Mueller aan Automotive News. “Waarom niet?”, vervolgt de topman, “we hebben immers veel ervaring met deze techniek bij Porsche.” Volgens Mueller moeten we plug-in’s dan ook niet per se als een middel zien om brandstof te besparen, maar vooral als een manier om het vermogen een boost te geven.

      Dat bewees Porsche al met de 918 Spyder, met een gecombineerd vermogen van 887 pk. Maar de focus op vermogen ten spijt, over de 918 Spyder hoeft wel slechts 14 procent te worden bijgeteld. Dezelfde bijtelling geldt ook voor Porsche’s andere plug-in’s, de Panamera en Cayenne S E-Hybrid. De focus ligt dus echt niet alleen op meer vermogen. Met drie plug-in-modellen zijn er overigens maar weinig fabrikanten met zo veel ervaring met stekkerauto’s als Porsche.

      Dat er ook over een 911 met stekker wordt nagedacht, is dan ook minder vreemd dan het lijkt. Zo zou een conventionele achterwielaangedreven Porsche 911 met een of twee elektromotoren op de vooras een effectieve manier zijn om een vierwielaangedreven versie te maken. Mueller ziet plug-in-techniek als de oplossing voor de nabije toekomst, die 911 met stekker zal er waarschijnlijk dus wel komen. Wie weet wordt een 911 zakelijk rijden ooit nog eens interessant…

      bron: autoblog nl

    15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
      • Véél mooier dan de Pa Namera trouwens… Om van de Ca Yenne maar te zwijgen :engeltje:

        [quote=”deepee” post=215816]

          Nog 5 jaar met de pana blijven bollen en dan de E-mission :think:

            [quote=”deepee” post=225324]de werknemers van Zuffenhausen en leveren in op hun loon om de Mission E daar in productie te zien gaan …
            ][/quote]

            Dat zou bij de NMBS niet waar zijn! Stakeuuu…. :censored:

              “spy pics” van de Mission E aandrijving en battery pack

              missionE.jpg

                de werknemers van Zuffenhausen en leveren in op hun loon om de Mission E daar in productie te zien gaan …

                Porsche’s 13,000 workers in Zuffenhausen, Germany, agreed to work more and at adjusted wages to ensure that the factory can build the production version the Mission E electric performance sedan. Their sacrifices could save the German sports car maker several hundred million euros, according to Reuters.

                The Zuffenhausen site was possibly in danger of losing the Mission E because workers there receive higher wages than Porsche’s other factories. The specific savings from these concessions reportedly include increasing the workweek by one hour to 35 hours and eliminating portions of pay increases between 2016 and 2025. Porsche didn’t officially confirm the precise cuts, but a spokesperson told Reuters: “Employer and employees have jointly drawn up measures that have led to the decision of producing the Mission E model at Zuffenhausen.”

                Porsche plans to invest about $768 million into the Zuffenhausen factory over the coming years. That money will help create over 1,000 new jobs and will build a new paint shop, assembly plant, and upgrade the engine factory to produce electric motors. The expansion will also allow the company to move all production of the Cayman and Boxster to Zuffenhausen by August 2016 rather than the current strategy of outsourcing some of the models’ assembly to Osnabrück, Germany.

                The Mission E should enter production by 2020, and Porsche Executive Board Chairman Dr. Oliver Blume promises it to be the “most sophisticated model in this market segment.” The concept at the 2015 Frankfurt Motor Show offered a glimpse at the next-gen technology by presenting a swoopy EV sport sedan with all-wheel drive and a total of 590 horsepower from two electric motors. Porsche claimed the concept could reach 62 miles per hour in just 3.5 seconds and go nearly 311 miles on the European testing cycle.

                  [hide]Ik ben alvast razend benieuwd naar het prijskaartje van die Mission E. Zou de ideale opvolger kunnen zijn voor onze daily driver.[/hide]

                    Porsche investeert 1 miljard euro in een gloednieuwe fabriek voor de mission E Fri Dec 4, 2015 10:50am

                    Porsche gaat 1 miljard euro spenderen aan de productiefaciliteiten van haar eerste volledig elektrische sportwagen.

                    De VAG dochter zal voor Zuffenhausen ook meer dan 1.000 nieuwe jobs creëren. Een nieuwe lakstraat en assemblagelijn voor het nieuwste “Mission E” model zal deze extra werkenmers huisvesten.

                    Porsche’s investering in emissievrije autotechnologie moet aantonen dat VW het milieu toch serieus neemt terwijl de VAG groep worstelt met de naweeën van haar sjoemeldiesels.

                    VW heeft ook aangekondigd dat van de volgende generatie Phaeton ook een elektrische versie verkrijgbaar zal zijn en plannen heeft om het zogenaamde MQB modulair productieplatform uit te breiden en sterker te focussen op long-range plug-in hybrides en elektrische auto’s.

                    De Mission E porsche moet beschikbaar zijn tegen 2020, zal meer dan 600 Pk aan boord hebben en een actieradius van meer dan 500 km.

