Home › Forum › Porsche Marktplaats › Porsche Te Koop › Koopjes op Kapaza-2dehands-Ebay…Deel 5
- Dit onderwerp bevat 1,316 reacties, 123 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren geleden door the stig.
-
MakerDiscussie
-
2 augustus 2015 om 00:18
Ben die ook al gaan bekijken, ikzelf noem dit een 964 wrak, overal roest, rode voorbumper die overspoten is, airbag die afgegaan is, water onder de achterzetels enz…
Als ge veel wil investeren moe je den deze zeker kopen!!! -
MakerDiscussie
-
[quote=”cabrio wim” post=261503]Vergeet 1 ding niet, als je er eentje zou kopen moet daar nog wel een kenteken op aangevraagd moet worden, waarschijnlijk ook de BTW betaald worden, en als Nederlander mag je nog BPM aftikken.
Want als je circuit auto’s besteld als bedrijf ligt de prijs iets anders. ;)[/quote]
Goed dat je het zegt… Had ze bijna allemaal besteld :sarcastisch
Waarschijnlijk een nutteloze vraag als Belg, maar wat is BPM eigenlijk? Belasting Porsche Markt…? :engeltje:
Vergeet 1 ding niet, als je er eentje zou kopen moet daar nog wel een kenteken op aangevraagd moet worden, waarschijnlijk ook de BTW betaald worden, en als Nederlander mag je nog BPM aftikken.
Want als je circuit auto’s besteld als bedrijf ligt de prijs iets anders. 😉
Deze stond al lang te koop aan 71.000 maar is nu naar 64.500€ gezakt. Dat vind ik een echt koopje want hij heeft leren kuipzetels en PCCB. Een grijze, maar wel Zilver GT, wat toch het mooiste grijs is.
+1 :up:
3 jaar geleden dikke 5000 km genoten tijdens een vakantie naar Italië, als je een hobbywagen hebt moet je hem er ook voor gebruiken hé :driver:
ik begrijp niet dat sommigen amper 1000 km op een jaar rijden, dan kan je toch beter ééntje huren voor een weekend :sleep:
stilstaan is achteruitgaan en dat geldt zeker voor een Porsche 😆[quote=”cabrio wim” post=260848]
Hier zijn erbij die durven met hun Porsche nog niet eens de grens over gaan, naar wel land dan ook. 💡
Degene die het wel doen :respect2: die gebruiken hem waar hij voor gemaakt is. :up:[/quote]+1
is geen kwestie van betere wagen, wss gewoon betere onderhoudshistorie …
@Deepee ” Totnogtoe minder troubles mee dan met de 928, ook al staan ze beiden bekend voor hun elek(tron)ische Gremlins;
En buiten olie en filters enkel een expansievat moeten vervangen. The old mans sportscar heeft dus nog geen garage of dealership ”Geef je nu grif toe dat jouw Jaguar beter is dan jou Porsche ( 928) ? 😀 😀 😀 😀 😀
Dus Britse noblesse tegen de “Deutsche Grundlichkeit ” ! :coolness: :coolness:Hier ook Jaguar 6 en 12 cilinders gereden, maar kan mij niet in jouw verhaal plaatsen, maar meer in dat van deepee en benzine verbruik. :happydance:
Maat van mij heeft Maserati 3200GT en Biturbo cabrio, ook zonder problemen al vanaf de jaren dat hij deze gekocht heeft.
Dan dat de kosten in de orde van Ferrari zijn, dat is dan een grote meevaller, want heb al heel wat nieuwe spullen voor mijn Ferrari 348 gekocht, en kom maar tot een conclusie, werkt makkelijker en goedkoper dan Porsche onderdelen. 💡Heb je volgens mij nog nooit een Golf gezien met de kap open, want daar ligt een 4 cilinder water gekoeld in. 😉
Dat model Mustang was grootste flop aller tijden, reden in die tijd bij ons alleen maar pooiers in. :puke:
Maar is net als een Triumph Stag V8, gerestaureerd en 10 jaar in mijn bezit gehad en 75000 km met gereden, Italie, Oosterijk en voormalig Joegoslavië met de Stag op vakantie geweest.
Nooit problemen gehad, al had de Stag volgens bepaalde boekjes 10 zware min punten, maar als je die tijdens restauratie dan de aandacht geeft, en daarna het onderhoud doet net als bij bovenstaande auto’s, zul je weinig problemen hebben. :salut:Hier zijn erbij die durven met hun Porsche nog niet eens de grens over gaan, naar wel land dan ook. 💡
Degene die het wel doen :respect2: die gebruiken hem waar hij voor gemaakt is. :up:Hier al ruim 8 jaar een XJS targa (6 cyl 3.6L) die gans het jaar door bolt; Gemiddeld verbruik volgens de boordcomputer 12,5 L wat volgens mij niet slecht is voor een wagen van 30 jaar oud, ruim 1750 kg met een tracitionele boite automatique..
