Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › Panamera › koop zeker GEEN panamera Diesel, een ramp is het!
- Dit onderwerp bevat 25 reacties, 14 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 13 jaren, 1 maand geleden door Mark986.
-
MakerDiscussie
-
4 december 2011 om 03:54
twee weken geleden panamera Diesel geleverd door Prsceh Geel
Is al twee keer opgehaald, een ramp is de auto
en Porsche Geel waagt het ook nog om facturen te sturen voor de miskleunen van Porsche
Beste Porsche liefhebbers, niet te geloven
Echet waar! NIET KOPEN een miskleun op en top
-
MakerDiscussie
-
:applaus: :applaus: :applaus:
Volledig mee eens met het voorgaande!
Bij mijn verkoop (lees advies tot aankoop 😉 ) druk ik steeds op dat mocht er iets voorvallen ik steeds zal bijstaan. Je kan niet alle problemen oplossen maar wel buffer spelen zodanig de klant steeds een goed gevoel heeft. Er kunnen allicht fouten aan een nieuwe wagen zijn, is nu eenmaal techniek.Bij nieuwe modellen zijn meestal kleine “kinderziektes” nog niet gekend bij de
importeur. Als een garage hier dan mee te maken krijgt is het ook een zoekwerk en leerschool voor hen. Niet leuk voor beide partijen.Door een duidelijke communicatie met de dealer kan deze zelfs zeer behulpzaam zijn met deze fouten te melden naar het hoofdhuis. Zo kan er snel een oplossing gezocht worden en eventuele compensatie uitgewerkt.
werkt echt hoor!
idd, en ik wil zelfs meer zeggen, zelfs al koopt die man met z’n SC nooit een 991, het blijft gewoon veel leuker als je vriendelijk bent.
Ik heb hier regelmatig mensen die naar de topmodellen komen kijken, boekskes verzamelen etc. waarvan ik (bijna) zeker ben dat ze nooit een nieuwe zullen kopen, maar hun enthousiasme maakt dikwijls gewoon al een sombere dag plezant.Ik kan me volledig in Yabba944 z’n uitleg terug vinden
Ik sta dan ook dagelijks aan de andere kant van het verhaal
Er is niets zo vervelend als problemen met een wagen die aanslepen,maar zoals yabba reeds zegt,vaak moet er vanuit het dealership terug naar de hoofdzetel gegaan worden en helaas kan dit soms tergend lang duren.
Inzake behandeling van klanten snap ik niet hoe sommige mensen het in hun hoofd halen van mensen buiten te kijken,want wie zegt dat de kerel met de 911sc morgen geen 991 koopt? Vriendelijk zijn kost niets,en respect heb je ten allen tijden voor iedereenIs een logisch gevolg van de veranderde aankoopkeuzes van de klanten. Bij de aankoop is voor 99% van de klanten enkel de prijs van belang, en niet meer de kwaliteit van de garage.Waar wordt de wagen gekocht, daar waar de hoogste overname en de laagste prijs van de nieuwe gegeven wordt. Garages die op service draaiden, worden verplicht mee te werken in die prijzencarroussel, met als gevolg: sterk verlaagde winstmarges. daar zetten ze dan nog een doubledigit-manager op, die de rentabiliteit elk jaar moet verhogen, dus minder personeel, dat is op de meeste plaatsen al tot het stricte minimum herleid, dus zoeken ze het in de andere posten, coulance’s , garantie’s etc. Dit temeer omdat er bij de invoerders ook mensen zitten die niets anders doen dan zoveel mogelijk garanties afwijzen om ook hun winstmarge op peil te houden. maar in den beginne start het met elke particulier, die enkel en alleen naar de prijs kijkt. Nu zal het in de Porsche-garages wel iets minder zijn, en ik ben er van overtuigd dat TS misschien niet zo’n prijsuitwringer is als de meeste klanten, maar de veelgehoorde opmerkingen als Stealer etc, doen mij idd vermoeden dat het zelfs in dit wereldje al ingeslopen is. Als iedereen naar de onafhankelijken gaat voor alles behalve de garanties, en enkel nog bij de dealer gaat als de wagen aan de speciale dure computers moet gehangen worden of er speciaal gereedschap nodig is dat de onafhankelijke niet wil kopen, zal de dealer steeds duurder worden, omdat de kosten voor die speciale computer of dat speciaal gereedschap over steeds minder klanten moet verdeeld worden. Net zo met de onderdelen, er is bijna niks meer in stock want stock is te duur.
