Koopjes in nederland

Home Forum Porsche Marktplaats Porsche Gezocht Koopjes in nederland

  • Maker
    Discussie
  • Hi,

    Andere forumers gaven het al aan en gisteren zag ik het op tv.

    Doordat er een nieuwe wet is in Nederland en een auto pas als oldtimer wordt beschouwd vanaf 40 jaar nu.
    Vroeger was het 25 jaar net als bij ons.
    En dit een enorme inpakt heeft op verzekeringen en taksen.

    Worden er in Nederland veel wagen die tussen 25 en 40 jaar oud zijn te koop aangeboden.

    Misschien zijn er wel koopjes te doen ….. Zeker als het aanbod groot is …..

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
    • just do it :relaxman:

        Gewoon genoeg opzijzetten als je er een mooie koopt in NL en :driver:
        😉

          dit is de reden waarom ik nooit op groen zou stemmen, denken alleen aan tuiniers maar vergeten dat deze hun goederen met vrachtwagens moeten vervoeren, hun grasmachien werkt op dure elektriciteit uit kolencentrales of op benzine waarvan de oudere modellen nogal kunnen stinken, traktors die zwarte rookpluimen door hun uitlaat blazen en ga zo maar eventjes door, oh ja, de elektriciteit kan ook van propere kerncentrales komen hoor waar momenteel scheurtjes in zitten maar dat is bijzaak.

            Ik vrees ook dat na de volgende regeringsvorming er wel eens het een en ander zou kunnen veranderen ten nadele van onze hobby.
            Onder impuls van Wathelet, zelf old timer liefhebber en 356 eigenaar, zitten we met een vrij tolerante wetgeving terzake.
            Wie weet wat voor ne groene geitenwollen sok er na de verkiezingen de plak gaat zwaaien op mobiliteit Federaal om nog maar te zwijgen over de Vlaamse fiscaliteit :bounce:
            Wait and see, en ondertussen ……. :driver: :

              Als ik mij goed kan herinere is er een politicus geweest om alle wagens ouder dan 10 jaar exstra te belasten??dossier is in een schuif belant.Wie weet komt die binnen enkele jaren als we terug een regering hebben weer tevoorschijn?maar een ding is zeker zoals het nu is blijft het niet.

                Vervuilingsbelasting 😀 . Vooral daar is men straf in. Nieuwe vormen van belastingen/taksen uitvinden; hét hoogtepunt in de carrière van een politicus.

                  :think: (Bedoel je belastingen niet, maar taksen wel? Belasting of taks is voor mij, als fiscaal-boekhoudkundige leek, wel lood om oud ijzer, hoor.)

                  BTW is al Europees geregeld. De VSA kent het systeem per staat of zelfs per stad als “sales tax”. In Europa is BTW een voorbeeld van hoe het raamwerk meer en meer Europees vastgelegd is. Er is een hoog, een lager en een bijzonder laag tarief voor slechts twee of 3 uitzonderingen per land. Enkel de hoogte van de 3 tarieven mag een land zogezegd vastleggen. In de praktijk zijn we al de hoogste en kunnen we niet meer hoger noch lager, omdat we onze buurlanden moeten volgen en omdat we nu al structureel miljarden te weinig inkomsten hebben voor de een en structureel teveel uitgaven voor de ander. (Allemaal politiek correct dus, geen politics.be hier. :mrgreen: Breek me de mond niet open. 😈 ) Producten of diensten opnemen in het bijzonder laag BTW-tarief kan enkel mits toestemming van Europa, herinner je de jaaaarenlange soap in de BTW op het eten. :sleep:

                  Inzake energie-, verkeers- & vervuilingsbelastingen komt er ook nog wel iets af op ons. :wtf:

                  Attachments:
                  • You-Aint-Seen-Nothing-Yet.jpg

                    Belastingen zijn exclusief voorbehouden aan de lidstaten van de EU, dus geen Europese regels!

                        [quote=”993″ post=156764]Ik begrijp niet waarom ze niet gewoon een tarief instellen per km[/quote]

                        Omdat dit veel te fraudegevoelig is, en feitelijk zit dit al in de brandstofprijs.
                        Gaan ze nóg meer in de brandstofprijs stoppen dan zou dit op Europees niveau moeten anders worden de pomphouders langs de grensstreek (nog meer) de dupe.

                        Het is heel gemakkelijk om km-tellers te manipuleren of langzamer te laten lopen.
                        En als je hiermee geld kunt besparen zal dit op grote schaal gaan gebeuren.
                        Er rijden nu al veel (ja ook Porsches) rond waarbij de km’s veel langzamer oplopen dan de werkelijke km’s om straks bij inruil/verkoop meer geld op te leveren.
                        Niemand die het merkt want bij de jaarlijkse APK is er gewoon 2000km bij gekomen terwijl dit er >10000 zijn.

