komt er een 911 plug-in ??

Home Forum Porsche Talk komt er een 911 plug-in ??

  • Maker
    Discussie

  • deepee
    Deelnemer

      Porsche-CEO: “dit jaar beslissing over plug-in 911″

      Als je dacht dat er nog een paar heilige huisjes waren waartegen niet werd geschopt, dan heb je het mis. Een plug-in Porsche 911 is dichterbij dan je denkt.

      Nog dit jaar moet de beslissing vallen of er wel of geen plug-in hybrideversie van de Porsche 911 komt, zo vertelt Porsche’s CEO Matthias Mueller aan Automotive News. “Waarom niet?”, vervolgt de topman, “we hebben immers veel ervaring met deze techniek bij Porsche.” Volgens Mueller moeten we plug-in’s dan ook niet per se als een middel zien om brandstof te besparen, maar vooral als een manier om het vermogen een boost te geven.

      Dat bewees Porsche al met de 918 Spyder, met een gecombineerd vermogen van 887 pk. Maar de focus op vermogen ten spijt, over de 918 Spyder hoeft wel slechts 14 procent te worden bijgeteld. Dezelfde bijtelling geldt ook voor Porsche’s andere plug-in’s, de Panamera en Cayenne S E-Hybrid. De focus ligt dus echt niet alleen op meer vermogen. Met drie plug-in-modellen zijn er overigens maar weinig fabrikanten met zo veel ervaring met stekkerauto’s als Porsche.

      Dat er ook over een 911 met stekker wordt nagedacht, is dan ook minder vreemd dan het lijkt. Zo zou een conventionele achterwielaangedreven Porsche 911 met een of twee elektromotoren op de vooras een effectieve manier zijn om een vierwielaangedreven versie te maken. Mueller ziet plug-in-techniek als de oplossing voor de nabije toekomst, die 911 met stekker zal er waarschijnlijk dus wel komen. Wie weet wordt een 911 zakelijk rijden ooit nog eens interessant…

      bron: autoblog nl

    7 reacties aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
      • Waar moet ik tekenen 😀

        Dacht even de pana nu al in te wisselen op een E-hybride maar dankzij een supertoffe verkoper een 991 GTS mogen test rijden en terug verliefd op de 991. Hij raadde nu echter al aan te wachten op de facelift modellen. Komt er een 911 hybride dan teken ik direct :driver:
        Als ik de foto’s van de Pajun zie : pfff ook al weeral om over te beginnen dromen :bounce:

          Waar moet ik tekenen 😀

          Dacht even de pana nu al in te wisselen op een E-hybride maar dankzij een supertoffe verkoper een 991 GTS mogen test rijden en terug verliefd op de 991. Hij raadde nu echter al aan te wachten op de facelift modellen. Komt er een 911 hybride dan teken ik direct :driver:
          Als ik de foto’s van de Pajun zie : pfff ook al weeral om over te beginnen dromen :bounce:

            2016 Porsche Pajun


              2016 Porsche Pajun


                According to the fine men and women over at Autocar, Porsche is working on a brand new executive car that will be aimed squarely at BMW’s 5-series in size, and Tesla’s Model S in terms of technology and likely pricing. The new sedan is rumored to be developed with two power-train systems at launch (both driven through the rear wheels), including a true plug-in electric version, and a hydrogen fuel cell electric version. Both are expected to launch in late 2017 or early 2018. This information was gleaned through a series of patent applications filed in various markets.

                This is a radical departure from the Porsches we all know and love, but as they’ve shown before, they are more than capable of expanding into new markets while retaining that Porsche-ness that makes their vehicles great. This new electric mid-size sedan shouldn’t be looked at any differently. If the Tesla Model S can be seen as a performance sedan, then surely Porsche can make something at as good, and more likley a little better.

                According to the patent documents, the Porsche EV will be on a mostly new structure based on the incoming MSB platform. The MSB will underpin the second generation Panamera, a future Bentley model, and potentially a ‘Panamera Junior’ (AKA Pajun). This EV architecture is said to visually share with the Pajun, though will likely receive different front and rear fascia treatments to differentiate the two models. Both designs are claimed to be inspired by the 2012 Panamera Sport Turismo concept.

                Porsche has worked with the rest of the VAG group to make the MSB platform as modular as possible. Because of that modularity, they will be able to retain the front and rear crash structures of the platform and heavily modify the center section to house the batteries and the electric motor rear drive unit. This drive unit is expected to be structurally mounted, making the power-train an integral part of the rear of the car, helping to increase stiffness.

                The battery version is expected to sell a lot more units than the limited production hydrogen fuel stack version. Both should easily aim for something above what the Tesla produces, so it’s safe to say 420 horsepower is their minimum goal, and a range of 270 miles would be about as low as can be expected.

                The rear-mounted electric power-train should be similar to the system used in Audi’s R8 e-tron, with one motor on each of the rear wheels. Porsche, however, has made their design a bit more advanced. In the patent paperwork, the system is described as being a “hollow portal axle… that accommodates two electric motors” with a step-down gear mechanism for each wheel. That’s all a little too science-y for me, but hopefully it’ll be good. The system should allow for an advanced independent rear suspension system, and with each rear motor independently operated, torque vectoring should be relatively easy to implement.

                Allegedly, Porsche is also working on an induction charging system. This system should allow an electric vehicle to park on top of a pad in the owner’s home, and be charged without need for cables or bulky wall-mounted sockets.

                Porsche’s current lineup is already one of the most forward thinking in the world of green-technology. They offer four fully-fledged plug-in electric hybrids, including one of the most advanced hypercars in the world, and are among the only companies to have raced a hybrid GT racing car. Their work with the 919 Hybrid in the World Endurance Championship, and partnerships with A123 have advanced Porsche’s knowledge of electric propulsion systems, energy recovery, and lightweight lithium ion batteries.

                  Heilig huisje, bwa …
                  Ik heb minder problemen met een hybride motor in een 911 dan met een turbo motor in diezelfde wagen. Een turbo geeft je koppel met lag. Een hybride geeft je koppel zonder lag.
                  Nieuwe technologieën zijn toch niet altijd per definitie fout he mannen ?!

                  Ik ben helemaal pro 911 plugin hybride. Heb trouwens altijd gedacht dat dit sowieso de 992 ging zijn wegens de all turbo motoren van de 991.2 maar een tussenfase.

                    Ik rij nu al 2,5 jaar met een panamera Hybrid en persoonlijk zou ik die niet willen ruilen voor een 4.8 (S/4S of turbo). Veel koppel, heel vlot rijden, stil als het moet (‘s nachts thuis komen), weinig tot geen extra heffingen op (BIV, VAA), grote fiscale aftrekbaarheid en ga zo maar door. En akkoord het is nog niet 100% en er komen af en toe wel enkele problemen maar die worden tot vandaag netjes door Porsche opgelost. De dag dat er een 911 hybride uit komt en die is betaalbaar dan sta ik in de showroom.

                  7 reacties aan het bekijken - 46 tot 52 (van in totaal 52)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.