Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5
- Dit onderwerp bevat 1,316 reacties, 123 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door the stig.
-
MakerDiscussie
-
2 augustus 2015 om 00:18
Ben die ook al gaan bekijken, ikzelf noem dit een 964 wrak, overal roest, rode voorbumper die overspoten is, airbag die afgegaan is, water onder de achterzetels enz…
Als ge veel wil investeren moe je den deze zeker kopen!!! -
MakerDiscussie
-
PDK of handgeschakeld : beide systemen hebben hun superieure voor- en nadelen.
Het is maar wat de eigenaar verwacht en wil. Voor iedereen is dat verschillend. Je kan er eindeloze discussies over voeren , hier op het forum of aan de toog tijdens een gezellige bijeenkomst van deze forummers. 😀 😀 😀 :drink: :drink:Maar, leep als ik ben, stel ik nu volgende hypothese ;
Ik wil over 10 jaren nog eens met dezelfde huidige PDK-liefhebbers een discussie voeren op het moment dat Porsche besluit om een volledige autonoom sturende sportwagen op de markt te brengen!
Deze gaat ongetwijfeld nog sneller tijdens een circuitrondje, maar of dan de huidige PDK-lovers nog zo graag voor het “controle-paneel ” ipv het stuurwiel plaatsnemen… dat wil ik eerst nog zien :coolness: :coolness:914 zijn veelal omgebouwd en aangepast of er wordt zomaar 100 of 101 pk opgegeven omdat andere aanbieders dat ook doen. Oorspronkelijk is het P-schildje op de voorste koffer bijvoorbeeld enkel en alleen een Porsche VS-accessoire, intussen hebben zowat alle 914 bij ons dat. De spoiler vooraan lijkt me een VS type.
Er is er geen foto van de achterklep, maar ook daar kan nadien een fantasie kenteken opgezet zijn.
Dan zou ik ook het motornummer willen zien. GB is EU en 101 pk. GA is 95 pk VSA en GC nog minder, maar die kan je allemaal gemakkelijk ombouwen. (Tenminste dat zegt iedereen toch 😉 )De prijs is gèèn koopje als het oorspronkelijk een GC of GA was. Als ie werkelijk helemaal in orde gezet is, is het als GB gewoon een correcte prijs. Daarvoor zou ik graag een foto zien van het gebied rond de draagarm achteraan rechts, onder de batterij.
Besluit. Imo ontbreken er minstens 3 foto’s om degelijk te kunnen oordelen en een lijst van opties. Voor die prijs zou ik ook zeker nog willen met een endoscoop in de kokerbalken kijken.
Deze lijkt me wel wat, middels de juiste velgen en wat liefde. Zou een D’Ieteren zijn uit 1973, dus comfortpakket (middenconsole, enz.) en hoogstwaarschijnlijk ook sportpakket (stabilisatoren, enz.).
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/303419794?asrc=st|as
Kokerbalken en buitendorpels ook eens goed bekijken. Achterscherm links antennevoet verwijderen, P-schildje op achterklep verwijderen, 914 type aanduiding is oorspronkelijk.Wil je een koopje met werk? Dan heeft deze bijvoorbeeld wel de benodigde foto’s
http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/309795892?asrc=st|as
maar net daarom zou ik mij de reis besparen, ook al heeft ie oorspronkelijke velgen en wat opties.Deze kan een koopje zijn met een beetje werk: http://nl.ww3.autoscout24.be/classified/295518071?asrc=st|as
Aan deze prijs van €14k mét GB motor heb ik er weten blind gekocht worden. Er staat duidelijk bij dat er laswerk is. Geeft niet als het enkel een vloerpaneel is, bijvoorbeeld vlak voor de motorruimte een lekker knapperig plekje dat een beetje meegeeft. De hele vloerplaat zonder de tunnel is volledig of gedeeltelijk te koop en gemakkelijk in te lassen. Als het scharnierpunt van de achterste draagarm rechts roest is, zou ik het laten. Niet de juiste velgen, reken op +1000€.Als je niet bang bent van wat km op de Autobahn, dan staat er nog eentje uit 1973 in Frankfurt, alles erop en eraan voor €11k :
mobile zoekertje nr. 71973. Volledig te herspuiten als kleurverschillen je storen.Er is al heel wat gepost over 914 op dit forum.
Een echt goede 914 met GB motor onder de €20k ben ik nog niet tegengekomen en de prijzen van 914 zijn wsch ook niet gedaald. Vergeet ook niet dat er maar 2 soorten bestaan, de roestbakken en diegene waarvan je het nog niet ziet.