                          Van die 40 jaar regeling dat komt hier ook,zal voor de volgende regering zijn;wij hebben geluk dat staatssecretaris Melchior Wathelet een old timer liefhebber is(Porsche 356 rijder)in de RETRO PRO CLASSIC staat er een volledig artikel hierover.De minimum leeftijd zal worden scherper gesteld maar hij wil geen paniek zaaien volgens zijn artikel.Samen met politie en BIVV wordt er gewerkt om misbruiken er uit te halen;er zullen dus veranderingen komen en controles maar niet in deze regering.Zo staat het geschreven in zijn artikel.Duitsland en Nederland zijn reeds volop bezig dus wij zullen zoals met alles later volgen PS. ik woon aan een school,weet je dat er ouders kinderen komen afhalen met old timer platen (golf diesel,toyota celica,mercedes;dat zijn er maar 3 die ik gezien heb.En dat er controle komt vind ik maar logisch als je ziet wat er op onze wegen toert(kevers waar de vonken onderuit vliegen)Sorry mannen maar voor mij mag er controle zijn.grjb

                            @993 & collega’s

                            KM-heffing komt er vroeg of laat. De eerste regering Peeters ging ze invoeren, meen ik me te herinneren, maar Vlaanderen moest dan overleggen met

                            • Nederland
                            • Brussel
                            • Wallonië
                            • en uiteraard Europa, wat betreft de wijze waarop;

                            waardoor het gemakkelijker werd het nog niet in te voeren.

                            Als Brussel rekeningrijden invoert, krijg je hetzelfde verschijnsel van gedwongen overleg, maar minus Nederland, denk ik. Antwerpen is eigenlijk al bezig met de voorbereidingen zoals in Duitsland. Daar zal je bijvoorbeeld straks heel erg moeten opletten als je met een oude diesel (of oldtimer met EURO-0) van de autosnelweg naar de beurs in Düsseldorf zou verloren rijden … want dan zit je meteen in een verboten woonwijk. http://www.milieuvignet-duitsland.nl/nl/milieuvignet.html
                            Duitsland heeft het trouwens op fijn stof gemunt, dus Diesels nog eens. CO2 is naar mijn (on)bescheiden mening niet hét broeikasgas, vergeleken met andere gassen zoals methaangas of zelfs waterdamp(wolken!).

                            Die hele CO2-belasting is deels een hernoemde belasting op uiterlijke tekenen van welstand. En deels een belasting die zuinige wagens, ongeacht de klasse, beloont. De hele BIV-daling naar ouderdom staat haaks op de zuinigheidsbeloning, maar spoort wel volledig met een belasting op uiterlijke tekenen van welvaart. Dat de jaarlijkse taks meeverlaagt met de ouderdom, klopt ook niet met een groene belasting. Je ziet dat de politici in de knoop raken om alle verkeersdoelstellingen in 1 wet te regelen, verschillende wetten en belastingen zou duidelijker zijn. Anderzijds is het dan wel weer logisch het verkeersbeleid en de doelstellingen (inkomsten voor investeringen, de vervuiler laten betalen, de veiligheid en toestand van het wagenpak verbeteren, …) gecoördineerd in 1 wet op te leggen.


                            @steri2311

                            Ik zal wel de pret bederven, 👿 maar denk niet dat die goedkope +25 BIV-regeling en goedkope +25 jaarlijkse taks het houdt, voor gewone dagdagelijkse voertuigen (zoals mijn 924S, een NL koopje :mrgreen: ), misschien wel voor old timers, met misschien strengere controle op het liefhebberij-gebruik. Geen enkel belastingvoordeel houdt het hier lang uit. 😥

                            (En toch denk ik dat -voor sommigen- een old timer een verantwoorde investering en een diversifiëring kan zijn, maar dat is voor een ander draadje.)

                              Ik begrijp niet waarom ze niet gewoon een tarief instellen per km.
                              Dat is toch voor iedereen het eerlijkst.
                              Of je nu één of tien wagens hebt, er vervuilt er maar eentje .
                              Wat let het dan hoe oud de auto is….en ok, laat die km taks dan voor een vervuilende auto wat meer zijn dan voor een propere, maar dan allemaal gekoppelt aan de kmteller

                                Dat is het resultaat van de mensen die het oldtimer statuut misbruiken en het zien als dagelijks goedkoop vervoersmiddel. Ik vrees dat het huidige oldtimer statuut in België ook wel eens op korte termijn terug kan gaan wijzigen. Persoonlijk had ik ook niet verwacht dat het soepeler zou worden als voorheen. Voor de echte oldtimer liefhebber een fijne tegemoetkoming maar voor andere weer een middel om goedkoop te rijden in crisistijd.
                                Toen ik 7 jaar geleden mijn 914 verkocht was dit ook voor een stuk door de onzekerheid wat met het oldtimer statuut, gaat het nog betaalbaar blijven, want toen al was de geruchten molen op gang i.v.m het milieu.

                                Nu wat onze overheid tot nu toe nog steeds niet wil inzien is dat diesel veel schadelijker zijn dan benzine voertuigen. Zelfs de moderne diesels met roetfilter zijn veel slechter voor het milieu dan een benzine van de jaren 80. Dit is trouwens meermaals bewezen, het regenereren van de roetfilter stoot zeer veel vuiligheid uit. Doordat de meeste mensen korte afstanden afleggen met hun moderne diesel gaat die vaak regenereer met als resultaat….

                                Och ja we zullen zien zeker en hopelijk blijft het nog een tijdje betaalbaar het Porsche rijden.

                                  deze week nog verklaarde Leo De Haas (presentator van “Blik op de weg”) dat hij zijn volledige collectie klassiekers te koop heeft staan maar er weining animo voor is op de huidige markt.

                                  hij wil er 2 behouden: 2CV fourgonnette en een RR.
                                  één uit z’n collectie is er ouder dan 40 en valt buiten de nieuwe wetgeving maar da’s een Merc 220D en die durft ie door alle commotie rond vervuilende oude diesels nog amper buiten halen.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 34)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.