Wat de problemen van TS betreft, al eens een onderhoud gehad met de hoofdverkoper bij Verellen? Meestal zie ik dat er op forums en aan den toog en dergelijke veel stoom afgelaten wordt en veel blabla verkocht, maar er bij de garage zelf weinig verteld wordt, tenzij bij de mechaniekers, en die zijn niet opgeleid om commercieel te denken, er wordt hen enkel op het hard gedrukt dat ze zo weinig mogelijk mogen zeggen tegen de klanten over wat en hoe…
Ik ga in zo’n geval rechtstreeks naar de verkoper of filiaalleider, vraag hem een afspraak, stel een actieplan op en vraag hem dat ook op papier te zetten, die aanpak werkt in 90% van de gevallen heel goed.
Je moest eens weten hoeveel blazende en briesende klanten er per dag binnenkomen om te proberen hun eigen stommiteiten op de garage te verhalen met leugenachtige verhalen en veel lawaai om hun eigen fouten te verdoezelen… en als je ze dan “betrapt” is het altijd de garage die geen service meer verleent.
Een klant die echter de garage fatsoenlijk behandelt, krijgt veelal dezelfde behandeling terug. Wat er aan deze Panamera scheelt , lijken mij typisch kinderziektes,en niet aan elkaar gerelateerd. Jammer, maar geloof me vrij, geen enkele garage maakt auto’s moedwillig kapot om de klanten wat te pesten.
Wat ik wel weet is dat de mechaniekers dikwijls dezelfde weg bij de invoerders moeten afleggen als ze oplossingen zoeken voor kinderziektes, vol onbegrip en lange wachttijden, als de klant bij de garage.
Nu weet ik dat het bij de afhaling en vlak erna inderdaad een zeer emotionele periode is, je wil je wagen laten zien aan vrienden en kennissen, en als die dan een beetje meewarig kunnen lachen omdat je weer een panne hebt (en zo hun jalouzie een beetje kunnen outen), is dat inderdaad een serieuze deuk in het ego van de eigenaar, maar probeer de zaak toch eerder rationeel aan te pakken.
en wat de houding bij Verellen tov klanten met “oudere” wagens betreft, ik heb nog nooit een nieuwe P gekocht, en kom al een tijd bij Verellen met verschillende wagens waaronder zelfs ooit 944’s en wordt er toch steeds goed geholpen… Maar misschien verwacht ik ook minder omdat ik dagelijks zelf in de realiteit van de branche zit.
In Nl hebben ze zo een gezegde met “een dubbeltje” en ” op de eerste rang”…Anoniem7 december 2011 om 12:07Ronvos neem het volgende niet persoonlijk op ,ik kan en wil daar niet over oordelen in jouw geval .
Op dit forum zitten heel veel mensen met een zelfstandige activiteit .Waarschijnlijk zullen de meeste ook weten dat een klant vandaag enkel kijkt waar hij iets het goedkoopst kan vinden (zie topic over verzekeringspremie ) de service telt niet meer .
Ik denk dat we veel problemen kunnen vermijden door een band (zakelijke relatie) op te bouwen met de verkoper ,leverancier .
Op het ogenblik van aankoop kan het mssch enkele euro’s duurder zijn na verloop van tijd win je die euro’s zeker terug .Ik vind het erg dat je zelf brieven moet liggen sturen en wat liggen dreigen alvorens ze je verder willen helpen. Spijtig genoeg een fenomeen dat overal opduikt (in de telecom is het 1000X zo erg en zelfs de providers zelf belazeren u als hun verdeler zijnde constant. Eén grote ramp is het geworden).
Vroeger met een nieuwe mercedes ook voorgehad. De eerste maanden stond de clk toen meer in de garage dan iets anders. De garage in Kontich deed toen niets want het was toen “maar een wagen van 55.000 euro”. Tot ik de importeur verwittigde en toen kon opeens alles.
Over de OPC’s begin ik ook minder en minder een goed woord te hebben. OPC Antwerpen is in mijn ogen een grote ramp, snap niet dat die nog bestaan. Over OPC Geel begin ikzelf ook genoeg te krijgen (maar hou dit voor mezelf en ga dat niet aan de grote klok hangen). En ondertussen naar twee hoog aangeprezen onafhankelijke garages geweest en tweemaal bijna “buiten gekeken”. En noem het stom maar bij jaguar kreeg ik vorige week een koningsbehandeling en gaven ze nog een mogelijke overnameprijs dat ik bij porsche zelf in nog geen duizend jaar zou krijgen. Een mens zou voor minder zijn porschevirus beginnen verliezen.
dus Ron, binnen enkele wagen een Panamera Turbo S voor je deur voor en opleg van 2500 euro! Voor minder gaan we niet! :drink:
Vorig jaar heeft de broer van mijn schoonvader een mercedes E 250 diesel gekocht, van de eerste dag grote problemen.