Ik lik niet zo hard als ik de foto’s zie voor een zo te zien ex Amerikaan.
https://www.2dehands.be/autos/porsche/914/porsche-914-2-0-europees-100pk-354476202.html
:lekker: :lekker: :lekker: :lekker: :lekker:
Ge moogt er zeker van zijn dat ik, onder voorwaarde dat ik de pitstraat uitgeraak, een formule 1 bak perfect door la source zal loodsen, voornamelijk door hotel La source dan, daarbij een paar hotelgasten uit de lobby verjagend om ongewild tot stilstand te komen tegen de restaurantmuur vanachter :happy:
In mijn post vergelijk ik mezelf nergens met de huidige generatie F1-rijders, ik laat me ook niet uit over hun geaardheid trouwens.
Ik vergelijk ze met de generatie Senna en consoorten. In vergelijking met de Senna’s, Lauda’s en Hunt zaliger, zijn het een bende postkaarten imo. Ik kan me herinneren dat Vettel achter Webber reed voor positie, en door zijn boordradio tegen zijn pit-crew riep: “get him out of the way, he’s too slow. Beste Seb, de bedoeling is dat ge hem inhaalt en daarmee is het vat af. Hij mag content zijn dat Webber een gentleman is. Dat zal hij bij Räikkönnen niet moeten proberen en ik denk als hij dat bij bvb. een Mansell had geflikt, hij een muilpeer had gekregen met twee weken yoghurt-dieet tot gevolg. Het gaat over de karakters die mis ik. (Net als dat in het tennis en het voetbal en de moto-go, een uitzondering daar gelaten, het geval is btw.)Denk je dat jij het beter zou doen dan de slechtste van de huidige F1 piloten Igordriver ?
De F1 in zijn huidige constellatie is inderdaad niet ideaal, niet voor de piloten, niet voor de toeschouwers. Maar om ze allemaal weg te zetten als flauwe fils-a-papa jeanetten ? Ik denk dat we allemaal vies zouden opkijken als we eens een half uurtje mochten testrijden in zo een F1 auto !
[quote=”Mushroom” post=252472]Got it! :up:
Het verschil (IMO) is dat een auto al dan niet zelf in gang draaien niets toevoegt aan het rijplezier, alwaar het met de hand schakelen enige technische virtuositeit behoeft. De factor “mensch” wordt uitgeschakeld met nen ottomatik.
Binnenkort kunnen ze een dikke stalen pin langs onder op een Formule I auto vijzen, dikke groeven trekken in ‘t circuit, en die met de dikste computer in de pits wint. Een piloot is overbodig, da’s alleen maar ballast. Heeft NIKS meer met autorijden te maken. Het spijt me.Don’t get me wrong: PDK is superieur aan handgeschakeld… voor rondetijden, ik mis alleen betrokkenheid, rondetijden interesseren me niet, en 99% van alle P’s met PDK zullen nooit een circuit zien.[/quote]
Voila, zo is dat. Het laat zich ook vertalen in de karakters van de huidige F1-rijders. Als ge sommige beelden bekijkt vanuit de cockpit van bvb. Sennna dan heb ik meteen bewondering voor het “werk” dat die moet verrichten om hard te gaan met zijn bolide. Dat was ne vent. Ik zag deze week Lewis Hamilton met de helm van Senna staan zwaaien in Canada en kreeg spontaan braakneigingen. Die mislukte rapper komt nog niet aan de enkels van zijn voorgangers. Het zijn, op Räikkönen en mss. Verstappen na, geen venten meer maar verwende “fils-à-papa-postkaarten.”
Vreemd, die schijven zijn zo klein ? Die moeten normaal gezien toch veel meer van dat 20″ wiel vullen ?!
@bccars, zijn idd de echte PCCB die er op zitten en remmen super. :wtf: :wtf: :wtf:
Gele remklauwen plaatsen om op de echte te gelijken Is nie echt mijn ding zulle :salut: :salut: :salut:[quote=”luc993cabrio” post=252672]Ik rij anders wel met PCCB :driver: :driver: :driver:
[/quote]Dat zijn inderdaad wel gele remklauwen, maar toch geen PCCB, of vergis ik me (foto is iets te klein en te korrelig om zeker te zijn) ?
[quote=”DST” post=252676]Allez bijna nen halve dag volgehouden :mrgreen:[/quote]
Een persoonlijk record! :first:
@flopke: hij heeft ne pedaal tekort
En nu serieus: dat is idd de prijs waar je zo’n recente 991 kan voor kopen met weinig kms op. Laat ergens een akk doen en snorren maar :up:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.