                    “We zetten een belangrijke stap voor de toekomst van het merk” zei voorzitter Wolfgang Porsche na een aandeelhoudersvergadering welke de investering had goedgekeurd.

                    Ongeveer 700 miljoen euro wordt geïnvesteerd in Zuffenhausen om de bestaande fabriek uit te breiden en de rest dient voor bijkomende investeringen in het ontwikkelingscentrum in Weissach.

                    auteur: Andreas Cremer

                        Petrol-electric Porsche 911 hybrid due in 2018

                        Porsche engineers are currently working on how to package a hybrid powertrain within the 911’s body. The move is partly in order to lower CO2 emissions for the model’s eighth generation, which is due in 2018.

                        Porsche’s 911 product line director Erhard Mössle said: “There are discussions. It’s clear that we have to do something. We have to meet the CO2 regulations in 2020. Porsche already has hybrid powertrains in its Cayenne SUV and Panamera saloon, with both cars using the same supercharged 3.0-litre petrol engine in combination with an electric motor. The 918 Spyder also features a hybrid powertrain, which mates a 4.6-litre V8 engine with two electric motors.

                        As well as the option of a hybrid model, Porsche is also considering an all-electric version of the 911 in the same vein as the Audi R8 e-tron.
                        However, this model is not seen as a guaranteed production car. Mössle said Porsche would need to “look at what is the right time and whether there is the need for it. It’s expensive and you never know if you will get your money back.”

                        The next 911 will sit on a modified version of the MMB platform used by today’s car and will feature only mild styling changes. “The 911 is always an evolution, not a revolution,” said Mössle. “It will always be step by step.”

                        bron: autocar.co.uk

                        Wim

                          Ik heb de link even verplaatst, dus even kijken als je iets post of er geen draadje over loopt. 😉

                            Edit Wim.Ik heb de link even verplaatst, dus even kijken als je iets post of er geen draadje over loopt. 😉

                            http://www.demorgen.be/economie/hou-u-vast-tesla-deze-elektrische-porsche-rijdt-500-km-en-laadt-op-in-een-kwartier-a2456455/

                              Sorry Tesla! With the introduction of the #Porsche Mission E, you can really tell that automotive companies now want to dominate the segment of electric vehicles. Porsche’s first electric car has a range of 500km (300 miles), fills up 80% of the charge in just 15 minutes and goes from 0 to 200kph (0-120mph) in 12 seconds with electric 600hp.

                              PorscheMissionE.jpg

                                youyou had gisteren de primeur al gepost in de “online picture” rubriek.
                                het is geen 911 geworden en ook geen hybride. de full electric 4-deurs kreeg de projectnaam MISSION E

                                  Porsche Pajun Sedan Could Appear at Frankfurt Auto Show with Electric Powertrain

                                  Porsche Reportedly Bringing Electric ‘Pajun’ Concept To Frankfurt

                                  It’s no secret that Porsche is planning to bring a zero-emission vehicle to market. In 2011, the company revealed the Boxster E Electric Prototype, and recent patent filings indicate we could see also a fuel cell model at some point. And now we have more information on Stuttgart’s latest all-electric effort.

                                  Details come from France’s L’Automobile, which is reporting that Porsche will be bringing an electric vehicle concept to the 2015 Frankfurt Auto Show in September. The platform will supposedly be the small “Pajun”—the nickname for the Panamera junior—sedan, speculated to arrive sometime before the end of the decade.

                                  Power will come courtesy of corporate cousin Audi’s Q6 EV, but outside the potential for a 300-mile range, little is known in the way of the concept’s specs. Production cars will likely get 3.0-liter V-6 units in both gas and turbo-diesel versions. A high-performance turbo version will be the model’s conventionally powered range-topper.

                                    Porsche Pajun Sedan Could Appear at Frankfurt Auto Show with Electric Powertrain

                                    Porsche Reportedly Bringing Electric ‘Pajun’ Concept To Frankfurt

                                    It’s no secret that Porsche is planning to bring a zero-emission vehicle to market. In 2011, the company revealed the Boxster E Electric Prototype, and recent patent filings indicate we could see also a fuel cell model at some point. And now we have more information on Stuttgart’s latest all-electric effort.

                                    Details come from France’s L’Automobile, which is reporting that Porsche will be bringing an electric vehicle concept to the 2015 Frankfurt Auto Show in September. The platform will supposedly be the small “Pajun”—the nickname for the Panamera junior—sedan, speculated to arrive sometime before the end of the decade.

                                    Power will come courtesy of corporate cousin Audi’s Q6 EV, but outside the potential for a 300-mile range, little is known in the way of the concept’s specs. Production cars will likely get 3.0-liter V-6 units in both gas and turbo-diesel versions. A high-performance turbo version will be the model’s conventionally powered range-topper.

                                  15 reacties aan het bekijken - 31 tot 45 (van in totaal 52)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.