Dealer was ook niet echt behulpzaam…
verschillende keren in panne gevallen, iedere keer rekening voor wegslepen, vervanging…Brief naar Mercedes geschreven, zeer snel reactie, voorstel gekregen en mits een kleine opleg (ik dacht 2500 euro) is hij nu al, tot grote tevredenheid, met een full option E 350 diesel aan het bollen.
Je ziet maar, dealer deed ook niks, brief naar mercedes in Brussel en opgelost, zelfs een duurdere en betere wagen nu, voor een betrekkelijk lage opleg.
@Ron, je zit er duidelijk met in je maag lees ik aan je antwoorden, kan mij daar ook wel iets bij voorstellen.
Maar alsnog, kopieer de facturen, neem een pen ter hand, en stuur dit rechtstreeks door naar Duitsland, en als Porsche zijn naam hoog wilt houden, ga je nog schrikken van wat voor service ze dan waarschijnlijk gaan geven aan jou.Denk maar even aan eerder geschreven BMW verhaal. 💡
ik kan jullie verzekeren dat het allemaal dikke klote is!
En eerlijk het zijn prutsers die garagisten , geen enkele commerciele feeling
ik ben geleerd, nooit nog een nieuwe, ze doen toch niks voor je!
Facturen sturen, dat kunnen ze…Als ik dat hier lees 😥 Erg dat een merk zoals Porsche, die dan nog een 3.0 TDI motor van audi gebruikt, toch nog zoveel prullen aan hun wagens heeft. Ik spreek geen slecht woord over Verellen als OPC maar heb ook moeten vaststellen dat als je niet om de paar jaren daar een nieuw duur model aankoopt je onderaan de schuif belandt. De panamera is de enige posche waar ik nog voor zou durven gaan maar steeds ik bijna overtuigd ben hoor of lees ik weer een slechte ervaring van een eigenaar.
zal inderdaad veel van de garage in kwestie afhangen. Ik keb destijds mijn Boxster S in OPC Knokke gekocht, en was een particuliere wagen die ze voor hun klant verkochten, en ook zo gefactureerd. Toen er nadien problemen met de warmtesensor optraden, heeft OPC Knokke die voor hun rekening genomen, wat ze dus zelfs niet hadden moeten doen! Daarom blijf ik dus met plezier bij hen gaan… :thx:
Maar blijft wel klo… voor Ron! En een beetje beangstigend, want kan niet ontkennen zo’n Panamera diesel wel te zien zitten als daily ooit. Hopelijk een uitzondering; zo eentje die op maandagochtend gemaakt is?
[quote=”JoeBar_S2″ post=85498]van de luxewagens/sportwagens kan ik niet meespreken.
maar het klopt een garage (verdeler) vandaag de dag die kijkt alleen naar zijn cijfers[/quote]
vind ik nu wel een beetje kort door de bocht om dit effe algemeen te zetten. Zijn idd enkele die het zo zien, maar er zijn er genoeg die dit wel op een proffessionele manier doen.
Nu idd, als er geen gehoor is naar het probleem eerst met de site verantwoordelijke. Dan importeur en uiteindelijk het hoofdhuis. Kan dat dit een probleem is dat nu de kop opsteekt (zeer recente motorisatie in dit model)en waar ze bij Porsche ook effe in het haar krabben.
Eventueel voorstellen van de wagen daar te laten zodanig ze even tijd hebben om het probleem deftig uit te klaren en op te lossen. In die tijd is het dan logisch dat je een vergelijkbare vervangwagen krijgt (dit kan via de importeur).van de luxewagens/sportwagens kan ik niet meespreken.
maar de duurdere middenklassers (audi/bmw/merc/…) zijn tegenwoordig bang om een slechte naam te krijgen en verschillende fleetklanten te verliezen…
maar het klopt een garage (verdeler) vandaag de dag die kijkt alleen naar zijn cijfers, dus onmiddelijk een stapje hoger gaan.
invoerder Belgie of zelfs fabrikant… dit kan je zo niet laten.Anoniem5 december 2011 om 14:50De vorige tips volgen .
Zoals Wim schreef een Neen heb je een ja kan je krijgen .
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.