Totnogtoe minder troubles mee dan met de 928, ook al staan ze beiden bekend voor hun elek(tron)ische Gremlins;
En buiten olie en filters enkel een expansievat moeten vervangen. The old mans sportscar heeft dus nog geen garage of dealership gezien. Het is een heerlijke GT die je open kan rijden :driver:Jaguar XJS gehad : onbetaalbaar in onderhoud. Zelfs bij de kleine niet officiële garages. Benzine ingieten en bij elk benzinestation stoppen en voor herstellingen een kortingkaart in uw garage vragen. Op twee jaar tijd en amper 8000km een fortuin gekost aan herstellingen. Het probleem was dat ik achteraf bekeken bij een dubieuze garagist ging die goede onderdelen durfde vervangen voor versleten onderdelen.
Maserati en dan de GT3200 was een regelrechte ramp. Mijn broer heeft deze enkele jaren gehad en op het laatste onder een doek in zijn tuin gezet. En staat er nog altijd. Dat was blij zijn als die direct startte en nog meer blij zijn als je de bestemming had gehaald. Zelfs vandaag blijkt Maserati een bodemloze put te blijven. Ik ken iemand met een grandtourismo en die spreekt over herstellingsprijzen in de orde van Ferrari.
Ferrari 400: geen ervaring mee maar blijkt in orde te zijn als een 348 en een Testarossa. En daar zeggen ze overal van dat je er moet van af blijven. Mooi om in de garage te zetten maar dat is het dan ook. Ik zou er alleszins ver van afblijven.
Porsche 912E : Golf met een mooier uiterlijk. Ik ken het niet dus heb er ook geen oordeel over.
Mustang : cultwagen voor patsers en gasten in midlife crisis. Maar dat zal mijn vooroordeel zijn 😀
Dit zijn vijf exclusieve wagens die zowel jong als oud probleemloos in vervoering kunnen brengen. En het wordt nog beter, want wanneer je er de zoekertjes op naslaat, lijken deze wagens nog betaalbaar ook! Genius! Eén advies… Wie opzoek is naar de pk-hemel op aarde, moet deze vijf modellen te allen tijde vermijden!
Francois Piette
16/02/2015 19:49:31
Jaguar XJ-S V12
De eerste modellen van deze Jaguar kun je gemakkelijk vinden voor minder dan 10.000 euro. Maar weet dat in de jaren ’70, Jaguar geen al te beste reputatie had op vlak van betrouwbaarheid. Daarenboven hebben de V12-modellen een niet te lessen dorst naar benzine en zijn de onderhoudskosten hoog.
Maserati Biturbo
Maserati in zijn donkerste dagen…. Het idee was nochtans geniaal: gedaan met grote GT-koetswerken. De Italiaanse fabrikant ging een compacte berline maken. Een erg sportieve, in de lijn van de traditie van het merk, om de concurrentie met de BMW 3 aan te gaan. De eerste Maserati-modellen die van de band rolden zijn legendarisch onbetrouwbaar en de afwerking rammelt langs alle kanten.
Ferrari 400i Automaat
Dit moet de minst dure van de V12 Ferrari’s zijn. Qua design is dit niet meteen het mooiste wat we van de Pininfarina-jongens hebben gezien, maar het echte probleem zit onderhuids. De automatische drieversnellingsbak is niet opgewassen tegen de V12. De onderhoudskosten zijn even hoog als het merk legendarisch.
[color=#ff0000]Porsche 912E
Hij lijkt op een 911 maar is dat in geen enkel geval. In 1976 ging Porsche aan het downsizen want het ontwikkelde voor de Amerikaanse markt een eco-versie van de 911. Onder de motorkap moest de flat six plaats ruimen voor een VW-viercilinder met… 88 pk. Zelfs de vrolijkste zon in The Sunshine State kon het geluid en de prestaties die de 912E voort bracht niet compenseren.[/color]
Ford Mustang III
De Mustang is niet altijd een wilde vrije vogel geweest. De vos verloor al eens een keer zijn streken en daar is de derde generatie Mustang het beste bewijs van. Het koetswerk van deze Amerikaan was in het beste geval nog alledaags te noemen. En om het verhaal compleet te maken, waren de prestaties navenant: onder het koetswerk zat motorblokken met vermogens gaande van 88 tot 140 pk.
Goed onderhouden 964 C4 handbak zwart/zwart op PFNL. Verbeterd met heel wat RS onderdelen en alle oorspronkelijke onderdelen zijn er nog bij. :respect2:
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.